חדשות

30 לפטירתו של יחזקאל ויזל ז"ל

חדשות5 באוגוסט 2020    2 דקות
1

סגן ראש עיריית באר שבע ומועצת מיתר לשעבר נפטר בט"ו בתמוז, ה-7.7. בתו אורנה, מספרת על אביה ש"השאיר אחריו מורשת וציווי למשפחתו, שתמיד צריך להמשיך הלאה; לא לעצור, לא להתמסכן, לגבור על הקשיים שבדרך ולהתקדם"

30 לפטירתו של יחזקאל ויזל ז"ל
צילום : באדיבות אורנה אלגום
  1. היום (רביעי) מצוינים 30 יום לפטירתו של סגן ראש עיריית באר שבע ומועצת מיתר לשעבר, איש הציונות הדתית יחזקאל ויזל ז"ל. בתו אורנה אלגום ממיתר סיפרה ל"שבע", שאביה נולד בעיר דברצן שבהונגריה. כבר מגיל צעיר השתתף במקהלת בית הכנסת, ובמשך חייו הבוגרים שימש כחזן בעל תפילה וכקורא בתורה ובמגילות בשבתות וחגים. ויזל לימד דורות של ילדים בני מצווה (ועשה זאת לשם שמיים, ללא תמורה). הוא שרד את מחנות הריכוז "ברגן בלזן" ו"טרזינשטט" הידועים לשמצה, ואיבד את כל משפחתו בשואה, פרט לאחותו הצעירה, אותה הצליח להציל. ויזל החליט לעלות ארצה מיד בסוף מלחמת העולם השנייה. לשם כך, הגיע מהונגריה לאיטליה, בה עבר אימונים מאנשי ארגון "ההגנה", ועזר להעלות לא"י עולים רבים. ויזל עלה ארצה באוניית הנוסעים "פנמה טיטי", שהוסטה ממסלולה לחוף תל אביב, יום אחרי הכרזת המדינה, שיצא בשבת. מיד עם הגיעו לא"י, גויס יחד עם קבוצת הבחורים המאומנים מהאונייה בה עלה לצה"ל, ונשלח בידי דוד בן גוריון "להציל את ירושלים", כפי שבן גוריון אמר להם.

ויזל השתתף בקרב לטרון, בו נפצע, והיה מהיחידים ששרדו את הקרב. הוא הצטרף לגדוד הקומנדו של משה דיין, ולקח חלק בקרבות שחרור רבים, מרמלה, לוד ובאר שבע ועד ביר עסלוג'. ויזל השתחרר מצה"ל בסיום מלחמת השחרור, והכיר את אשתו האהובה דבורה. הוא החל ללמוד בנקאות, ובו זמנית לעבוד בבנק ובעוד עבודות במקביל. ויזל בנה את עצמו מאפס, והקים משפחה למופת, עם 3 בנות, 9 נכדים ו-28 נינות ונינים. הוא ניהל את סניף בנק "איגוד" בבאר שבע שנים רבות, וכיהן כחבר מועצת העיר באר שבע במשך 4 קדנציות (16 שנים), כאשר הוא משמש כיו"ר ועדת הכספים, יו"ר ועדת המכרזים ויו"ר ועדת האירועים העירוניות. לתקופה מסוימת כיהן ויזל גם כסגן ראש העירייה. הוא ניהל גם את דירקטוריון שירותי הכבאות, ויזם ופעל בחברה הכלכלית ובחברת "שירותי תחבורה ציבורית" של באר שבע. את כל תפקידיו הציבוריים ניהל ויזל בתבונה, ביד רמה, ללא משוא פנים ובהתנדבות (לא קיבל שכר).

הוא גם היה בין מקימי יישוב הווילות היוקרתי מיתר, ושימש בהתנדבות כגזבר עמותת מקימי מיתר. ויזל אף שימש כחבר המועצה המקומית מיתר וכסגן ראש המועצה. בעשור האחרון לחייו, עבר להתגורר בירושלים עיר הקודש, ובשנתיים האחרונות שלו גר ביישוב בית חורון עם בתו, ביני. ויזל נפטר בגיל 89 בט"ו תמוז התש"פ (7.7.20), ונקבר בהר המנוחות שבגבעת שאול בירושלים.

לדברי אלגום, "אבא השאיר אחריו מורשת וציווי למשפחתו, שתמיד צריך להמשיך הלאה; לא לעצור, לא להתמסכן, לגבור על הקשיים שבדרך ולהתקדם. כיאה ל'אוד מוצל מאש', שהקים מדינה ומשפחה לתפארת, ובנה יישובים ומפעלי חיים".

יהי זכרו ברוך…

 

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • גיל פסטינגר

    היה זכרו ברוך אדם משכמו ומעלה בנה משפחה לתפארת גיל