חדשות

במותה הצילה חיים

חדשות28 בפברואר 2021    2 דקות
0

קארין אוחיון ז"ל, עברה תאונת דרכים קשה, ולאחר שנקבע אצלה מוות מוחי, ובזכות חתמה על כרטיס "אדי", איבריה הושתלו אצל שישה אנשים

במותה הצילה חיים
קארין ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

לפני כשבועיים הלכה לעולמה קארין אוחיון ז"ל מדימונה. אוחיון (23), שהיתה אזרחית עובדת צה"ל, עברה תאונת דרכים קשה בכיכר בשדרות נפתלי הרץ אימבר בבאר שבע.  חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו לה טיפול רפואי מציל חיים במקום התאונה ופינו אותה לבית החולים סורוקה במצב קשה, כשהיא חסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית. הרופאים נתנו לה שעה לחיות, אך קארין נלחמה לשרוד. במהלך שבוע קארין קיבלה טיפול רפואי ממיטב הרופאים במחלקת טיפול נמרץ סורוקה, אך למרבה הצער נאלצו לבסוף לקבוע אצלה מוות מוחי.

אוחיון היתה חתומה על כרטיס אדי ועודדה אנשים להציל חיים. משפחתה החליטה לתרום את איבריה. בת אל, אחותה הגדולה של קארין מספרת על צעירה שתמיד רתה לעזור לאחר: "קארין היתה נדיבה ואוהבת אדם. היא הייתה חייכנית ותמיד ידעה ורצתה לעזור ולתרום. היא זו שהיתה לוקחת לצד מישהו שהיה כועס לרגע ומדברת איתו, מנסה להרגיע. היא גם היתה מאוד בוגרת לגילה. אנחנו היינו חברות טובות, אני גדולה ממנה בעשור ועדיין היינו חברות מאוד טובות כי היא מאוד בוגרת. דיברנו הרבה, על הכל, היא הייתה בנאדם שכולם אהבו. היא תמיד קראה לתרום. כשהיא עשתה את כרטיס אדי דיברנו על זה וזה היה ברור מאליו מבחינתה שהיא תעשה את זה". מספרת בת אל ומוסיפה כי השיחה האחרונה עם קארין היתה ערב לפני התאונה: "דיברנו יום לפני. זו היתה שיחה רגילה בין אחיות. אמא שלי עשתה באותו יום פלאפל ביתי לכולם והיא התקשרה להגיד לי שאני מפספסת. היא הייתה נורא נרגשת כי היא היתה אמורה להגיע יום למחרת לבקר את החברים שלה מהבסיס הקודם והיא נסעה לתגבר שם בגלל בידודים שהיו בבסיס. היא לא הפסיקה לדבר על זה כל הערב".

בת אל עם קארין ז"ל.

בת אל מספרת כי לא היתה התלבטות אם לתרום את איבריה: "כל דבר שקשור לידיעה שהיא לא איתנו הוא קשה. זה יותר קשה מההחלטה לתרום את האברים. היא הייתה עושה את אותו הדבר אם אני הייתי שם, זה היה ברור מאליו ולא היה לנו ספק שזה מה שהיא רוצה. אני מאמינה שהיא לא נלחמה שבוע אחרי התאונה כדי שזה יהיה מוות סתמי בתאונת דרכים, היא רצתה ללכת בדרך אחרת, להעניק מעצמה".

בת אל גם מספרת כי במקביל לתאונה אחות אחרת במשפחה ילדה: "במקביל אחותי קיבלה צירים בבית חולים ואז זירזו לה את הלידה והיא ילדה באותו בית חולים. בו קארין סיימה את חייה. אבא שלי אמר שאחת נלחמת על החיים ואחת מביאה חיים לעולם".

איבריה של קארין הושתלו בשישה אנשים: 2 ריאות – בבת 43 , לב בבת 56, כבד בבן 57, כליה בבת 43, כליה נוספת בבת 50 וקרנית שהושתלה השבוע.

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה