חדשות

המאבק הצליח. אמ"ן עובר לנגב

חדשות2 ביולי 2020    3 דקות
0

הבוקר אישרו במשרד הביטחון כי שר הביטחון הנחה לקדם את העברת קריית המודיעין לנגב

המאבק הצליח. אמ"ן עובר לנגב
הדמיית קריית המודיעין | הדמיה: משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, הנחה היום (ה') לפתוח את מעטפות מכרז צה"ל לנגב. זאת לאחר דיון מקיף בראשותו בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, וראש אמ"ן האלוף תמיר היימן.

בדיון נקבע גם כי, המשך ההתקדמות בחודשים הקרובים עד לחתימת ההסכם עם הזכיין, תיעשה במקביל למימוש החלטת הממשלה בנושא פתרון תחבורתי והסדרת מעטפת משאבי האנוש למשרתים ביחד עם משרדי האוצר והתחבורה. לפי החלטת השר, ועדת המכרזים של משרד הביטחון תתכנס ביום א' הקרוב לפתיחת מעטפות המכרז. ההודעה על הזוכה במכרז צפויה במהלך שבוע הבא.

שר הביטחון בני גנץ אמר: עשינו היום צעד חשוב ומשמעותי בקידום מעבר צה"ל לנגב ובפיתוח היכולות של אגף המודיעין והתאמת התשתית שלו למאה ה-21. זהו מהלך אסטרטגי ברמה הלאומית עבור מערכת הביטחון, צה"ל, אמ"ן ותושבי הנגב ומדינת ישראל. מהלך שיחזק את יכולות אגף המודיעין ויתרום רבות לפיתוח הנגב."

עוד הוסיף: "אני וכל מערכת הביטחון, צה"ל ובראשו הרמטכ"ל, רואים במעבר אמ"ן לנגב נושא בעל חשיבות ציונית עליונה ונרתמים באופן מלא להצלחת המהלך. זהו מהלך לאומי שכל רשויות המדינה צריכות להירתם אליו ואנחנו נוודא שהמעבר יתבצע אך ורק תוך שימור והבטחת היכולת של אמ"ן להמשיך לשמש כזרוע המודיעין הלאומית, הנשענת על משאב אנושי איכותי."

ההחלטה לקדם את בניית קריית המודיעין בליקית שבנגב, היא החלטה לאומית-אסטרטגית המהווה המשך ישיר למעבר קריית ההדרכה הסמוכה לירוחם שם משרתים כ-10,000 חיילים וקצינים וקריית התקשוב בבאר שבע שכבר נמצאת בתהליכי הקמה ראשונים וצפויה לאכלס כ-6,000 חיילים וקצינים.

עוד הוחלט, כי לאחר פתיחת מעטפות המכרז ובמשך החודשים הקרובים ועד לחתימת ההסכם, תקודם ותסוכם תוכנית ממשלתית הנדרשת למימוש המהלך הכוללת: טיפול במשאב האנושי, תחבורה מהירה, מגורים ותשתיות.

צוות בין משרדי בהובלת מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מגבש בימים אלו בשיתוף צה"ל, משרד האוצר ומשרד התחבורה מענה ראוי להגעתם של אלפי חיילים לקריית המודיעין. הצוות דן בימים אלו במספר חלופות אפשריות.

קריית המודיעין תוקם בסמיכות ליישובים עומר ולקיה שבדרום, על שטח של כ- 2,500 דונם, לקריה יעברו מרבית יחידות אמ"ן, אשר יפנו שטחים באזורי הביקוש בגוש דן. פינוי השטחים מהווה חלק מתוכנית רב-שנתית של ממשלת ישראל לטובת קידום פתרון בעיית הדיור ושדרוג התשתיות בנגב, בכל תחומי החיים. הקרייה החדשה תוקם על תשתיות חדשניות ואסטרטגיות שיהוו שדרוג משמעותי ליכולות המבצעיות של אמ"ן כחוד החנית של הפעילות המבצעית בצה"ל.

הקמת קריית המודיעין בנגב תוביל לפיתוח כלכלי באזור, יותר מ-800 עובדים יועסקו באופן ישיר בקריית המודיעין, ואלפי מקומות עבודה נוספים שייווצרו בעקבות הפעילות שקרית המודיעין תייצר. כמו כן, המהלך יביא לנגב את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל אשר ישולבו באקדמיה, בפרויקטים משותפים עם תעשיית ההיי-טק – ויהווה בסיס לשיתופי פעולה של חברה-צבא-אקדמיה. אשר יחזקו את מטרופולין באר שבע, כמרכז טכנולוגי חדש בישראל, עם דגש מובהק לתחום הסייבר.

ראש העיר רוביק דנילוביץ' הגיב להחלטה ואמר" קיבלנו עדכון חשוב ששר הביטחון, בני גנץ, הנחה היום לפתוח בראשון הקרוב את מעטפות מכרז מעבר יחידות אגף המודיעין של צה"ל לנגב (לליקית). עוד הנחה כי תסוכם תוכנית ממשלתית הנדרשת למימוש המהלך הכוללת: טיפול במשאב האנושי, תחבורה מהירה, מגורים ותשתיות".

אני שמח ומודה לשר הביטחון שהדגיש בהודעתו כי מדובר "על מהלך אסטרטגי ברמה הלאומית עבור מערכת הביטחון, צה"ל, אמ"ן ותושבי הנגב ומדינת ישראל. מהלך שיחזק את יכולות אגף המודיעין ויתרום רבות לפיתוח הנגב".
אני רואה בזה רגע היסטורי שהופך את באר שבע והנגב לאחד ממרכזי הידע והטכנולוגיה המובילים והמתקדמים בעולם!

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה