חדשות

לראשונה באופקים: כנס של כל גורמי הטיפול בשעת חירום

חדשות10 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

ראש העירייה איציק דנינו: "ניתן לומר בוודאות שכאן באופקים אנחנו מתבססים על כוח מקומי, מקצועי ואיכותי גם במערך החירום"

לראשונה באופקים: כנס של כל גורמי הטיפול בשעת חירום
"ראש שקט". משתתפי הכנס | צילום: באדיבות עיריית אופקים

כנס ראשון מסוגו בתחום המענה בחירום למעגלי האוכלוסייה הזקוקה לסיוע התקיים באחרונה באופקים. ל"שבע" נמסרה, שזו הייתה הזדמנות לכל הגורמים להכיר זה את זה, ליצור שפה משותפת, ולחזק את שיתוף הפעולה כאנשי מקצוע, המבקשים להעמיק את מוכנותם לחירום.

באירוע נכחו ראש העירייה איציק דנינו, נציגי הקואליציה הישראלית לטראומה התומכת בהיערכות העיר לחירום, ד"ר סטו מירקין (סגן מנהל מחוז הדרום במשרד הרווחה), מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים ברשות סוזי מרציאנו-דודפור וסגנה איתן שחר. הגופים שלקחו חלק בכנס היו אנשי טיפול והדרכה בעירייה ובקהילה, שעובדים עם אוכלוסיות קשישים, אנשים עם מוגבלויות, מי שמתמודדים עם מחלות נפש, בני נוער ומשפחות בסיכון.

באי האירוע הקשיבו ל-2 הרצאות, של פרופ' אורית נוטמן-שורץ ושל תמר אורבך-אבני. ההרצאות עסקו במטפלים, הנמצאים במציאות משותפת עם מטופליהם, ובמסגרתן הועלו סוגיות מורכבות על מי מסייע לנו, ואיך נהיה חיוניים עבור האנשים שמבקשים את עזרתנו כשאנחנו עצמנו במצב לחץ לנו ולבני ביתנו? לאחר מכן, נערכו מגוון סדנאות, שמטרתן היכרות עם כלים המסייעים להתמודדות במצבי חירום, בהן השתתפו כל הנוכחים בכנס.

מרציאנו-דודפור: "המציאות המורכבת היא כזו, בה אנו נדרשים לסייע לתושבים אחרים מתוקף תפקידנו, למרות הסכנה הממשית שאנחנו נתונים בה. מציאות שהפכה חלק משגרת חיינו. מציאות זו מאתגרת אותנו כל פעם מחדש, תופסת אותנו בצמתים רגישים בחיינו, ואינה מובנת. עם זאת, היא מחדדת את תחושת האחריות שלנו ואת ההבנה שאחרים תלויים בנו".

דנינו: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים, וביניהם גם האתגר הביטחוני, שבמסגרתו אנו מחויבים לתת מענה לתושבים שלנו, לעורף. היום, ניתן לומר בוודאות שכאן באופקים אנחנו מתבססים על כוח מקומי, מקצועי ואיכותי גם במערך החירום של העיר. המענה שאתם נותנים הוא הוליסטי, בו אתם מייצרים עבור התושבים שלנו חוסן קהילתי ועירוני ו'ראש שקט', עבורי בזמן חירום, כשאני יודע שאתם בשטח".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה