חדשות

3 פצועים קשה בתאונות אופניים בבאר שבע בעשור

חדשות6 באוקטובר 2019    דקה אחת
0

בעשור האחרון נפגעו מתאונות בתחום העירוני במדינה יותר מ-1,000 ילדים ובני נוער שרכבו על אופניים

3 פצועים קשה בתאונות אופניים בבאר שבע בעשור
"במפגש עם כלי רכב, רוכב האופניים תמיד יפסיד". רוכבי אופניים | צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

לקראת יום הכיפורים, 3 ילדים ובני נוער (בני 0 – 19) נפצעו קשה בבאר שבע לאחר שהיו מעורבים בתאונות דרכים בעת שרכבו על אופניהם. ל"שבע" נמסר, שבעשור האחרון (2009-2018) נפגעו בתאונות בתחום העירוני 1,018 ילדים ונערים כאשר רכבו על אופניהם, 22 נהרגו וקרוב ל-300 נפצעו באורח קשה. ב-2018 נפגעו בערים וביישובים 73 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, 3 מהם נהרגו ו-24 נפצעו קשה. מתחילת השנה, נהרגו 12 רוכבי אופניים (מכל הגילאים) ברחבי ישראל, כאשר בכל 2017 נהרגו 12 רוכבים, ובשנה שלאחריה נהרגו 16 רוכבים.

טיפים לרכיבה בטוחה ביום הכיפורים: חובשים קסדה בכל רכיבה (קסדה היא שומר ראשו של הרוכב, ולכן רוכבים רק עם קסדה רכוסה היטב), ברכיבה בשעות הלילה יש ללבוש בגדים בהירים שניתן לזהותם בחושך ולהשתמש במחזירי אור, בכל רכיבה יש לרכב עם מגנים לברכיים וכפפות, ילד מתחת לגיל 16 לא ירכב על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי או הובר-בורד, ודאו את תקינות האופניים (הצופר, הצמיגים, הבלמים, התאורה ומחזירי האור) וכן יש ל-ודא שהאופניים מתאימים לגובה של הרוכב כך שקצות אצבעותיו יגיעו לקרקע.

ארז קיטה (מנכ"ל עמותת "אור ירוק"): "האופניים הם כלי תחבורה 'ירוק', זול, נוח ומתאים לפעילות גופנית, אך הרוכבים עליהם חשופים לפגיעות קטלניות בהיעדר אמצעי הגנה. על המשרד לבטיחות בדרכים לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה; חייבים להתחיל להתחשב ברוכבים, ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש, ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים. במפגש עם כלי רכב, רוכב האופניים תמיד יפסיד, ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם".

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה