חדשות

מדוע שמתקן "חולות" לא ישמש לבידוד נשאי קורונה?

חדשות23 בפברואר 2020    2 דקות
0

הצעה מעניינת, מחוץ לקופסה משהו, של ד"ר אבי שגב מדימונה, לטיפול יעיל הרבה יותר במי שקיים חשד שהוא נשא קורונה בארץ?

מדוע שמתקן "חולות" לא ישמש לבידוד נשאי קורונה?
מתקן חולות | צילום: תמר דרסלר

עם העלייה במספר החשודים במגע עם נשאי וירוס הקורונה, גם בבאר שבע, מתגבר הצורך בהקמה מהירה של מרכזי אשפוז לחשודים כנשאי הנגיף הקטלני, ובמשרד הבריאות החלו כבר בתכנון מרכזים כאלה. אלא שמתברר שמן הדרום מגיעה הצעה מעניינת במיוחד בעניין, מה שנקרא מחוץ לקופסה; הד"ר ליחסים בינלאומיים אבי שגב מדימונה, שהוא גם בעל תואר שני בניהול מצבי חירום ואסון, מציע להשתמש במתקן בלתי מאוכלס אך זמין לחלוטין, המוחזק בימים אלה בידי שב"ס: מתקן הכליאה לשעבר של מסתננים מאפריקה, "חולות".

לדברי ד"ר שגב, "ההכרזה על עשרות מגעים (ללא אבחנה בשלב זה) של תלמידים בבאר שבע ובקריית חיים וכן של עובדים בבתי מלון ובאתרי תיירות, עם קבוצת הצליינים מדרום קוריאה, יצרה מצב בו ניתן להעריך שאם יתגלו חולים נשאים,  ועל אחת כמה וכמה חולים פעילים סימפטומטיים, יזוהו וישויכו להם מספר רב של מגעים, הדורשים בידוד ומעקב רפואי של 14 יום מיום המגע האחרון. במצב זה, עלול להתגלות קושי, שכבר מדווח בידי מנהלי בתי החולים בהתמודדות נרחבת, שתיעשה במקביל לפעילות השוטפת של בתי החולים. אלמנט נוסף הינו החשש בתודעה הציבורית מהגעה ואשפוז בבתי החולים, בהם מאושפזים חולי קורונה בכל רמות המחלה, החל מבידוד מעקבי ועד לטיפול במחלה פעילה קלה או קשה".

ד"ר אבי שגב. "מערך שירות הוליסטי ומקיף" | צילום: באדיבות המצולם

 

ולכן, כדי "להתמודד עם הנושא ולאפשר טיפול מבודד (רחוק מכל מקום יישוב), במספרים של עד 3,100 חולים + 300 אנשי צוות ומעבדות זמינות, אני מעלה את ההצעה לבחון את מתקן 'חולות' שבקציעות כאתר המועדף על מדינת ישראל לקליטה וטיפול איכותי, מבודד ויעיל. 'חולות' הוקם במקור בידי המדינה להשהיית מסתננים ממדינות אפריקה עד להרחקתם מהמדינה. בשלב מסוים, נסגר המתקן בהוראת בג"צ, והוא נותר ריק, עם כוח שמירה במקום. המתקן מאפשר הפעלה ואכלוס בתוך מספר ימים מצומצם וקיום בקרה ושליטה רפואית ובידודית על השוהים בו, באופן שיאפשר גם חלוקה לתת קטגוריות ברזולוציה גבוהה".

וד"ר שגב מסכם: "תנאי המחיה המתאפשרים במתקן זה כוללים חדרים ממוזגים ו'רטובים', המאפשרים מחיה לעד 8 אנשים בחדר (באכלוס מרבי) וגם קיום מערך שירות הוליסטי ומקיף, בכל היבט, ובכלל זאת הספקת מזון, מים חמים, מיזוג ושירותי תקשורת אינטרנטית וקווית. על בסיס תקשורת זו, ניתן יהיה לאפשר גם תקשורת וידאו של המטפלים מהמרכזים הרפואיים השונים המתמחים בנושא רפואה זיהומית, עם הצוות הרפואי במקום ועם החולים. בנוסף, אופיו התכנוני של המקום מאפשר אכלוס מודולרי של אגפים ותתי אגפים וכן אכלוס צוות רפואי באופן מבודד ומאובטח, אך זמין במרחב המיידי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה