חדשות

"לא סתם מורים אלא כאלה שנטועים חזק במקום ובקרקע"

חדשות15 באוקטובר 2020    2 דקות
0

תוכנית חדשה להסבת אקדמאים להוראה תוך שנת הכשרה אחת בלבד יצאה לדרך במכללת קיי. ראש התוכנית: "הרעיון המרכזי הוא לא להכשיר מורים ללמד רק מתמטיקה או היסטוריה, אלא שיהיו בעלי זיקה ותחושת חיבור חזקה למקום בו הם מלמדים על מנת לייצר שינוי חינוכי אמיתי"

"לא סתם מורים אלא כאלה שנטועים חזק במקום ובקרקע"

54 סטודנטים חדשים יפתחו את שנת הלימודים הקרובה באקדמיה בתוכנית החדשה "תמורות" להסבת אקדמאים במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע- מספר כפול מהנרשמים לתוכנית בשנה שעברה. התוכנית היא פרי שיתוף פעולה בין משרד החינוך, מכללת קיי ושמונה רשויות בנגב: מצפה רמון, רמת נגב, בני שמעון, מרחבים, ערד, ירוחם, אשכול וערבה תיכונה.

תוכנית 'תמורות' נוצרה כדי לתת מענה למצוקת מספרי המורים בנגב. לתוכנית מתקבלים אקדמאיים בעלי תואר ראשון לפחות שבעזרת הכשרה משמעותית ומרוכזת בת שנה, מיועדים להיכנס להשתלב במערכת החינוך בנגב, ולכן היא מתמקדת בחינוך מבוסס מקום, כלומר בידע על הרשות הספציפית בנגב.

ראש תוכנית תמורות במכללת קיי ד"ר דפנה גרנית דגני מסבירה כי "הרעיון המרכזי והייחודי בתוכנית 'תמורות' הוא שהמורים החדשים לא רק יוכשרו בתחומי דעת דוגמת מתמטיקה, אנגלית או היסטוריה, אלא, יהיו גם מומחים ובעלי זיקה ותחושת שייכות למקום בו הם עובדים תוך רצון להוביל לשינוי חינוכי משמעותי ברשות בה הם מלמדים. לתפיסתנו חינוך מבוסס מקום כולל למידה על המקום, למידה פיזית במקום וכמובן למידה או הוראה למען המקום. הקורס המרכזי ביותר בהכשרה שלנו נקרא 'מתמורה לתרומה', והוא כולל תהליך אישי של שינוי והסבה להוראה ומשם העמקה והובלת הפקה, יוזמה אקטיביסטית למען התלמידים, מורים, תושבים, אוכלוסייה ייחודית ברשות"

אז כיצד עושים למידה מבוססת מקום בעידן הקורונה?

"זהו בהחלט אתגר גדול. רוב הלמידה החווייתית כוללת סיורים והיכרות בלתי אמצעית עם השדה החינוכי תתרחש השנה הזום. אנו יוצרים מפגשים משמעותיים עם אנשי חינוך, תלמידים, מורים, מנהלים, חוקרים ולומדים על האתגרים והפתרונות היצירתיים שהם מוצאים בימים אלו. אנו בקשר אמיץ עם ראשי מנהל החינוך שזכו לאוטונומיה רחבה יותר בימים אלו ובידיהם רעיונות לצד צרכים שונים. אנו מנסים לייצר הפקות ומיזמים שיענו על הצרכים החדשים של השטח"

" רוב הסטודנטים שלנו מגיעים מישובים מרוחקים, בין 45 דקות לשעתיים נסיעה לבאר שבע ודווקא הלימודים בזום מתאימים להם. הסברנו את החשיבות של הכנה מקדימה לשנת הלימודים- מחשב תקין עם מצלמה ומיקרופון, סביבת לימודים נוחה, פניות של ילדים או מרחב לימודי וריכזנו את מערכת הלימודים ליומיים בלבד. השנה הסטודנטים ירוויחו התנסות בניהול זמן נכון , בתמיכה של קבוצת השווים וסגל המרצים".

פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת מכללת קיי: "מלבד תפקידנו להכשיר מורים מקצועיים ואכפתיים, מכללת קיי דוגלת בשוויון הזדמנויות ולכן חשוב לנו להכשיר מורים איכותיים ליישובי הדרום והנגב אשר יקדמו את החינוך בדרום הארץ ובנגב ויפעלו למען צמצום פערים מבוססי מקום או מגזר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה