חדשות

פגיה ממוגנת חדשה תקום בסורוקה

חדשות4 ביוני 2020    2 דקות
0

ועדת המשנה לתכנון ובנייה באר שבע אישרה גם הקמת מבנים למחקר קליני ולשיקום והכפלה של חדר המיון בבית החולים, הכל בכפוף לדיון בהתנגדויות אם יוגשו לאחר סיום תחולתן של התקנות לשעת חירום לצורך המאבק בנגיף הקורונה

פגיה ממוגנת חדשה תקום בסורוקה
צילום: עיריית באר שבע

ועדת המשנה לתכנון ובנייה באר שבע, בראשות מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, אישרה באחרונה בתנאים, על רקע התקנות לשעת חירום שהפעילה הממשלה לצורך המאבק בנגיף הקורונה, את הקמתם של מבנה למחקר קליני (בניין 084) בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון שיכלול מעבדות, מבנה לשיקום (בניין 083) עבור עד 36 מבוגרים ו-10 ילדים שיכלול בריכה טיפולית הידרו-תרפית בקומת הקרקע וחדרי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק והריסת המרפאה הפסיכיאטרית הישנה, תוספת בנייה למרכז לרפואה דחופה (מלר"ד) במכלול הדרומי הקיים (בניין 208) שיעלה את מספר עמדות בטיפול ב-30 וכאמור פגייה ממוגנת (בניין 112) במקום הפגייה המיושנת הנוכחית. מבני המחקר הקליני, השיקום והפגייה יוקמו בצפון בית החולים באזור מבנה היולדות.

סגנית מהנדסת העיר לרישוי ופיקוח, האדריכלית רמה מינדלין ציינה בדיון בוועדה, ש"בעיקרון, הורסים את הפגייה הקיימת, ובונים במקומה פגייה ממוגנת. ובמסגרת זו, מגדילים מ-60 פגים כיום ל-88 פגים, שאפשר לטפל בהם בו זמנית. היום יש שם חללים גדולים כאלה, והם עוברים לחדרים פרטיים יותר ששומרים על התינוקות. אז, זה בהחלט גם שדרוג וגם מוגן".

היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד חיים טורקל אמר  "יש פה 4 פרויקטים ציבוריים, שחשוב לקדם אותם. חשבנו במקום לדחות את זה לעוד חודש וקצת יותר אם יהיו התנגדויות, אמרנו לפחות נקדם אותם מול גורמי האישור. נאפשר את זה ככה כשזה ברור גם ל'סורוקה' וגם לגורמי האישור. כשהם יקבלו את ההחלטה, הם גם יראו את מהות ההחלטה; הם יראו שזה בכפוף לזה שאולי אולי תוגש התנגדות".

יו"ר הוועדה טל אל על סיכם: "מדובר ב-4 פרויקטים מאוד מאוד משמעותיים, גם מבנה למחקר קליני, מבנה לשיקום, פגייה ממוגנת ובניין מלר"ד. ההערכה שלנו שלא תוגש פה התנגדות. אנחנו לא צופים שיש פה איזו פגיעה בסביבה או משהו. כל הפרויקטים הם בתוך השטח של 'סורוקה', ומקודמים בידי 'סורוקה'. ולכן, באיזון הנכון אנחנו חושבים שכדאי שהם יתקדמו כמה שיותר מהר. במקביל, הם יעשו את הפרסום. ואם יהיו התנגדויות, אנחנו נדון בהן".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה