חדשות

אוניברסיטת בן גוריון נגד הקורונה

חדשות12 במרץ 2020    דקה אחת
0

האוניברסיטה הקימה כוח פעולה מדעי להתמודדות עם השלכות הנגיף, ותסיט משאבי מחקר ופיתוח לטובת מציאת פיתרונות מהירים וישימים לאתגרים שהשבועות הקרובים עלולים להציב

אוניברסיטת בן גוריון נגד הקורונה
"להפוך את משבר הקורונה והשלכותיו לראשון בסדר העדיפויות שלכם". המפגש הראשון של כוח הפעולה המדעי | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ, הכריז היום (חמישי) על הסטת משאבים מחקריים והקמת כוח משימה מדעי רב תחומי, הכולל עשרות מדענים, מטובי המוחות בישראל, זאת במטרה למצוא פיתרונות להתמודדות עם השפעות נגיף הקורונה במגוון תחומים: כלכלה, אספקת מזון, ביטחון, מלונאות, התנהגות חברתית ועוד.

ל"שבע" נמסר, שבעקבות ההחלטה, התקיים היום מפגש הקמה של כוח המשימה, בו השתתפו יותר מ-50 מדענים, חברי סגל מכלל מחלקות האוניברסיטה, שנענו לקריאתו של הנשיא לתרום מהידע והמשאבים העומדים לרשותם לטובת התמודדות עם היבטים שונים של המשבר. חלק מהחוקרים הנמצאים בבידוד ביתי השתתפו בדיונים באמצעות מערכת וידיאו. אוניברסיטת בן גוריון תקדיש משאבים לקידום הרעיונות הטובים ביותר, שעלו במסגרת הדיונים.

במסגרת ההחלטה, תסיט האוניברסיטה חלק מתקציבי המחקר, הפיתוח והפרויקטים שלה להיבטים רלוונטיים של המשבר, תוך שימוש ביכולות ופיתרונות בשלים או כמעט בשלים, כדי לייצר במהירות פיתרונות ישימים לאתגרים העומדים בפנינו.

השפעת ההתפרצות חורגת מהאספקט הביו רפואי גרידא, ומערבת את כל תחומי החיים: כלכלה, מזון, בריאות הנפש, ביטחון, התנהגות חברתית, חינוך, טכנולוגיה ותחומים רבים אחרים. באוניברסיטת בן גוריון פועלים מדענים ומכוני מחקר במגוון תחומים, שרבים מהם יכולים לתרום למציאת פיתרונות להשלכות השונות של מגפת הקורונה.

"מאז פרצה מגפת הקורונה, היא מהווה משבר בינלאומי, המשפיע על חייהם של פרטים, משפחות, קהילות ומדינות ברחבי העולם", כתב פרופ' חיימוביץ לחוקרים. "כחלק מהקהילה המקומית, הלאומית והבינלאומית, יש לקהילת האוניברסיטה חובה מוסרית לתרום למאמץ הלאומי והעולמי להתמודדות עם המשבר. אני מבקש מכם החוקרים, להפוך את משבר הקורונה והשלכותיו לראשון בסדר העדיפויות שלכם, ולהיות יצירתיים ומעשיים, לצורך השגת תרומה משמעותית לאתגר הלאומי העומד בפתחנו. זוהי חובתנו המוסרית לתרום למאמץ הלאומי והעולמי, ואנחנו מציבים את משבר הקורונה והשלכותיו בראש סדר העדיפויות של אוניברסיטת בן גוריון".

כתבות נוספות בחדשות

0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות
0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה