חדשות

מה ניתן לעשות במידה וקיבלתם מכתב התראה על צריכה חריגה?

חדשות13 בספטמבר 2020    4 דקות
0

"מי שבע" מציג את המדריך בנושא צריכה חריגה: איך מאתרים נזילה בנכס? איזה טופס יש להגיש? מתי תתבצע הכרה בצריכה חריגה? ומאילו סיבות נוספות היא יכולה לקרות?

מה ניתן לעשות במידה וקיבלתם מכתב התראה על צריכה חריגה?

קבלת מכתב בנושא צריכה חריגה מעלה אצל רבים שאלות וחששות: האם באמת צרכנו יותר מים בתקופה המדוברת? האם יש לנו דליפה בצנרת המים שאנו לא יודעים עליה – שמובילה לרישום הצריכה החריגה? ועוד…

אנחנו ב"מי שבע" רוצים להסביר לתושבים מהי בעצם אותה התראה ומה לעשות אם קיבלתם התראה בנושא צריכה חריגה.

אז מהי בעצם התראה על צריכה חריגה?

התאגיד פועל בהתאם לתקנות הרשות הממשלתית למים ולביוב, התאגיד מחויב על פי חוק להודיע לדיירים בכתב בדבר צריכות מים חריגות כפי שבאות לידי ביטוי בצריכה הפרטית / משותפת. הליך זה בא להטיב עם הדיירים ולהתריע בפניהם על שינויים בהרגלי צריכת המים.

הודעה זו נשלחת בטרם הפקת החיוב ומאפשרת לכם הצרכנים לבדוק את מקור הסיבות שהובילו לשינוי בהרגלי צריכת המים, ובמידת הצורך לפנות לשירות הלקוחות שלנו על מנת לקבל מידע בנושא.

תשומת לבכם לכך, שמכתבי ההתראה הנשלחים על פי דרישות החוק, מציגים את החריגה באחוזים וכן, במספר אבסולוטי במ"ק (מטר קוב).

התאגיד ממליץ לבחון את החריגה המוצגת לפי הכמות (בקובים) ולא רק על פי האחוזים וזאת על מנת שתוכלו לאמוד את ממדי החריגה ולפעול בהתאם.

איך מאתרים את הסיבה לצריכה חריגה?

נזילת מים גורמת לאבדני מים. לא תמיד ניתן להבחין בנזילה עם היווצרותה ולכן זיהוי מקדים מונע את אבדני המים ואת החיוב בגינם. במידה וקיבלתם התראה על כך שצריכת המים גבוהה מהצריכה הנורמטיבית שלכם, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבצע בדיקה לאימות או שלילה של נזילה. בשלב הראשון יש לבדוק האם ישנם סימנים גלויים המצביעים על נזילה בנכס כמו רטיבות כלשהי, טפטוף בברזים, זרימת מים מיותרת במיכל ההדחה של האסלה או סימני רטיבות בקרקע אם מדובר בבית פרטי.

במידה ולא זיהיתם נזילה, יש לבצע סגירה של כלל הברזים בבית – ולא לבצע שימוש באותו הזמן במכשירים כמו מכונת הכביסה או מדיח הכלים. יש לגשת לארון בו ממוקם מד המים ולבדוק האם כאשר כלל הברזים בבית סגורים ה"פרפר" הממוקם במרכז מד המים מסתובב. במידה וכן – קיים חשש לנזילה. במידה וקיימת גינה בנכס, בבית משותף או בבית פרטי, יש לבדוק את מערכת ההשקיה. במידה וזו מערכת אוטומטית, יש לבדוק את מחשב הגינון. בהתאם לממצאי הבדיקה שערכתם, יש לפעול לאיתור הנזילה ותיקונה באמצעות הזמנת שרברב או כל גורם מקצועי מוסמך לטיפול בתקלות מים.

מה עושים כדי לא לשאת בתשלום גבוה עבור הצריכה החריגה הנובעת מנזילה?

כדי לקבל הכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה, יש להגיש לתאגיד "טופס בקשה להכרה בצריכה חריגה הנובעת מנזילה" את הטופס ניתן להגיש דרך אפליקציית !MAST או דרך אתר "מי שבע" ולצרף חשבונית משרברב מוסמך.

מתי תאגיד המים יכול להכיר בנזילה?

הכרה בנזילה תבוצע במקרה בו צריכת המים המדווחת חורגת ב-150% ומעלה מהצריכה הממוצעת בנכס. הכרה בנזילה תינתן לכל היותר בשני מקרים של נזילה בשנה, בתנאי שלא ניתנה הכרה בגין נזילה ב-12 החודשים שקדמו למועד הגשת הבקשה.

בקשה להכרה בצריכה חריגה ניתן להגיש עד חצי שנה מתום תקופת החיוב בגינה מבוקשת ההכרה.

אם לא נמצאה נזילה בנכס – ממה יכולה לנבוע צריכה חריגה?

סיבה אפשרית נוספת היא שימוש מוגבר במים.

בצריכה משותפת: השקיית יתר של גינות בבניינים משותפים, שימוש מוגבר במים לשטיפת רכבים, שימוש בהידרנט לכיבוי אש במתחם או כל שימוש אחר.

בצריכה הפרטית: השקיית יתר של גינות פרטיות וכן, שינוי בהרגלי הצריכה לאור התפשטות נגיף הקורונה.

על פי הנתונים הקיימים התפשטות נגיף הקורונה הוביל לגידול בצריכת המים במגורים ברמה הארצית, זאת בין היתר מכיוון שמשפחות רבות שהו ימים רבים יותר בבית, חלק מההורים עברו לעבודה מהבית והילדים לא הלכו לבתי הספר ולגנים.

מצב זה הוביל לעלייה בדפוסי הצריכה השונים לצרכי מחייה כגון: צריכת החשמל, רכישת מזון ובנוסף, עלייה בשימוש במים במשקי הבית שעלולה להוביל לצריכה חריגה, וככל שכך, מחויב התאגיד לעדכן במכתב התראה על פי חוק.

לשירותכם בכל דרך שתבחרו:

לצפייה בסרטון ההסברה בנושא צריכות חריגות ולדרכי ההתקשרות עם "מי שבע"

www.mey7.co.il

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה