חדשות

חגיגות עצמאות בנגב יתקיימו?

חדשות7 באפריל 2021    2 דקות
0

רוב היישובים לא יקיימו גם השנה את חגיגות העצמאות. איפה כן מתכוננים לחגיגה גדולה? הפרטים בפנים

חגיגות עצמאות בנגב יתקיימו?
זיקוקים באופקים. צילום: באדיבות דוברות עיריית אופקים

אחרי שבשנה שעברה אירועי העצמאות בוטלו בעקבות מגפת הקורונה, רבים חשבו שעם מבצע ההתחסנות והירידה בנתוני התחלואה, השנה יחזרו ההופעות ומופעי הזיקוקים לרחבי הנגב. אלא שרוב הרשויות לא מכונות לקחת את הסיכון בהדבקה פונקציאלית והתושבים ייאלצו להמתין עוד קצת.

בעיריית באר שבע ציינו כי השנה לא יתקיימו הבמות המסורתיות ולא יתקיים מופע זיקוקי הדינור המסורתי. עם זאת, החלטה לגבי אירועים אחרים, קטנים יותר לא התקבלה, אבל מוקדי התרבות בעיר יהיו פתוחים לקהל על פי ההנחיות.

ביישוב עומר לא יתקיים השנה טקס החגיגות מרכזי בפארק אטד. במועצה ציינו יחד עם זאת כי : "לחילופין , המועצה תפעיל את הפעילויות הבאות:
1.״שיירה של שמחה״ – בערב החג, בין השעות 20:15 ועד 24:00 יעברו בכבישי עומר 3 רכבי מוזיקה צבעוניים עם להטוטני אש, שינעימו את הערב עם מוזיקה שמחה לתושבי עומר. התושבים מוזמנים לשיר ולנפנף לשיירה לשלום בעת שתעבור בסמוך לביתם.
שמות הרחובות והחלוקה לפי רכבים תפורסם בהמשך.
2. מופעי זיקוקי דינור בערב החג במנה גדושה – 2 פעימות בשעה 20:30 ו 21:30,לטובת תושבי עומר.
3. תתבצע חלוקת שרשראות דגלים לכל בית אב בעומר. עובדי המועצה בשיתוף ילדי מועצת הנוער יחלקו ויתלו את הדגלים על שערי/ גדרות הבתים".

גם ביישוב מיתר לא יתקיימו השנה החגיגות המסורתיות. ממועצת מיתר נמסר כי: " בשל ההגבלות והאילוצים, לא ניתן לקיים מופע גדול באמפי בערב העצמאות עצמו כפי שנהוג בדרך כלל. אנו נמצאים בהידברות עם משרד הבריאות והמשטרה במאמץ לקיים מופע בצאת העצמאות, כיוון שבערב העצמאות עצמו אסור למכור כרטיסים למופעים, מה שעלול לגרום להתקהלות של אלפי אנשים שצובאים על הפתחים ורוצים להיכנס, בפרט בגלל שאין מופעים ברשויות קרובות אחרות לרבות באר-שבע. המאמץ מתרכז כרגע בהשגת אישורים סופיים למופע איכותי מכורטס במחיר סמלי בצאת יום העצמאות".

ואיפה כן יתקיימו חגיגות גדולות, דווקא בעיר אופקים, אחד היישובים בהם מספר החולים המאומתים הוא הקטן ביותר יקיים את חגיגות יום העצמאות עם כמה הופעות. מופע זיקוקי  דינור יתקיים בשלושה מוקדים שונים בעיר, מופע של חבורת הזמר "אופקים חדשים", והופעות של הזמרת נסרין קדרי והזמר עדן חסון. ההופעות יתקיימו באצטדיון העירוני לנושאי תו ירוק.

למחרת, יום העצמאות, יערך בפארק אופקים הפיקניק המסורתי, במסגרתו מגיעים בכל שנה מאות מבקרים לחגוג ולאכול, בליווי מוזיקת רקע לאורך כל היום. הכניסה לכל האירועים תתקיים עפ"י ההנחיות ובהתאם לתקנות שקבעו משרד הבריאות, פיקוד העורף ומשטרת ישראל.

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה