חדשות

תמיכה מהכנסת

חדשות27 בפברואר 2020    2 דקות
0

הח"כים מיקי חיימוביץ ואלון שוסטר ממפלגת "כחול לבן" הגיעו לתמוך במאבקם של תושבי גבעות בר נגד מפגעי העשן והשריפות בסביבתם

תמיכה מהכנסת
תמיכה בתושבים. האסיפה בגבעות בר | צילום: מועצה אזורית בני שמעון

אסיפת תושבים על מפגעי העשן והשריפות בשטחים הפתוחים מסביב לגבעות בר התקיימה באחרונה במועדון הנוער ביישוב.

ל"שבע" נמסר, שבאסיפה השתתפו גם הח"כים מיקי חיימוביץ ואלון שוסטר ממפלגת "כחול לבן" (שהוזמנו בידי התושבים), ראש המועצה האזורית בני שמעון ניר זמיר, ראש הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב יאיר מעיין, מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה ברוך ובר, מנהל היחידה למניעת שריפות פסולת בשטחים הפתוחים ברשות הטבע והגנים עודד נחמיה ונציגים נוספים מהמשרד ו"המשטרה הירוקה".

תושבי גבעות בר סובלים כבר זמן רב ממפגעי עשן בתוצאה משריפת פסולת בשטחים הפתוחים. בחודשים האחרונים, התגברה הבעיה, והגיעה לשיאה ב-29.1 כאשר התושבים התבקשו להסתגר בבתיהם לזמן קצר. מטמנת אשפה גדולה שהתגלתה לפני מספר חודשים במסגרת עבודות פיתוח להקמת שכונה חדשה ברהט היא הסיבה לעלייה הדרמטית בזיהום האוויר בסביבה. את תושבי גבעות בר ייצג זיו מאירוב (יו"ר ועדת איכות הסביבה ביישוב) שהציג את מפת המפגעים הסביבתיים, ודרש פיתרון לבעיות איכות הסביבה באזור גבעות בר.

זמיר: "תושבי גבעות בר באו לגור כאן, במטרה לחיות באיכות חיים גבוהה. אלו לא מותרות, אלא איכות חיים בסיסית. נושא שריפות הפסולת מעסיק אותנו רבות. אנו משקיעים משאבים ומאמצים רבים באיחוד כל הגורמים הרלוונטיים, כדי שישתפו ביניהם פעולה. זו הדרך היחידה, בה נוכל להוביל לשינוי בעניין שהוא אינטרס משותף לכולנו. נמשיך להילחם במטרה למגר את התופעה הזו. אני מצפה מרשויות החוק והאכיפה לטפל ביד קשה בעבריינים הפוגעים באיכות חייהם של התושבים. אני שמח על שיתוף הפעולה והנוכחות במפגש זה של כלל הגורמים, ואני מקווה שביחד נצליח להגיע לפיתרונות משמעותיים בתחום זה".

ובר קרא לתושבים להגיש תלונות על כל מפגע: "אתם צריכים להציף את הבעיות, כדי שיהיו לנו הכלים להתמודד איתן. אנחנו צריכים לשלב כוחות ביחד במטרה לעשות את השינוי הנדרש. יחד עם זאת, מאז שהחלה לפעול יחידת הפיקוח של רשות הטבע והגנים, לפני 4 חודשים, רואים שינוי בשטח, ואני אופטימי שנוכל לעשות שינוי גדול".

כתבות נוספות בחדשות

0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות
0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה