חדשות

מעקב "שבע": דוח מבקר העירייה נדון בוועדה לענייני ביקורת

חדשות5 בנובמבר 2019    3 דקות
0

מנכ"ל חברת "כיוונים" שלומי נומה ציין לגבי ממצאי המבקר בעניין אספקת ארוחות חמות בצהרונים: "אנו מתקנים כשלים... אוכל זה נושא רגיש"

מעקב "שבע": דוח מבקר העירייה נדון בוועדה לענייני ביקורת
אבי פוגל. אחריות להוצאת רישיון עסק על מפעילי המזנונים | צילום: ארכיון "שבע"

הוועדה לענייני ביקורת בעיריית באר שבע, בראשות משה ינאי (בה חברים גם ד"ר רות פרנקל ואליעזר חסידיאן) ערכה ביום בו הותר לפרסום דוח מבקר העירייה האחרון (יום ראשון שעבר, ה-27.10) 3 ישיבות, בהן נדונו חלק גדול מממצאי הדוח.

בנושא אספקת ארוחות חמות בצהרונים, ציין מנכ"ל חברת "כיוונים" שלומי נומה, בין היתר, שהחברה "מפעילה 5,000 ילדים בצהרונים ב-200 מסגרות, ומחזיקים 600 עובדות. תוכנית 'ניצנים' נכנסה ברגע אחד. אנחנו מפעילים תוכנית שנתונה לשינויים כאלה ואחרים… אנו הרשות הראשונה שביוזמתנו עברנו למזון לא מעובד עם הזכיינית והדיאטנית; זו החלטה שלנו, לא חיכינו לחוזר מנכ"ל. בעקבות הביקורת, קידמנו דברים, ועברנו מחמגשיות לתפזורת; הילדים אוכלים סביב שולחן עם כלים רב פעמיים, ויש כיור וכלים נדרשים. אנחנו מהחלוצים שהוצאנו את המזון המתועש… מונתה חברה שמבקרת את המזון, לרבות סקר סיכונים, ומביאה מסקנות שמשפרים כל הזמן. הקשר בין החברה ל-וטרינר (העירוני) שופר. מדי חום גם טופל, סגירת אוכל טופל. אנו מתקנים כשלים… אוכל זה נושא רגיש, ומשתדלים גם לגעת בנושא הטעם שלהם".

לגבי ניהול הבטיחות בחברת "כיוונים" סיפר נומה, שמ-2015 משמש שלום מימון כממונה בטיחות ב"כיוונים": "בשל התרחבות הפעילות של החברה, ראינו צורך לקליטת ממונה בטיחות לחברה. קיים מנהל תפעול ותחתיו ממונה בטיחות. מגיעים ללמוד מהחברה, באירועים, עבודה בגובה, כיצד להימנע מתאונות עבודה. כל תאונת עבודה מתועדת, והבטיחות היא חלק מתוכנית העבודה. מתקיימת ועדת בטיחות, (ויש) ישיבות חודשיות של נאמני הבטיחות, תיאומים, הנפקת דוחות חודשיים. אנחנו מתייחסים להערות הדוח, למדים ומשתפרים".

שלומי נומה. "אוכל זה נושא רגיש" | צילום: עיריית באר שבע

בעניין מכירת מזון ושתייה במזנונים בתיכונים, קראו ינאי וחסידיאן לביטול הדרישה להוצאת רישיון עסק ממפעילי המזנונים. המבקר אבי פוגל הסביר, שחוזר מנכ"ל משרד החינוך מטיל אחריות על בעל המזנון לפעול עם רישיון עסק. ראש מינהל החינוך זהבה הראל סיכמה: "נושא המזנונים מורכב, ולא ניתן לפתור אותו ברגע; מצד אחד, המזנונים רצויים", כדי "שהילדים לא ייצאו מחוץ לכותלי בית הספר, אך אין הרבה קופצים להגיש מועמדות במכרזים להפעלת מזנונים בבתי ספר. קיימות מגבלות: מאחר שמצד אחד היכולת להרוויח קטנה והתקנון קשה ומפורט", במטרה "לקיים את הכתוב בתקנון, לא ישתלם להם להחזיק את המזנון. הם מחויבים לאוכל בריא שהילדים לא קונים. כאשר בעל המזנון פועל לפי הכללים, הילדים יוצאים מהתיכון למציאת חלופות, וזה מסוכן, יש כבישים. מכל המכלול, משרד החינוך קבע כללים, ואין מפקחים שאוכפים את הכללים. הצוות יושב על זה הרבה זמן עם" המשרד "למציאת פיתרונות".

ואילו באשר לטיפול במפגעי אסבסט, אמר מ"מ מנהל אגף איכות הסביבה אריק יעקב, ש"קיים אסבסט בחווה החקלאית ובמחסנים ישנים". הראל הוסיפה גם בעניין ממצאי דוח המבקר על אסבסט בבית הספר "אלומות", ש"האסבסט פונה במהלך הקיץ; אסור היה לבצע עבודות באסבסט כאשר יש ילדים בבית הספר, ואין שום מוסד חינוך ציבורי שנמצא בו אסבסט". ממונה הבטיחות ב"כיוונים" שלום מימון הדגיש: "השאיפה להסיר את כל האסבסט, אך בינתיים מתחזקים כנדרש בחוק". את הסוגיה סיים נומה: "מוזיאון (הנגב), (מתנ"ס) טאובל ומועדון הסייף, פונה האסבסט. לעניין תיאום בין חברת 'כיוונים' ואגף איכות הסביבה גם זה טופל ונסגר".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה