חדשות

כתב אישום : העניק פטור מבידוד תמורת תשלום

חדשות14 באוקטובר 2020    דקה אחת
0

כתב אישום נגד צעיר תושב רהט שהעניק, במסגרת עבודתו, פטור מחובת בידוד תמורת תשלום

כתב אישום : העניק פטור מבידוד תמורת תשלום
צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני היום לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד עובד במוקד הערעורים של משרד הבריאות בב"ש,  אשר במספר הזדמנויות שונות נתן תמורת שוחד פטור מחובת בידוד לאנשים ששהו במחיצת חולה קורונה.

כתב האישום מייחס לנאשם שבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מעשה העלול להפיץ מחלה וסחיטה באיומים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, הנאשם ראיד אלפיניש, בן 24 מרהט,  עבד בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום בחברת "בזק אונליין" המפעילה עבור משרד הבריאות את מוקד הערעורים למתן פטור מחובת בידוד. הנאשם עבד במוקד משרד הבריאות בבאר שבע והיה עובד ציבור. לצורך מילוי תפקידו, עבר הנאשם הדרכה ייעודית וידע כי מתן פטור מחובת בידוד לאדם שאינו עומד בקריטריונים לשחרור מבידוד מסכן את בריאות הציבור ועלול להפיץ את המחלה אשר יש בה סיכון נפשות.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם פטר 11 אנשים מחובת בידוד, מתוכם 5 עובדים בסניף "אייס" בבית שאן ובתמורה קיבל שוחד בסך של 850 ₪ או שביקש לקבל שוחד.
הנאשם סיפק פטור מחובת בידוד, מבלי לוודא את העובדות האפידמיולוגיות הנדרשות לצורך כך, לעתים מבלי לשוחח עם האנשים כלל, ביודעו כי לא נשללה האפשרות שהם חולים, וכאשר הנאשם עצמו קבע כי לא ניתן לתת להם פטור.
בכך, קיבל הנאשם שוחד בגין פעולה הקשורה בתפקידו ועשה במזיד מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה משום סכנת נפשות.
התיק נחקר ע"י יחידת אתגר בלהב 433.
פרקליטות המדינה, בשיתוף עם משטרת ישראל, תמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי החוק והתקנות, על מנת למצות את הדין עם אנשים שמסכנים את בריאות הציבור.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה