חדשות

"מעקב "שבע": מבוי סתום במשבר החוגים בבאר שבע

חדשות17 בספטמבר 2019    2 דקות
0

יותר משבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, לא נראה פיתרון שיאפשר את הפעלת חוגי ההעשרה בגני הילדים העירוניים

"מעקב "שבע": מבוי סתום במשבר החוגים בבאר שבע
סיגל אדריאן בפעילות | צילום: באדיבות סיגל אדריאן

לא נראה פיתרון באופק למשבר החוגים בגני הילדים העירוניים בבאר שבע, זאת יותר משבועיים לאחר פתיחת שנת הלימודים התש"פ. כזכור, ביום שני שעבר (ה-9 בחודש) פרסמנו כאן בלעדית שמחלקת הגננות בהסתדרות המורים הודיעה לקראת סוף החופש הגדול לעירייה שהגננות לא יטפלו יותר בגביית כספים עבור החוגים בגנים. כתוצאה מכך, החוגים בגנים לא החלו כמתוכנן בתחילת השבוע שעבר, וכ-70 מנחי חוגים נותרו מחוסרי תעסוקה.

סיגל אדריאן, המנחה חוגים בגני טרום חובה עירוניים זה כעשור, סיפרה ל"שבע", בין היתר: "המנחים שרגילים לעבוד בגני" הרשות "מודעים מתוך בחירה שביולי אוגוסט העבודה שלהם יורדת. ואז, מגיע ספטמבר וחוזרים לעבוד, כי אנחנו חיים לפי הלוח העברי, כאשר חגי תשרי יוצאים לפעמים באוקטובר. כך שאם אין לי עבודה גם בספטמבר, לפעמים אני תקועה ללא תעסוקה עד אוקטובר נובמבר. השנה ספטמבר הוא חודש עבודה, וכל החודש הזה פנוי לתעסוקה. לכן, 'אכלתי אותה' אם מחכים עם התחלת החוגים, כי השנה אוקטובר כולו חגים, ואולי אתחיל לעבוד רק בנובמבר. שתבין, לא ראיתי משכורת מיולי, ודבר כזה אומר שלא תהיה לי הכנסה במשך 5 חודשים".

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים ענת דדון, הסבירה את הצעד החד משמעי: "לפני 15 שנה, קבע מבקר המדינה שגננות לא עוסקות בגביית כספים והחתמת הורים על התחייבויות לגביית כספים. אני נורא מצטערת שלוקח לעיריית באר שבע 15 שנה לקיים את הוראות החוק. אנחנו לא נאפשר שגננות יעברו על החוק! מספיק ודי. חוגים זה דבר חשוב מאוד. אני מבינה שזה נוגע לפרנסה של הרבה מאוד משפחות של אנשים שמקיימים את החוגים האלה, אבל לא על גב הגננות".

ביום שלישי שעבר, התקיימה פגישה בעניין בין נציגי העירייה וחברת "כיוונים" ונציגי מחלקת הגננות, שלא הביאה לשום תוצאה משביעת רצון בעניין. דובר הרשות אמנון יוסף, מסר בתגובה: "אכן, הישיבה עם הסתדרות המורים והגננות לבין העירייה התקיימה. הבקשה של" הרשות "לאפשר לשנת הלימודים הנוכחית את הגבייה באמצעות הגננות, לא נענתה. בימים אלה, פועלת העירייה להיערך לגביה באמצעות ההורים, במטרה להפעיל את תוכנית העשרה וסל התרבות עבור גני הילדים. מיד לאחר מציאת הפיתרון, הדבר יובא לידיעת ההורים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה