חדשות

אוניברסיטת בן גוריון באומות המאוחדות

חדשות20 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

דוח האו"ם העוסק בחדשנות במגזר הציבורי עסק גם בפיתוח חדשני של סטודנטים מהאוניברסיטה

אוניברסיטת בן גוריון באומות המאוחדות
בינה מלאכותית מבית אוניברסיטת בן גוריון. 3 המפתחים באו"ם | צילום: גל אורן

גאווה ישראלית: דוח האו"ם העוסק בחדשנות במגזר הציבורי מוקדש גם לפיתוח של סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון. ל"שבע" נמסר, ש-TradeMarker כלי בינה מלאכותית לבדיקת דמיון בין סימני מסחר, מובא בדוח UNESCAP כמקרה בוחן מוצלח של שילוב בינה מלאכותית בייעול שירותי המגזר הציבורי.

הכלי שפיתחו 3 סטודנטים מהאוניברסיטה נבחר לשמש כמקרה בוחן מוצלח למינוף חדשנות ובינה מלאכותית למען שיפור שירותים ציבוריים, זאת במסגרת דוח משותף של UNESCAP, נציבות האו"ם העוסקת בפיתוח כלכלי של אזורי אסיה והאזור הפאסיפי ו-Google. היישום פותח במסגרת תחרות "סטודנטים מובילים חדשנות במגזר הציבורי" המשותפת לאוניברסיטת בן גוריון, משרד המשפטים, Google ורשות התקשוב הממשלתי.

הדוח החדש מפרט 5 יישומים מוצלחים מכל העולם, המשלבים כלי בינה מלאכותית בשירותים ציבוריים, ומציג על בסיסן תובנות והמלצות במגוון תחומים, כגון בריאות, חקלאות, סביבה ורווחה. פרק נרחב בו מוקדש לפיתוח של גל אורן (מנהל המעבדה למחשוב מדעי בקמ"ג), עידן מוסרי ומתן רוסנובסקי, כולם סטודנטים לתארים מתקדמים במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטה.

TradeMarker שפיתחו הוא כלי בינה מלאכותית, המזהה ומדגיש באמצעות טכנולוגיות זיהוי תמונה מתקדמות דמיון בין סימן מסחרי נתון לבין מאגר סימנים מסחריים קיים. מטרת הפיתוח היא לייעל את עבודתם של בוחני הסימנים המסחריים ברשות הפטנטים, הנאלצים לבחון באופן ידני ואיטי כל בקשה, ובכך לקצר דרמטית את זמני ההמתנה לתוצאות הבדיקה.

מחברי הדוח ציינו, שהמקרה של הסטודנטים הישראלים שנענו לאתגר שהציב בפניהם רשם הפטנטים במסגרת התחרות, "מדגיש כיצד תהליך תחרותי עשוי לספק דרך יעילה לגילוי ויזום יישומים חדשים של טכנולוגיית בינה מלאכותית במתן שירותים ציבוריים". עוד נכתב ביחס ליישום המוצלח: "שיתופי פעולה ציבוריים פרטיים יהפכו יותר ויותר מרכזיים כהשלמה ליוזמות ממשלתיות בשילוב ידע וניסיון תעשייתי. עם הקצב המהיר של ההתפתחות הטכנולוגית, הדוח ממליץ שממשלות יפתחו מסגרות כדי להסדיר שיתופי פעולה מעין אלה".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה