חדשות

5000 שקל לטיפולי דיאליזה

חדשות29 ביוני 2020    2 דקות
0

מוריס בוחניק מבאר שבע נזקק לטיפולי דיאליזה בבית החולים סורוקה. לאחרונה אובחן כחולה בקורונה ולכן נזקק לצוות ממוגן. המחיר : 800 שקלים לטיפול. משרד הבריאות : "כל זמן שהוא חולה חיובי לקורונה נאשר לו החזר 100%"

5000 שקל לטיפולי דיאליזה
צילום: ingimage

מוריס בוחניק מבאר שבע נדרש לטיפולי דיאליזה קבועים, שלוש פעמים בשבוע בבית החולים סורוקה. ילדיו של בוחניק לוקחים אותו לטיפולים בכל שבוע. ביתו, דפנה שועה מספרת כי כי מאז התפרצות הקורונה, אביה יצא רק לטיפולי הדיאליזה וחזר, "בגלל שאבא שלי עם מחלות רקע, שמרנו עליו. לקחנו אותו לדילאיזה והחזרנו אותו הביתה. הוא יצא רק לשם. בשבוע שעבר אמא שלי לא הרגישה טובה ולאחר בדיקת קורונה יצאה חיובית. כמובן שמיד לקחנו את אבא שלי אלינו עד שגם הוא יצא חיובי לקורונה. בגלל שאין לו תסמינים, העדפנו להשאיר אותו בבידוד ביתי". אלא שהבעיה נוצרה בגלל שהיא ואחיה בבידוד ביתי, ואין מי שייקח את אביה לטיפולים, "בגלל שאנחנו כולנו בבידוד, ובגלל שאבא שלי חולה קורונה מאומת, אנחנו לא יכולים לקחת אותו לטיפולים או לבוא איתו במגע. הוא חייב לנסוע עם צוות ממוגן, כלומר רק באמבולנס. הבעיה, שכל נסיעה כזו עולה בין 400-450 שקלים. כלומר כל טיפול עולה לנו בין 800-900 שקלים. פנינו לקופה כדי לקבל הנחה לה זכאי מי שזקוק לדיאליזה ונאמר לנו שבגלל שהוא חולה גם בקורונה הוא לא זכאי. 800 שקלים, 3 פעמים בשבוע לשבועיים זה כמעט 5000 שקל. ומי יודע כמה זמן נצטרך. זה המון כסף. במשרד הבריאות הפנו אותנו לקופה. בקופה אמרו לנו שיש עוד מקרים והם לא יכולים לאשר. אפילו בבית החולים פנו בשמנו לקופה. כרגע אין שום פיתרון וזו הוצאה כספית כבדה מאוד. זה גם לא שניתן להפסיק את הטיפול, ואף אחד לא מוכן לשמוע".

יממה לאחר הפרסום עדכנו במשרד הבריאות כי הנושא טופל וכי בוחניק יקבל החזר מלא על נסיעותיו "הקופה אישרה כי חולה דיאליזה שנמצא חיובי לקורונה ונוסע לטיפולי דיאליזה, כל זמן שהוא חולה חיובי לקורונה נאשר לו החזר 100% עבור אמבולנס לבי"ח וחזרה לביתו.לאחר שיחלים – יחזור המצב לקדמותו וזכאותו להסעה לטיפולי דיאליזה תהיה כפי שהייתה לפי שחלה בקורונה".

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה