חדשות

שדד נייד מנכה

חדשות3 באוקטובר 2019    3 דקות
0

המשטרה עצרה את תושב הפזורה בחשד לשוד בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין. הוגש כתב אישום

שדד נייד מנכה
כלי הנשק המסוכן. הסכין היפנית ששימשה את הנאשם | צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה באחרונה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב הפזורה כבן 26, החשוד בשוד מכשירי טלפון סלולארי מתושבים בבירת הנגב. לפי האישום הראשון, ב-9.9 השנה סמוך ל-14:00, התיישבו הנאשם ו-2 אחרים שזהותם אינה ידועה לפרקליטות בסמוך לנכה כבן 58 בבית קפה סמוך לתחנה המרכזית בבירת הנגב. בשלב מסוים, החלו הנאשם ו-1 מה-2 האחרים להתקרב לפניו של הנכה.

בהמשך, הוציא הנאשם מספר פעמים סכין יפנית כתומה שהחזיק בכיס בגדו, והשיב אותה בכל פעם לכיס. מאוחר יותר, תפס הנאשם בחוזקה בידו של הנכה, וכופף אותה, ואילו האחר תפס את הנכה בעורפו. במקביל, הכניס הנאשם את ידו לכיס בגדו של הנכה, ונטל ממנו את מכשירו הסלולארי מסוג "סמסונג גלאקסי". לאחר מכן, קם הנאשם מכיסאו, נתן מכה קלה על כתפו של הנכה, זרק לעבר רגלו את הכיסא עליו ישב, ועזב את המקום.

לפי האישום השני, כ-4.5 שעות לאחר ביצוע השוד הקודם, ניגש הנאשם לתושב שהמתין לאוטובוס בסמוך לסניף הדואר המרכזי שבשדרות יצחק רגר, וביקש ממנו סיגריה ואז שיחת טלפון מהנייד שלו, גם הוא מסוג "סמסונג גלאקסי". האיש מסר לו את המכשיר, והמתין שהנאשם יחזיר לו אותו, אך הלה הניח את הנייד בכיסו האחורי. התושב פנה לנאשם בבקשה לקבל חזרה את המכשיר, משום שהוא צריך לעלות לאוטובוס, ונענה בתקיפות: "עוף מפה, אין טלפון".

ואז, החל הנאשם לצעוד לעבר "מגדל שבע" הסמוך. הוא נכנס למדרגות החירום של הבניין, שם לא היו בני אדם אחרים, כאשר התושב צועד אחריו. כשהגיע הנאשם לחדר המדרגות, הוא התיישב עליהן, והתושב ביקש ממנו שוב את הנייד. בתגובה, השיב לו הנאשם: "אם אתה רוצה את הטלפון, תן לי לזיין אותך". התושב סירב בתוקף להצעה המגונה, והציע לנאשם כסף בתמורה להחזרת המכשיר. הנאשם דחה את ההצעה, הוציא את הסכין היפנית הכתומה שלו, והניף אותה לעבר התושב, באומרו: "תראה, אני יכול להרוג אותך ולדקור אותך". אחר כך, המשיך ללכת מהמקום לכיוון מבנה היכל המשפט.

התושב המשיך ללכת אחרי הנאשם, כשהוא מבקש כל העת את השבת הנייד שלו. בשלב מסוים, ישב הנאשם על ספסל מול הבניין, ואמר לתושב שאם הוא רוצה את המכשיר שלו, שיביא לו כסף. תחילה, ביקש 100 שקלים, ולאחר שנענה בחיוב העלה שוב ושוב את הסכום המבוקש עד ל-300 שקלים. התושב החל לצעוד עם הנאשם לעבר סניף בנק "דיסקונט" שליד מבנה "רסקו סיטי". כשהגיעו לכניסה לסניף, ניגש התושב אל הנאשם, תפס אותו בכתפו, וביקש שוב את הנייד שלו. בתגובה, דחף הנאשם את התושב על דלת הזכוכית, שלף את סכינו, והניפה לעברו. ואז, ברח התושב המבוהל לעבר מאבטח בית המשפט, סיפר לו שנשדד, וביקש שיזמין משטרה. בינתיים, נמלט הנאשם מהמקום, עם הנייד של התושב.

למחרת, הודות לחקירה מהירה של היחידה ללוחמה בפשיעה בתחנת באר שבע, נעצר הנאשם ברחוב בן צבי, ובחיפוש על גופו נמצאה הסכין הכתומה.

במעשיו אלה, גנב הנאשם דבר ובשעת מעשה או בתכוף לפניו או לאחריו איים לבצע מעשה אלימות באדם או בנכס כדי להשיג את הדבר הנגנב או למנוע התנגדות לגניבת הדבר ולהתגבר עליה, וכן ביצע בו מעשה אלימות כשהוא מזוין בנשק או במכשיר שיש בו כדי לסכן או לפגוע. בנוסף, החזיק הנאשם סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו, ולא הוכיח שעשה זאת למטרה כשרה. הוא נאשם בשוד בנסיבות מחמירות ובהחזקת אגרופן או סכין שלא כדין.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה