חדשות

דו”ח חניה של 100 שקלים קפץ ל1800 שקלים תוך 10 חודשים

חדשות3 ביולי 2020    3 דקות
0

דוח נציב תלונות הציבור 2019 התפרסם השבוע עם כמה נתונים מעניינים

דו”ח חניה של 100 שקלים קפץ ל1800 שקלים תוך 10 חודשים
צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

עיריית באר שבע דורגה רביעית ברשימת מספר התלונות ל-10,000 תושבים (עם כ-0.5 תלונות ל-10,000 תושבים) בעיריות בדוח נציב תלונות הציבור ל-2019 שפורסם השבוע, זאת אחרי עיריית לוד (1.15 תלונות ל-10,000 תושבים), ובפער ניכר אחריה בני ברק (0.54 תלונות ל-10,000 תושבים) וחיפה (0.52 תלונות ל-10,000 תושבים). על העירייה של בירת הנגב התקבלו בשנה הלועזית שעברה 104 מכתבי תלונה ו-118 תלונות בסך הכל. ב-2019 הסתיים הטיפול ב-97 מכתבי תלונה ו-108 תלונות על הרשות. ב-47 תלונות הייתה הכרעה, ב-52 לא הייתה הכרעה, 8 תלונות נמצאו מוצדקות, ו-9 היו ללא סמכות נציבות התלונות לבררן.

בדוח מפורטת תלונה אחת על העירייה, לפיה קנס בגין חנייה שלא כחוק של 100 שקלים תפח בתוך כ-10 חודשים בלבד ל-1,800 שקלים: בתלונה של תושבת רהט נטען, שמעקלים מטעם הרשות הגיעו לביתה, ודרשו ממנה לשלם את 1,800 השקלים. המתלוננת טענה, שלא ידעה כלל על הקנס בו חויבה. העירייה הגיבה לנציבות, שהודעת תשלום הקנס נשלחה אליה כנדרש, הקנס לא שולם וצבר ריבית ותשלומי פיגורים, ולכן הועבר לטיפול חברת גבייה מטעם הרשות. החברה פעלה לגביית החוב, ולשם כך בוצע עיקול מיטלטלין בבית המתלוננת. בנוסף, לפי דרישת המשטרה, העיקול נעשה בליווי 5 שוטרים, ועל פעולה זו חויבה האישה ב-1,405 שקלים. נציבות התלונות קבעה, שדרישה לתשלום הוצאות גבייה הגבוהות במידה ניכרת מסכום החוב אינה סבירה ולא עולה בקנה אחד עם הוראות תקנות המסים בנוגע ל”קביעת הוצאות מרביות”; לפי התקנות, בעת השתת הוצאה חריגה בשל הפעלת אמצעי אכיפה על החייב, יש לבחון אם ההוצאה החריגה הכרחית לגביית החוב וסבירה בנסיבות העניין, ולהביא בחשבון בין השאר את היחס שבין סכום ההוצאות לגובה החוב. בסופו של דבר, הודיעה העירייה שנוכח עמדת הנציבות, היא החליטה להשיב למתלוננת את הסכום שנגבה ממנה, בניכוי סכום הקנס וההוצאות הישירות שאינן חריגות, המותרות לגבייה לפי התקנות. הרשות הוסיפה, שהופקו הלקחים מהמקרה, והגורמים המבצעים באגף הפיקוח ובחברת הגבייה עברו הדרכות מתאימות, כדי שמקרים דומים לא יישנו בעתיד.

על תאגיד המים והביוב “מי שבע” הוגשו אשתקד לנציבות התלונות 37 מכתבי תלונה ו-39 תלונות. באותה שנה, הסתיים הטיפול ב-33 מכתבי תלונה ו-35 תלונות. ב-22 תלונות הייתה הכרעה, ב-12 לא הייתה הכרעה, 4 תלונות היו מוצדקות, 7 באו על תיקונן, ותלונה אחת הייתה ללא סמכות טיפול הנציבות.

על משטרת באר שבע התקבלו ב-2019 רק 12 מכתבי תלונה ו-13 תלונות. הסתיים הטיפול ב-13 מכתבי תלונה ו-14 תלונות. ב-6 תלונות הייתה הכרעה, ב-7 לא הייתה הכרעה, לא הייתה אפילו תלונה אחת מוצדקת, 8 תלונות באו על תיקונן, ובתלונה אחת לא הייתה סמכות טיפול לנציבות התלונות.

ואילו על בית החולים “סורוקה” הוגשו 11 מכתבי תלונה ב-11 תלונות. הסתיים הטיפול ב-10 מכתבי תלונה ותלונות. 4 תלונות הוכרעו, 2 לא הוכרעו, גם ב”סורוקה” לא נרשמה אפילו תלונה אחת מוצדקת, 4 תלונות באו על תיקונן, ו-4 היו ללא סמכות טיפול הנציבות.

בהודעת משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן, על הדוח  נכתב, ש”ילדה בת 9 תושבת המועצה המקומית עומר הלינה על כך שאין היא יכולה למחזר בקבוקי זכוכית סמוך לביתה בסניף ‘שופרסל’ המקומי, והיא נאלצת לצורך כך לנסוע לבאר שבע. בעקבות התערבות הנציבות, פעלה המועצה מול בעל העסק, ועניין התלונה תוקן”….

כתבות נוספות בחדשות

0

חשד לתקיפת פעוטות בגן בבאר שבע

גננת הגן עוכבה לחקירה

חדשות1 בדצמבר 2020    דקה אחת
0

בניית המגדל השלישי בפרויקט “גרנד אביסרור” בבאר...

החברה צפויה להתחיל באכלוס המגדל בחודש ינואר – בהתאם למועד שהוגדר מראש. שיווק המגדל הרביעי בפרויקט בעיצומו

חדשות30 בנובמבר 2020    דקה אחת

כתיבת תגובה