חדשות

היוטיוב של באר שבע שבע

חדשות26 במרץ 2020    3 דקות
0

בעקבות משבר הקורונה, ערוץ יוטיוב חדש של העיר באר שבע עלה לאוויר ומביא את מיטב השמות המקומיים בכל התחומים אליכם למחשב ולסמארטפון

היוטיוב של באר שבע שבע
שמוליק יפרח מראיין את עלא דקה. צילום : איציק שריקי

ברוח הימים ובאווירת האון ליין ששוררת בעקבות משבר הקורונה, עלה בשבוע שעבר לאוויר ערוץ היוטיוב של באר שבע. בזה אחר זה הגיעו מיטב אנשי התרבות, ספורט, מוזיקה, רפואה ועוד, כולם מבאר שבע, לראיון בערוץ ייעודי שכולו באר שבעים שמדברים אל הבאר שבעים. מי שניצח על המקהלה היה ראש מנהל התרבות ומנכ"ל המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע יאיר נגיד, "עם פרוץ המגפה, ועוד לפני שקמו כל מיני ערוצי יוטיוב למיניהם, הקמתי קבוצת ווטסאפ עם אנשים מחברת כיוונים, עיריית באר שבע, אומנים, יוצרים, אנשי טלוויזיה והתחלנו לדבר מה עושים. הגענו ל7 תוכניות של מה אפשר לעשות, אחת מהן היתה להקים ערוץ יוטיוב" מספר נגיד איך נולד הרעיון, "יש מלא ערוצי יוטיוב וגם תכנים, אם אתה רוצה שיעור ספורט אתה מוצא תוך דקה. אז מה הייחודיות שלנו? אמרנו נעשה ערוץ של העיר באר שבע שהוא כולו תכנים של באר שבעים לבאר שבעים. בערוץ אתה יכול לפגוש את המאמנת האישית שלך מרמות ספורטיב' את הרופאים מסורוקה ולשמוע מהם מה קורה בסורוקה. אתה יכול לקבל שיעור פיתוח קול, סדנת משחק מול מצלמה ועוד. באומנות הפלסטית עשינו סיורים וירטואליים בגלריות, מעין גלריית אומן אישית לכל אומן, שהם עורכים סרט עם התמונות והפסלים שלהם והנה קיבלת סיור של דקה וחצי שתיים להכיר את האומן מבאר שבע. כך עשינו גם עם תערוכות של המוזיאונים בבאר שבע ועוד".

אל ערוץ היוטיוב הצטרף גם מנהל החינוך שבנוסף ללמידה המקוונת של משרד החינוך הביא תכנים לימודיים בצורה מבדרת כמו שעשועי מתמטיקה וביולוגיה ודברים נוספים, "המטרה היא להביא את הבאר שבעים המוצלחים בכל תחום אל הקהל הבאר שבעי. לדוגמה הבאנו את עלא דקה, היום כוכב פאודה אבל כזה שגדל כאן במרכז הצעירים, לראיון. ראיינו את בעלי העסקים בעיר, את בן שהר מהפועל באר שבע. את כל זה הבאנו מפה כדי להראות שהתרבות חיה ובועטת גם עכשיו ותחזור לבעוט יותר חזק כשהכל יחלוף".

נגיד מספר כי כרגע יש קרוב ל1000 מנויים לערוץ היוטיוב ולא תופתעו לשמוע כי גם ברכה של דקה וחצי מפי ראש העיר הפכה להיות הסרטון המוביל מבחינת הצפיות. ומה לגבי ההיענות? נגיד אומר שזו שעתה היפה של העיר באר שבע, "השיר שהכי מתאים לתקופה הזו היא לחיי העיר הזו. ההתגייסות שהיתה היא פשוט לא תיאמן. כל מה שביקשת קיבלת. אם זה הסינפונייטה ותזמורת כלי הנשיפה ששלחו חומרים, שמוליק יפרח מנכ"ל תיאטרון באר שבע עם השחקנים שלו, תיאטרון הילדים ששלח הצגה באורך מלא. כולם הגיעו לפה עם הכפפות, המסכות והאלכוג'ל וצילמו את החומרים. כמובן שמגיעה תודה לכל הצוות המקצועי, לחברת כיוונים אגף קהילה, למרכז הצעירים ומנהל תרבות. זה חשוב כי זה הכל דברים שנעשו פה במרכז הצעירים ברמה מאוד גבוהה. משרד התרבות כבר התקשר שהם רוצים לחבק אותנו עם הפרויקט הזה. יש עכשיו פרויקט חדש,  ישראל מחוברת של משרד התרבות. שלושה מוקדים בארץ שיעבירו אולפן ומבאר שבע זה יהיה מועדון הפורום. אני כבר בשיחות איתם איך אפשר לשלב את הדברים האלה גם שם, למדיה הארצית".

ומה לגבי ההמשך? נגיד לא יכול להתחייב, כיאה למצב, "המציאות משתנה כל הזמן. נכון לעכשיו כשאין סגר ואנחנו חיוניים אנחנו עובדים משבוע לשבוע. אם יהיה לנו אישור נעשה עוד יום צילומים, אבל זה משתנה מרגע לרגע".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה