חדשות

בסמי שמעון הצטרפו למלחמה בקורונה

חדשות7 באפריל 2020    דקה אחת
0

ארן איבגי, סטודנט להנדסת מכונות במכללת SCE סמי שמעון בבאר שבע מרכז את פרויקט "הדפסת תלת-ממד נגד קורונה" בדרום.

בסמי שמעון הצטרפו למלחמה בקורונה
צילום: יחסי ציבור
ימים מורכבים ומאתגרים, כמו שהניסיון כבר לימד אותנו, מוציאים לא פעם מאנשים את הרצון הטוב לסייע ולתרום. מיזם כזה שפועל ברחבי העולם הוא 3D printing VS. covid19, "הדפסת תלת-ממד נגד קורונה". בארץ הוא מופעל גם על ידי קבוצת Masks4Docs.
ארן אבגי, סטודנט ב-SCE הלומד שנה ד' במחלקה להנדסת מכונות בקמפוס באר שבע, נרתם לרכז את הפעילות הדרומית של הפרויקט בעודו מקפיד על כללי הריחוק החברתי והבידוד הביתי.
 הרעיון פשוט: התארגנות עצמאית של אנשים המחזיקים ברשותם מדפסות תלת-ממד, אשר מייצרים מסכות עשויות שקפים למניעת התזה. מסכות אלו נחבשות מעל מסכות הפנים המוכרות, ומספקות הגנה נוספת וחשובה מפני נוזלים המועברים בעיטוש ושיעול.
ארן החזיק עד עתה בביתו מדפסת תלת-ממד בעלת כושר ייצור של כ-40 מסכות ביום. כדי להגביר את קצב הייצור הוא רכש מדפסת נוספת ויוכל להדפיס מעתה כ-100 מסכות ביום. את המסכות הוא מעביר, אם באיסוף עצמי ואם באמצעות עמותת "ידידים", אל יעדן. צוותים של עובדי עיריית באר שבע ובית האבות דורות בעיר העתיקה כבר נהנו ממשלוחי מסכות, והיום התבצעה גולת הכותרת של הפעילות המבורכת של ארן עד כה – מסכות רבות הועברו לשימוש הצוותים הרפואיים של בית החולים סורוקה, שם זקוקים לעוד אלפי מסכות.
המכללה להנדסה SCE על שם סמי שמעון שמחה להעביר לארן כמה ק"ג של חומר גלם PLA, שיספיקו לייצור של מאות מסכות; ומזמינה אתכם לפנות אליו בטלפון 050-2556429 עם כל רעיון לסיוע – מדפסת תלת-ממד ביתית, חומרי גלם, שקפים (מסוג A4 בעובי 150-200 מיקרון), ועוד.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה