חדשות

מדיניות עירונית לאישור שימוש חורג למסגרות חינוכיות בבתים ודירות

חדשות31 באוקטובר 2019    3 דקות
2

מליאת ה-ועדה המקומית לתכנון ובנייה בבאר שבע ניסתה לאזן בהחלטתה בין צרכי הציבור למסגרות חינוכיות לשמירה על איכות חיי השכנים. סגן ראש העירייה שמעון בוקר: "זה ייצור מהומה גדולה בעיר"

מדיניות עירונית לאישור שימוש חורג למסגרות חינוכיות בבתים ודירות
טל אל על. "הפיכת הטבע לזמין ונגיש" | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

מסגרות חינוכיות רבות לגילאי לידה עד 5 שנים פועלות שנים רבות בבאר שבע בבתים צמודי קרקע ובדירות גן, זאת במסגרת הליך אישור שימוש חורג. באחרונה, אישרה מליאת ה-ועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, בראשות מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, מדיניות עירונית לאישור שימוש חורג בעניין.

הצוות המקצועי של ה-ועדה ציין, ש"ככלל, ה-ועדה המקומית לתכנון ובנייה ערה לצורך הציבורי בקיום מסגרות חינוכיות לגילאי 0 – 3, כל שכן לאור העובדה שאין למוסדות המדינה מענה ציבורי לכך, לא במסגרת חוק חינוך חובה ולא במסגרת חוקים אחרים. עם זאת, ה-ועדה המקומית ערה אף לכך, שלעתים הפעלתו של גן, פעוטון או כל מסגרת חינוכית אחרת

בבית מגורים עשויה להוות מפגע והפרעה הן לשכנים הגובלים עם הנכס עבורו מבוקש השימוש החורג והן לעתים אף עבור תושבי האזור כולו. הפרעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי מהיבטי רעש, עומסי תנועה, חנייה וכיוצא בזה".

לנוכח הדברים, ובמטרה "לאזן בין צרכי הציבור למסגרות חינוכיות ובין שמירה על איכות חיי השכנים, וככל שבפני ה-ועדה מתקבלות התנגדויות שכנים שה-ועדה מוצאת כרלוונטיות להפעלת המסגרת החינוכית באמצעות שימוש חורג כנדרש לפי חוק התכנון והבנייה", גובש תרשים זרימה סכמתי לסוגיה. לפי התרשים, אם לא קיימת התנגדות שכנים לבקשה ראשונה בנושא או שההתנגדות נמצאת כלא רלוונטית ("שאיננה במהותה קנטרנית או קניינית ושהינה קשורה ישירות להפעלת המסגרת החינוכית") בידי ה-ועדה המקומית, תאשר ה-ועדה היתר לשימוש חורג עד ל-3 שנים. אם תוגדר ההתנגדות כרלוונטית, יינתן ההיתר לעד 3 שנים, אבל "כתקופה אחרונה וסופית לכל חיי הנכס".

לגבי בקשות שנייה והלאה, אם הייתה בעבר התנגדות רלוונטית, לא יאושר היתר לשימוש חורג. אם לא הייתה התנגדות, תאשר ה-ועדה היתר לעד 5 שנים נוספות. ואילו אם הוגשה בעבר התנגדות שהוגדרה כלא רלוונטית, ו-הועדה השתכנעה שהפעם היא כן רלוונטית, יאושר היתר לשימוש חורג לעד 5 שנים, אך שוב "כתקופה אחרונה וסופית לכל חיי הנכס". ואם ההתנגדות תוגדר שוב כלא רלוונטית, יאושר ההיתר לעד 5 שנים. בכל מקרה, לא תעלה תקופת השימוש החורג המצטברת, ממועד החלטות ה-ועדה, מעבר ל-10 שנים, זאת לכל תקופת חיי הנכס. למרות זאת, תותר הפעלת גן או פעוטון מעבר לתקופה זו, אם אושר שינוי תב"ע (תוכנית בניין עיר) להוספת שימוש גן או פעוטון ילדים לשימוש מגורים.

בדיון בעניין, אמר אל על: "אנו מבינים שהגיעה העת לקבוע מדיניות, לדון בבעיית הגנים הפרטיים, ולעשות סדר. כמו כן, צריכים ליצור קביעת תנאים לבטיחות הילדים בגנים".

שמעון בוקר. "ייצור מהומה גדולה בעיר" | צילום: פרטי

יו"ר האופוזיציה משה ינאי, התנגד: "אנחנו מודעים לבעיה הזאת בעיר, אבל כל עוד אין אלטרנטיבה עירונית אחרת, אין לקבוע מדיניות לתקופת השימוש, אלא כל בקשה לגופה".

סגן ראש הרשות ומחזיק תיק האחזקה העירונית שמעון בוקר, הזהיר: "לדעתי, הנושא גדול מאוד; יש לאמוד כמה גנים יש. ברגע" שעניין "המדיניות מתפרסם, זה ייצור מהומה גדולה בעיר".

לבסוף, אושרה כאמור המדיניות החדשה ברוב חברי ה-ועדה (מלבד ינאי).

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • אבי
    זו בדיחה?

    השכנים מנצחים בכל מצב, איזה אופק תעסוקתי יש פה לעובדים ולבעלי הגן??
    מה הורים צריכים לעשות עם כל ילד??? לחפש גן אחר???

  • הורה דואג
    פעוטונים

    זאת לא מדיניות זאת בריחה של העירייה מהתמודדות עם הבעיה.
    בקצב הזה או שלא יהיו פעוטונים בעיר או שהם יעלו המון כסף (כי העלויות של השימוש החורג יגולגלו לתושבים)