חדשות

מועצת נאות חובב ערכה תרגיל המדמה פגיעת טיל במפעל טבע-טק

חדשות8 ביוני 2021    דקה אחת
0

התרגיל התקיים בהשתתפות כל כוחות הביטחון, החירום וההצלה בהם משטרת ישראל, כיבוי אש, מד"א, פיקוד העורף, מנהלי האגפים במועצה וצוותי כוננות של המפעלים

מועצת נאות חובב ערכה תרגיל המדמה פגיעת טיל במפעל טבע-טק
צילום: לוקו גרופ

הבוקר (שלישי) התקיים בשטחי המועצה המקומית התעשייתית, נאות חובב, תרגיל חירום רחב היקף. בתרגיל המדמה אירוע מתגלגל שהחל מפגיעת טיל באחד מהמפעלים בשטחי המועצה כולל פצועים ודליפה של שני חומרים באוויר בהם חומר מסוכן אחד. בתרגיל השתתפו כוחות כיבוי, משטרת ישראל, מד"א, פיקוד העורף, נציגי מועצת נאות  חובב , נציגי משרדי ממשלה וגופים ממשלתיים בהם משרד הפנים, משרד הכלכלה, רשות המים ועוד.

כחצי שעה לאחר פתיחת התרגיל כוחות המשטרה סגרו את כביש 40 לתנועה ודימו תהליך פתיחת צירים לפינוי פצועים ולהכנסת הכוחות המטפלים באירוע. כוחות כיבוי אש דימו בתרגיל אירוע של דליפת חומרים מסוכנים וטיפלו בחומרים באמצעות פעולות הרטבה בריסוס וספיגה של החומרים המסוכנים. פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל נערכו לתהליך פינוי תושבי הפזורה ותהליך פינוי של המפעלים. במפעל טבע טק, בו נערך התרגיל, התפנו העובדים אל המקלטים והאזור נתחם לסריקה ופינוי של פצועים.

במסגרת התרגיל המשולב הוקם חפ"ק בו התכנסו כל מפקדי כוחות הביטחון וניהלו את האירוע משם. גדי אלפסי, יו"ר מועצת נאות חובב: "מדובר בתרגיל גדול שנועד לבחון את תפקוד כלל המערכות ועבודה משותפת של כוחות הביטחון עם המועצה והמפעלים, כל זאת במטרה שברגעי האמת ידעו לעבוד יחד מקצה לקצה. לצערנו השגרה שלנו בישראל היא חירום ועלינו להיות מוכנים לכל תרחיש ולתרגל את הצוותים שלנו במטרה לתת מענה ראוי ומהיר".

ציון יחיא, מנהל אגף  החירום והביטחון במועצה אמר: "בכל תרגיל שאנו מקיימים אנחנו ממשיכים להתפתח ולהשקיע קשב ומשאבים. אלה הכלים שיכולים לטייב את המענה של גופי החירום וההצלה בשעת חירום. רק דרך תרגילים המדמים תרחישים כאלה נוכל להעניק מענה איכותי בזמן אמת בתקווה שלא נצטרך".

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה