חדשות

מורטון מנדל איננו

חדשות17 באוקטובר 2019    3 דקות
0

המיליארדר האמריקאי תרם לפני כמה חודשים מיליוני דולרים להקמת מרכז קיימות לבעלי חיים בבאר שבע

מורטון מנדל איננו
מורטון מנדל. לא יראה כבר את מרכז הקיימות לבעלי חיים בבאר שבע שלהקמתו תרם | צילום: קרן מורט מנדל

המילארדר מורטון ל' מנדל הלך אמש (רביעי) לעולמו בפלורידה, ארה"ב. ל"שבע" נמסר, שמנדל (מייסד ויו"ר קרן ג'ק וג'וזף ומורטון מנדל ואיש עסקים מצליח), היה גם מנהיג בעל שיעור קומה, ציוני נלהב, אוהב ישראל, איש חזון ופילנתרופ נדיב, שתרם למוסדות שונים בארץ יותר מחצי מיליארד דולר.

הוא יזם והקים את בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית, שאימן והכשיר עד כה מאות מנהיגים חינוכיים הפועלים בכל מגזרי החיים במדינה, את מכון מנדל למנהיגות שמכשיר כבר קרוב ל-30 שנה מנהיגים אזרחיים בתחומי החינוך והחברה ואת מרכזי מנדל למנהיגות בצפון ובנגב.

בין תרומותיו הרבות, תרומה בת 25 מיליון דולר לאקדמיה לאמנות "בצלאל" להקמת קמפוס חדש במרכז ירושלים, סכום מצטבר של כ-50 מיליון דולר לפיתוח מדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים, 25 מיליון דולר לפרוייקטים בבאר שבע (מוזיאון הילדים "לונדע" ומרכז קיימות עתידי לבעלי חיים), 13 מיליון דולר לייסוד מכון למנהיגות חברתית באוניברסיטת בן גוריון, ו-7 מיליון דולר להקמת מרכז חדשנות בירוחם.

מנדל היה מסור למדינת ישראל, האמין בה, בייעודה ובעתידה. הוא הדגיש את חשיבות מדעי הרוח בכל הזדמנות, השקיע בכך, וראה חשיבות בפיתוח הנגב ובמתן תרומות לפיתוח באר שבע וירוחם.
המנוח היה גם מבוני ירושלים, והייתה לו מחויבות מיוחדת לבירת המדינה; הוא בחר להקים ולקיים בה את המרכז של פעילות הקרן בארץ, ולבנות בה את בית הקבע של הקרן.

נשיא קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל פרופ' יהודה ריינהרץ ספד לו, וציין שעם לכתו אבד תומך נלהב ונאמן למדינה: "אבד לנו מנהיג ענק שקידם חינוך יהודי, בארץ ובארה"ב, תרם והטיף לפיתוח מדעי הרוח, והאמין שהסוד טמון באנשים. קרן מנדל תמשיך לפעול לפי מורשתו של מורטון מנדל וצוואתו להמשיך להכשיר מנהיגים חברתיים וחינוכיים שישפרו את איכות החיים של כלל אזרחי המדינה בעשייתם".

מנכ"ל קרן מנדל ישראל משה ויגדור הדגיש: "מורט יחסר לנו כמתווה דרך, כמי שניצח על עיצוב חזונה ודרכי פעילותה של קרן מנדל ישראל לאורך שנים. חבל לנו שמורט לא יהיה עימנו כאשר נחנוך בקרוב את הבניין החדש של קרן מנדל בירושלים, עדות למחויבותה של הקרן להמשיך לפעול כאן".

 

"מענטש" אמיתי. מנדל מימין והנשיא | צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, התייחס לפטירתו של מורטון מנדל, ואמר: "מדינת ישראל והעם היהודי איבדו אתמול חבר ואוהב יקר, יהודי גדול, אוהב עמו, מורטון מנדל ז"ל. מורט נהג לומר שהמדד להצלחה איננו כסף ותהילה, כי אם היכולת להביט בראי, ולראות שמשתקף ממנו אדם טוב, שמשתקף ממנו 'מענטש'. אין ספק שמורט היה מענטש אמיתי, אדם שבנה את עסקיו המצליחים ב-2 ידיו, אבל לא שכח את האנשים בדרך. מורט אהב את מדינת ישראל בלב ובנפש, ומפעלים רבים במדינתנו, מתחומי המחקר, ההשכלה הגבוהה, המדע, החברה, הכלכלה והחינוך, נושאים וימשיכו לשאת את חותמו. יותר מחצי יובל שקרן מנדל ישראל, אותה הקים יחד עם אחיו ג'ק וג'וזף, מטפחת דור של מנהיגים, יזמים חינוכיים וחברתיים, מכל קצוות החברה הישראלית: יהודים וערבים, חילונים דתיים וחרדים.

"למורט היה עיקרון ידוע:It is all about who you hire; מנהל טוב, אמר, משקיע בבחירת אנשי הצוות שלו, ומחפש אחר הטובים ביותר. העיקרון הזה הוביל את מורט לא רק בעסקיו, אלא גם בהשקעותיו החברתיות. אין לי ספק שהזרעים שטמן וטיפח מורט מנדל עד יומו האחרון, למען מדינת ישראל והעם היהודי ימשיכו לתת את פירותיהם לדורות. אנו שולחים את תנחומינו למשפחת מנדל. תודה לך, מורט, חבר יקר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה