חדשות

לראשונה: "אות בן גוריון" כהוקרה על תרומה ייחודית לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב

חדשות5 בדצמבר 2019    5 דקות
0

בין הזוכים, הזמר והיוצר קובי אוז, הפילנתרופ דוד מיראז' וראש מועצת ירוחם טל אוחנה. "אות הבוגר" הוענק ל-5 בוגרים ובוגרות שהטביעו חותם במשק הישראלי, בהם מנכ"לית קופת חולים "מאוחדת" ומנהלת מפעל הייצור של "אינטל" בקריית גת

לראשונה: "אות בן גוריון" כהוקרה על תרומה ייחודית לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב
מקבלי "אות בן-גוריון" | צילומים: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

לרגל יום הזיכרון הממלכתי לפטירתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, העניקה אתמול (רביעי) אוניברסיטת בן גוריון לראשונה את "אות בן גוריון". ל"שבע" נמסר, שהאות ניתן כהוקרה לדמויות שתרמו תרומה משמעותית לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב

מקבלי האות הם: אברהים נסאסרה (יזם ופעיל חברתי למען החברה הבדואית בנגב), קובי אוז (זמר ויוצר), פרופ' דוד פיימן (פרופ' אמריטוס לפיזיקה באוניברסיטת בן גוריון), טל אוחנה (ראש מועצת ירוחם), פרופ' שמעון גליק (מומחה לרפואה פנימית ואנדו-קרינולוגיה, מייסד ועמד בראש החטיבה לרפואה פנימית בבית החולים "סורוקה"), פרופ' שאול לדני (ספורטאי ושיאן העולם בהליכה תחרותית ל-50 מייל, פרופ' אמריטוס במחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון), דוד מיראז' (פילנתרופ ואיש עסקים, נשיא קרן מיראז') ואביבה שגב (פעילה חברתית בבאר שבע ובנגב).

בנוסף, הוענקה הוקרה מיוחדת, "אות הבוגר", ל-5 בוגרים ובוגרות שבולטים בפעילותם הציבורית ומטביעים חותם על החברה, התרבות הכלכלה או המדע בישראל.

מקבלי האות הם: רו"ח איאד אחמד (הממונה המוסדי על הנגשת השכלה לסטודנטים ערבים במכללה האקדמית "ספיר"), אורלי בן חמו להב (מנהלת משותפת של מערך הייצור של "אינטל" בקריית גת) משה ויגדור (מנכ"ל קרן מנדל ישראל, לשעבר מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה), שירה זלצר (יזמת, מייסדת שותפה בחברת ההיי-טק "קמביום" בירוחם) וסיגל רגב רוזנברג (מנכ"לית קופת חולים "מאוחדת").

נשיא האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ, בירך את מקבלי האותות בטקס: "אני מאמין בכל ליבי שדוד בן גוריון, אילו ביקר כאן באוניברסיטה שנושאת את שמו, היה יוצא מאיתנו כשעל שפתיו חיוך נדיר. חזונו חי כאן בקמפוס. רוחו פועמת בקרבנו, וממשיכי דרכו חיים ופועלים בתוכנו. אותם, את ממשיכי דרכו של בן גוריון, בחרנו להוקיר בשנת היובל של האוניברסיטה".

רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס: "50 שנה בחיי האוניברסיטה הן בהחלט רגע מתאים להכרת הטוב, להתבוננות על מה שהיה, תוך ניסיון למפות את הכיוונים לעתיד. אנו מסתכלים קדימה ל-50 השנים הבאות של האוניברסיטה, במטרה למקם אותה בין אוניברסיטאות המחקר המובילות בעולם".

בן חמו להב נשאה דברים בשם מקבלי "אות הבוגר": "אין ספק שזהו עבורי סוג של סגירת מעגל מרגשת בה מאות מהנדסים בוגרי האוניברסיטה נקלטים בתעשייה בכלל וב'אינטל' בפרט, ומהווים את דור העתיד שיצעיד את התעשייה בישראל בגאון, תוך שמירת המוחות הטובים בדרום הארץ. עובדה זו משמשת עבורי מקור לגאווה ותחושת סיפוק עצומה. חזון האוניברסיטה משלב מצוינות אקדמית במחקר ובהוראה לביסוס אוניברסיטת חקר ברמה בינלאומית מעולה, בד בבד עם מחויבות לאחריות חברתית וסביבתית. גם אני ככל הבוגרים ספגתי ערכים אלה במהלך שנותיי במוסד זה, שמלווים אותי עד היום, ומהווים עבורי כמעין מצפן מוסרי".

להלן מקצת מהנמקות מקבלי התארים:

פרופ' שמעון גליק – אות מפעל חיים בתחום הרפואה. מתוך הכרת תודה על תרומתו המשמעותית לגיבוש "רוח באר שבע" ולחינוך דורות רבים של רופאים לפי ההשקפה השמה דגש על אנושיותו של הרופא ועל התקשורת שלו עם החולה, המייחדת את לימודי מדעי הבריאות באוניברסיטה.

פרופ' שמעון גליק. אות מפעל חיים בתחום הרפואה

פרופ' שאול לדני – אות מפעל חיים באקדמיה ובספורט. נחישותו ועוז רוחו מגדירים מחדש את גבולות היכולת, ומהווים דוגמה ומופת לכוחה של. הרוח האנושית.

פרופ שאול לדני

דוד מיראז' – אות תרומה לנגב. בהערכה לפילנתרופ בעל חזון, נשיא ומייסד קרן דייויד ולורה מיראז', שהקדיש בנדיבות את זמנו ומרצו לתמיכה בחינוך לגיל הרך, אומנות, תרבות וחיים יהודיים, מתוך האמונה שהשקעה בהעצמת אנשים תעשיר את החברה בה הם חיים.

קובי אוז – אות תרומה לתרבות הישראלית. לאות כבוד ליוצר מופלא, כותב ומלחין מחונן, שסגנונו הייחודי מיטיב יותר מכל לבטא את פסיפס התרבויות המרכיב את החברה הישראלית.

קובי אוז

טל אוחנה – אות עשייה ציבורית ומנהיגות צעירה. לאות כבוד לאשת ציבור מעוררת השראה, ראש מועצת העיירה ירוחם, המקדישה את חייה לפעילות ציבורית למען החברה ומדינת ישראל; בהערכה למנהיגה חברתית ויזמת נמרצת, שבשנים מעטות עשתה כברת דרך מרשימה.

אברהים נסאסרה – אות יוזמה חינוכית חברתית. מתוך הערכה ליזם חברתי וכלכלי מצליח, המשלב כל העת את פועלו העסקי עם עשייה חברתית משמעותית לאדם שהשאיפה לשוויון בין כל בני האדם מנחה את דרכו, והפועל באומץ לסלילת דרך חדשה בנגב, שנופיה הן עתיד.

פרופ' דוד פיימן – אות חוקר פורץ דרך. בהוקרה לפיזיקאי מבריק ופורץ דרך בתחום ההיבטים השימושיים של אנרגיית השמש.

פרופ' דוד פיימן

אביבה שגב – אות עשייה ציבורית מעוררת השראה. לאות כבוד על מחויבותה העמוקה ליצירת קהילה תומכת ורחומה ולשיפור החברה שבה אנו חיים, למען כל אדם באשר הוא.

רו"ח איאד אחמד – לאות כבוד לכלכלן ורו"ח מצליח, המקדיש את חייו לפעילות חברתית למען צמצום פערים כלכליים וחברתיים ולחיזוק המרקם החברתי בישראל.

סיגל רגב-רוזנברג – לאות כבוד לאישה רבת חזון המופקדת על בריאותם של יותר ממיליון ישראלים וישראליות, שבנחישות ובהתמדה העפילה לפסגת מערכת הבריאות, ובכך מהווה דוגמה ומופת לעמיתיה ולנשים באשר הן.

משה ויגדור – לאות כבוד למי שפעל רבות לקידום מצוינות אקדמית, לפיתוח המחקר וההוראה ולהנגשת ההשכלה הגבוהה לכל.

אורלי בן חמו להב – למי שממונה על אלפי עובדים, רבים מהם תושבי הדרום, ושהמפעל בניהולה תורם רבות לצמיחה ולפיתוח של קריית גת בפרט והנגב בכלל.

שירה זלצר – מתוך הכרת תודה למי שבאומץ ובנחישות פועלת לשינוי מפת התעסוקה בירוחם ובנגב מתוך אמונה ויוזמה אישית; ובהערכה לאישה בעלת חזון שכתבה פרק נוסף בסיפור הפרחת הנגב, על שהקימה חברה המתמחה בפיתוח תוכנה ויישומונים ובכך הוכיחה שהדרום הוא חלק בלתי יינתק מעתידה הטכנולוגי של מדינת ישראל.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה