חדשות

מבצע חתול

חדשות26 בינואר 2020    דקה אחת
0

מבצע עיקור וסירוס נוסף של חתולים בבאר שבע. כפי שחשפנו כאן לא מכבר, אמר הווטרינר העירוני לתושב בירת הנגב, שיש בעיר יותר מחצי מיליון חתולים, ש-10 אחוזים מהם חולים!

מבצע חתול
צילום אילוסטרציה: ingimage

המחלקה הווטרינרית בעיריית באר שבע החלה בראשית השבוע (יום ראשון, ה-19 בחודש) במבצע עיקור וסירוס נוסף של חתולים ברחבי בירת הנגב. כזכור, ב-14 בנובמבר האחרון פרסמנו כאן בלעדית, שהווטרינר העירוני ד"ר רומן זינגר אמר לתושב העיר, שיש בעיר יותר מחצי מיליון חתולים, שכ-10 אחוזים מהם (כ-50 אלף!) חולים.

ל"שבע" נמסר, שלפי שיטת העיקור והסירוס, המקובלת ומומלצת בידי הגורמים המקצועיים בארץ ובעולם, לוכדים חתולי רחוב, מבצעים בהם סירוס או עיקור, מחסנים ולאחר השגחה משחררים את החתולים חזרה לשטח המחיה שלהם. בהתאם לדרישת הווטרינר העירוני, יבוצעו בדיקה וטיפולים רפואיים לכל חתול לפי צרכיו, כולל טיפולי שיניים, אוזניים, טיפולים נגד טפילים ובמידת הצורך גם התערבויות כירורגיות. כל חתול שעובר טיפול מסומן באמצעות רתימת חלק קטן מאוזנו, במטרה למנוע ניתוחים מחודשים על חתולים שכבר עוקרו או סורסו.

מדי שנה, מעקרת ומסרסת העירייה אלפי חתולי רחוב בתקציב הנאמד במאות אלפי שקלים, זאת לאור חשיבות בריאותם של תושבי באר שבע ולמען איכות החיים בבירת הנגב, שיפור בריאות ורווחת החתולים בעיר ומתן מענה מיידי למניעת התרבות יתר בלתי מבוקרת בקרב חתולי הרחוב. בשנים האחרונות, נעשה מאמץ מרוכז לשמר את ההישג באמצעות טיפול מונע לצמצום תופעת החתולים המשוטטים בכלל ובמרחב הגובל בשטח השיפוט העירוני בפרט. עיקור וסירוס חשובים לבריאות החתול, מונעים מחלות, ומשפרים את התנהגות החתול ואיכות חייו.

הפרויקט מבוצע באמצעות המחלקה הווטרינרית ברשות, בתמיכת השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ובשיתוף פעולה פורה עם אוהבי בעלי החיים בבאר שבע. תושבים המעוניינים בעיקור או סירוס חתולים בקרבת אזור מגוריהם או בהסדרת מיקום האכלה, מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106.

כתבות נוספות בחדשות

0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות
0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה