חדשות

מעקב "שבע": "אצלנו חשודים 'מתאדים'"

חדשות5 בנובמבר 2019    2 דקות
0

כך אומר ל"שבע" ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן, בעקבות הרצח הכפול בתל שבע

מעקב "שבע": "אצלנו חשודים 'מתאדים'"
פאיז אבו סהיבאן. | צילום: באדיבות לשכת ראש עיריית רהט

הרצח הכפול, שהתרחש אמש (שני) בתל שבע זעזע רבים במגזר הבדואי בדרום. ראש עיריית רהט פאיז אבו סהיבאן, שהשתתף למחרת הרצח בכנס שארגן ראש מועצת תל שבע עומר אבו רקייק, הגיב ל"שבע" על הרצח הכפול בעיירה הבדואית: "בגל הזה אנחנו באמת צריכים קודם כל להאשים את עצמנו, כאנשי ציבור ערבים, כהנהגה וגם כמשפחות, כלפי עניין ההסברה. באין אכיפה, המשטרה היא האשמה הראשית בעניין הזה, וכולם מדברים על זה. הרי, ראית אתמול את הרופא שרצח את אשתו; תוך כמה שעות תפסו אותו, ואצלנו חשודים 'מתאדים', ולא תופסים אותם אף פעם. אני אתן לך דוגמה: מי שאיים עליי, חופשי עכשיו. מי שזרק רימון על הבית שלי, גם חופשי. היורה במהנדס העיר שלנו נעלם. אין ראיות מספיק להאשים אף אחד מהם. זה גורם לחוסר אמון בין המשטרה לחברה הערבית בכלל, לא רק בנגב".

אז, מה צריך לדעתך להתבצע, כדי להדביר את מגפת האלימות הזו?

"המשטרה צריכה לעשות את העבודה שלה, ולחפש את הנשק הזה שמסתובב בכל מיני שכונות; זה התפקיד שלה. תפקיד ההסברה הוא שלנו; אנחנו מסבירים לילדים מגן הילדים עד כיתה י"ב, שאסור להשתמש בנשק לא חוקי אחד נגד השני, אבל כשיש לך עבריינים שיש להם נשק, אין לי יכולת כראש רשות לעשות לו חיפוש בבית או לעצור אותו, עם הפקחים שלי. אני מזדהה עם ראש מועצת תל שבע; ישבתי איתו, הצעתי לו גם את שירותי התמיכה הנפשית והסוציאלית של עיריית רהט, ואמרתי שהרצח שקרה הלילה בתל שבע מעיר מחדש את כל עניין נקמת הדם; מישהו ששכח לנקום את דם אביו לפני 10 שנים, יכול עכשיו לומר לעצמו שזה בסדר שהוא יעשה את זה עכשיו, אם יש רצח כזה בתל שבע".

כראש הרשות המקומית הבדואית הגדולה בנגב, מה בכוונתך לעשות עוד בעניין?

"אני רוצה לעשות עבודה עם הגננות שלנו (יש לנו כמעט 200 גני ילדים) ובכלל עם מערכת החינוך שלנו, אני וחברי המועצה, להסביר לילדים שחייבים לחיות בשלום ושלווה בעיר שלנו. אנחנו משפחה אחת, ולא חמולות ושבטיות. חוץ מזה, במשטרה צריכים להבין שבן אדם שנאשם ברצח צריך להגיע לראיות נגדו, ומי שיש לו נשק לא צריך לשחרר אותו למעצר בית או להרחיק אותו מהיישוב שלו".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה