חדשות

נחנך אזור תעשייה חדש באופקים

חדשות6 בנובמבר 2019    4 דקות
0

המתחם משתרע על 720 דונם, מהם 378 דונם לתעשייה ו-48 דונם למסחר, ויקומו עליו כ-100 מפעלים חדשים

נחנך אזור תעשייה חדש באופקים
"הרגליים הכלכליות שלנו". חנוכת אזור התעשייה "שקד" | צילום: באדיבות עיריית אופקים

אזור תעשייה חכם חדש באופקים הנקרא "שקד" נחנך היום (שלישי) במזרח העיר בטקס חגיגי, שהתקיים במעמד שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ומנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל ערן ראובני. ל"שבע" נמסר, שבאירוע השתתפו גם מנכ"ל משרד הכלכלה שי רינסקי, מנהל מינהל אזורי תעשייה במשרד יגאל צרפתי, מנהל רשות ההשקעות נחום איצקוביץ', מנכ"ל "נגב גז טבעי" משה שפיצר, ראש העירייה איציק דנינו, ממלא מקומו הרב אברהם דייטש, סגן ראש הרשות הרב שלמה עזרן, סגנית ראש העירייה יעל שגב, חברי מועצת העיר, מנכ"ל הרשות יורם נחמן, מנכ"ל החברה הכלכלית אהרון אלקבץ וצוותו, מנהל המתנ"ס שי אלקלעי ובכירי עירייה.

"שקד" הינו מתחם תעסוקה ומסחר, המשתרע על שטח של 720 דונם, וכולל שטחים לתעשייה נקייה, מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים "ירוקים". אזור התעשייה נכלל במפת אזורי העדיפות הלאומית, ומסווג כאזור פיתוח א' לתעשייה, המעניק למפעלים בפארק הטבות מקסימליות בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון. משרד הכלכלה והתעשייה והעומד בראשו הקצו 35 מיליון שקלים לטובת פיתוח "שקד", והתחייבו שהשקעות המשרד יגיעו ל-50 מיליון שקלים.

המתחם נהנה ממיקום אטרקטיבי, על צומת דרכים אסטרטגי: מרחק של כשעה מנמל אשדוד, כ-20 דקות מצומת להבים המחוברת לכביש 6, כ-25 דקות מבאר שבע ועם סלילת הכביש העוקף לבירת הנגב אף פחות מכך, ובמרחק של 4 ק"מ מתחנת הרכבת של אופקים.

לא מכבר, הגיעו לסיומן עבודות התכנון באתר, ובימים אלה מתבצעות בו עבודות התשתית והפיתוח שלאחריהן עם סיום תהליך השיווק והוצאת היתרי הבנייה, יחלו לעלות על הקרקע כ-100 מפעלים חדשים. אזור התעשייה תוכנן כאזור חכם ויהיה מרושת בסיבים אופטיים, מצלמות אבטחה על כל שטחו, גדר היקפית, תאורה חכמה ועוד. בנוסף, קיימת במתחם תשתית גז טבעי, שישמש את התעשיות בו כמקור אנרגיה "ירוקה" לחימום, קירור ויכולת לייצור חשמל, דבר שיחסוך למפעלים הוצאות תפעול משמעותיות.

עד כה, הביעו את התעניינותם בהקמת מפעלים ב"שקד" כ-126 יזמים מתחומי תעשייה שונים, כגון תעשיות הפארמה, מפעלי ייצור לתעשיות מתקדמות בתחום החקלאות, תעשיות אלקטרוניקה, מתכת ופלדה, עץ ומיחזור.

השר כהן: "הקמת אזור התעשייה 'שקד' היא בשורה חשובה לתושבי הנגב המערבי בכלל ולתושבי אופקים בפרט. לצד הבנייה המאסיבית למגורים באזור הנגב המערבי, הקמת אזור התעשייה חיונית ליצירת מקומות תעסוקה לתושבים הקיימים ולאלה החדשים. משרד הכלכלה רואה חשיבות רבה בקידום התעשייה והתעסוקה בישראל, במיוחד באזורי הפריפריה. אנו פועלים ליצירת תעסוקה איכותית ולהעלאת הפריון, בייצור משרות באיכות גבוהה וקידום התעשייה והכלכלה הדרומית. אנחנו בוחנים הקמת אזורי תעשייה נוספים במודל זה, בהתאם לביקושי התעשייה באזורים שונים בארץ".

ראובני: "הקמתו של אזור תעשייה זה היא תוצאה של שיתוף פעולה בין כל הגורמים, ואני שמח לבשר שאתמול פורסם מכרז פומבי של 18 מגרשים ראשונים. עד סוף נובמבר, תצא חוברת המכרז, והתאריך לסגירתו נקבע לשבוע הראשון של פברואר. במקביל, אנו עוסקים כל הזמן בשיווק גם בפטור ממכרז, לפי המלצות משרד הכלכלה כדי להקל על מפעלים ויזמים להגיע לכאן ולהשתקע. אנחנו עושים כל שביכולתנו במטרה להסיר חסמים, מתוך הבנה שנושא התעסוקה הוא פקטור חשוב, אם לא החשוב ביותר, לפיתוח אופקים. העיר עברה מהפך ב-6 השנים האחרונות, והיא עוד צפויה למהפכים נוספים בשנים הבאות".

ראש העירייה איציק דנינו: "היום, הנחנו אבן פינה של התחלה חדשה, והפעם באזור התעשייה 'שקד'. רק לפני שנתיים, מסרנו באזור תעשיות 'נוח' קרקעות מפותחות ל-37 יזמים של מפעלים וּבתי מלאכה, הנמצאים בשלבי תכנון לביצוע ההקמה, ובעתיד אנו מתכננים גם את הקמתו של מתחם תעשייה נוסף וּמתקדם. כמו כן, מצאנו שבקרב נשים היצע התעסוקה נמוך, ואחוז הנשים הלא מועסקות גדול, ובימים אלה אנחנו פועלים במסלול ייחודי לפתח 250 משרות אם חדשות. אני מאמין שבעזרת הפרויקטים הללו ואחרים שאנו יוזמים, יוקטנו אחוזי האבטלה בעיר, ויוגדלו הכנסות הרשות. אלו הרגליים הכלכליות שלנו, עליהן עומדים העתיד, הצמיחה וחוסנה של אופקים, ורק הם יאפשרו מתן שירותים מוניציפליים איכותיים".

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה