חדשות

מלחמת שבת בבאר שבע?

חדשות22 באפריל 2021    2 דקות
0

בא כוחה של תושבת העיר ושני ארגונים העוסקים ברוח יהודית התלונן בפני ראש העירייה על "התנכלות" של פקחים כלפי תושבת שכונת רמות, המשמיעה זמירות שבת באמצעות רמקול המוצב על גג ביתה הפרטי

מלחמת שבת בבאר שבע?
שי גליק צילום עצמי

האם מלחמות השבת הגיעו גם לבאר שבע?

תחת הכותרת "צופרי השבת – התנהלות בלתי ראויה וניצול סמכות לרעה", העביר באחרונה עו"ד מיכאל ליטווק, המייצג את הארגונים "נועם קדושת שבת" ו"בצלמו" ותושבת רחוב אוסקר שינדלר שבשכונת רמות בת שבע פלט (שהציבה על גג ביתה הפרטי רמקול של "נועם קדושת שבת", המשמיע למשך דקות ספורות לפני כניסת השבת שירי שבת שקטים), מכתב "בהול" לראש העירייה רוביק דנילוביץ'.

עו"ד ליטווק כתב שרמקולים דומים פועלים גם בעיר העתיקה ובעשרות ערים שחלקם הגדול מעורבות או חילוניות, כחלק מהסטאטוס קוו הדתי. למרות זאת, איימו פקחי עירייה לקנוס את פלט על הפעלת הרמקול, ומסרו לה אזהרה לפני דוח, זאת מבלי להציג בפניה כל מסמך לגבי עוצמת הרעש מהרמקול, לדבריו "במטרה לרצות קומץ תושבים, ששירי השבת אינם ערבים לאוזניהם. אין באזהרה "כל הוראה בת פועל תחיקתי, אליה היא מפנה, ומכאן שהאזהרה חסרת כל תוקף" ו"בטלה מעיקרה. מרשיי אינם יכולים שלא לתמוה אודות האכיפה הסלקטיבית והבררנית כלפיהם, בעוד שעשרות ומאות תלונות אודות מפגעי רעש ומוזיקה בווליום גבוה אינם נאכפים כלל, מה גם שבתחום סמכותם מצויים מספר רב של מוסדות חינוך, בהם פועלים פעמים רבות ביום רמקולים", המשמיעים "שירים וצלצולים, ללא כל פיקוח".

ליטווק המשיך: "האזהרה שניתנה לא נבעה מדאגה לחוק ולסדר, אלא מתוך גחמה פוליטית ורצון אישי לפגוע בשומרי מצוות, בשל דקות ספורות של השמעת שירי שבת; מה שהפריע לפקחים הוא התוכן, ולא עוצמת הרעש שכלל לא נמדדה". הוא הביא כמה ציטוטים של קציני משטרה מהשנים האחרונות, לפיהם פעילות נגד צופרי השבת איננה חוקית, ולכן חודדו הנהלים בעניין במשטרת ישראל, והבהיר ש"רשות, עובד ציבור או כל אדם המנסה להפריע לפעילותם התקינה של הצופרים, פועל בניגוד לחוק, צפוי לענישה פלילית, וחשוף לתביעת נזיקין בשל מעשיו".

מנכ"ל "בצלמו" שי גליק, ציין ש"גם לציבור הדתי יש זכויות. חופש הפולחן וצרכי הדת הינם חלק מחוקי היסוד של מדינת ישראל, וחובה עלינו לכבדם. הצופרים אינם פוגעים חלילה באדם, ומשמשים את הקהילה הדתית והמסורתית בעיר, תוך כיבוד שאר הקהלים. אנחנו בטוחים שראש העירייה הנכבד רוביק, שיודע לעבוד היטב עם כלל הקהלים בעיר, ימצא את שביל הזהב גם במקרה הזה".

מהעירייה לא נמסרה תגובה.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה