חדשות

"אי אפשר להרים אמברקס ולהגיד אני לא מגיע"

חדשות20 במרץ 2020    3 דקות
0

את הדברים האלה אומר ארז חייט, אחד הנהגים הוותיקים בדן באר שבע שמספר מצד אחד על חששות אך מצד שני גם על המחויבות כלפי הציבור

"אי אפשר להרים אמברקס ולהגיד אני לא מגיע"
ארז חייט. צילום: אלבום אישי

ארז חייט (50) נמצא מאחורי ההגה כבר 25 שנה. היום הוא נהג אוטובוס של חברת דן באר שבע ואת רוב הנוסעים הוא מכיר בעל פה, "אני אחד הנהגים הוותיקים בחברה. אני נהג כבר 25 שנה. אני עושה כמעט את כל הקווים, בעיקר את קו 24, קו 4 וקו 3. זה לא כמו בעבר, היום כולם נוהגים את כל הקווים".

חייט מודה שבשבוע האחרון ישנה ירידה גדולה בכמות הנוסעים אך מבחינתו העבודה מתנהלת כרגיל, " זה ברור שיש פחות נוסעים, מרגישים את זה. האווירה היא מאוד מתוחה. האמת היא שהחשש הגדול הוא על האוכלוסייה המבוגרת, הם אלה שלרוב משתמשים בתחבורה הציבורית בימים האלה. אתה רואה אנשים מבוגרים, סבא וסבתא של מישהו שעולים עם סלים, חוזרים מקניות. הם מבוהלים, הם אוגרים מזון. מבחינתי העבודה היא רגילה. אני קם  כל יום ב-4 בבוקר, אני בין הראשונים שיוצא לקווים. אני יודע איפה יורדים הנוסעים. אתה גם רואה היום יותר אנשים שעולים עם מסכות. בכל יום אתה רואה יותר ויותר אנשים עם מסכות כשלפני שבוע ושבועיים זה היה אחד פה ואחד שם".

אתה לא חושש? בכל זאת חולים רבים נסעו בתחבורה הציבורית…

"אין ספק שיש לי חשש, אבל אני גם צריך להתפרנס. יש לי חמישה ילדים, אמנם ילדים גדולים אבל בכל זאת יש לי ילדים שאני צריך לדאוג להם. לקחתי על עצמי לעבוד. אין מה לעשות. אי אפשר עכשיו לשים אמברקס ולהגיד אני לא מגיע. אנחנו מחכים להנחיות ממשרד הבריאות. יש לנו מחויבות כלפי הציבור. אנחנו מתפרנסים מזה. זה כמו שבסורוקה רופא יגיד אני לא בא עד שזה ייגמר. אין דבר כזה. יש אי וודאות. יש חשש קל. אתה רואה את החשש של האנשים. עברנו מלחמות, היינו בצבא במקומות יותר מסוכנים אבל עכשיו החשש הוא אחר".

מזכיר קצת את תקופת הפיגועים באוטובוסים?

"האמת שזה די מזכיר את התקופה ההיא. זה מרגיש שיש את אותו הפחד, אבל הפחד הזה שונה. בפיגועים היית סורק את האוטובוס, בודק את האנשים. אבל עברנו את התקופה הזו, עבדתי עם הנהגים שנפגעו בפיגועי האוטובוסים בבאר שבע. עכשיו זה שונה, אתה מפחד ממשהו שאתה לא יודע מה הוא. עולים אנשים ואתה לא יודע ממי לפחד. אתה עושה קו מסוים, לדוגמה קו שעובר דרך בית החולים, אתה לא יודע מי נשא ומי לא. אתה נמצא באי וודאות. יש שמועות שאולי יגייסו אותנו למשטרה, או יצמצמו את הקווים. כל בוקר אתה קם עם המחשבות האלה אבל אין מה לעשות זו העבודה".

קיבלתם הנחיות מיוחדות?

"יש את ההנחיה שיצאה כבר בשבוע שעבר שהמקומות הראשונים מאחורי הנהג יישארו ריקים. נוסעים עם חלון פתוח. ההנהלה דואגים לנו, שר התחבורה בירך אותנו באופן אישי על זה שאנחנו ממשיכים לעבוד. הביאו לנו חומרי חיטוי ובמהלך כל היום אנחנו מחטאים את האוטובוס וגם במסופים, כל עצירה שלנו במסוף אנחנו מחטאים את הידיים. אנחנו ערוכים, דואגים לנו כמה שאפשר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה