חדשות

פרסום ראשון: עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך" מתחילה לפעול בבאר שבע

חדשות31 באוקטובר 2019    2 דקות
0

העמותה ה"מבקשת לחדש מורשת חינוכית בתקופה של משבר חברתי, ולהשיב את החינוך ואת המחנכים למשבצת של 'בוני מולדת'" תפעיל בתיכון טוביהו

פרסום ראשון: עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך" מתחילה לפעול בבאר שבע
רוביק דנילוביץ' | צילום: ארכיון "שבע"

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' הודיע אתמול (רביעי), שבכוונת העירייה בראשותו להתקשר עם עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך" להפעלת מודל תוכנית חינוכית "דרך כפר" לצוות בית הספר התיכון העירוני ע"ש דוד טוביהו בעיר.

לפי אתר העמותה, הוקמה "דרך כפר יוזמות חינוך" בידי אנשי חינוך בכפר הנוער ימין אורד, בהנהגת "ד"ר חיים פרי ובשיתוף אנשי עסקים ועשייה חברתית בארץ ובתפוצות. העמותה מבקשת לחדש מורשת חינוכית בתקופה של משבר חברתי, ולהשיב את החינוך ואת המחנכים למשבצת של 'בוני מולדת'. לצורך הגשמת מטרה זו, יש צורך ביצירת סביבות חינוך שמייצגות דגם מוקטן לחברה ערכית, המכוונת לתיקון האדם ולבניית החברה".

עוד מצוין באתר, ש"דרך כפר" מבקשת להטמיע את תפישת "בקהילות החינוך השונות, במטרה ליצור סביבה חינוכית המכוונת צעירים בסיכון לצמיחה אישית, וחותרת להתפתחותם כאזרחים וכאנשי משפחה מתפקדים התורמים לסביבתם". העמותה "מחויבת לשיח חינוכי פתוח, שמטרתו שכלול תפישת החינוך ועדכונה יחד עם שותפיה לדרך", והיא "שותפה לתוכניות חינוך ומנהיגות עם גופים ורשתות ארציות וכן פועלת להעתקת אב הטיפוס של כפר הנוער הישראלי אל מעבר לגבולות המדינה".

בהודעת הרשות נכתב, ש"דרך כפר יוזמות חינוך" תכשיר את "כלל אנשי הצוות בבית הספר, באמצעות תוכנית תלת שנתית, הכוללת הכשרה והנחלת תפישת חינוך ייחודית. העמותה תלווה את צוות" המוסד "ליישום והטמעת התוכנית החינוכית, תוך מיפוי הצוות החינוכי בבית הספר, מיפוי התוכניות החינוכיות הקיימות, החזון, היעדים, המדדים, העשייה, זיהוי חזקות, זיהוי חסכים וחסרים, ובהתאם לכך הסקת מסקנות והמלצות מקצועיות, עיצוב, ארגון העשייה החינוכית, גיבוש תוכנית עבודה חינוכית שנתית המבוססת על בניית שפה חינוכית משותפת, גיבוש ערכי יסוד לצוות החינוכי והכשרת הצוות המקצועי בהתאמה".

מנהלת התיכון "תהיה אחראית להובלת התהליך וניהולו מול "דרך כפר יוזמות חינוך", כאשר "במסגרת המיזם המשותף, העמותה תמנה מנחה מטעמה, שילווה את תהליך ההטמעה, ויהיה איש הקשר עם צוות בית הספר ואחראי על יישום התוכנית מבחינה מקצועית, ויעבוד בשותפות מנהלת" המוסד. "בתוכנית ישתתפו כלל צוות בית הספר". את עלות הפעלתה השנתית של התוכנית תממן בעיקר "דרך כפר יוזמות חינוך": 211 אלף שקלים מתוך 246 אלף שקלים, כאשר את יתרת 35 אלף השקלים תקצה העירייה. ההתקשרות היא לשנת פעילות אחת, עם אפשרות להארכה בתנאים זהים לשנתיים נוספות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה