חדשות

מובילה ביזמות בינלאומית

חדשות11 בספטמבר 2019    3 דקות
0

אוניברסיטת בן גוריון נמנית לראשונה על 50 האוניברסיטאות המובילות בעולם במדד היזמות

מובילה ביזמות בינלאומית
קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בנגב | צילום: דני מכליס

לאחר ש-240 מבוגריה הקימו 214 חברות הזנק בתחום ההייטק, וגייסו הון בהיקף של 3.5 מיליארד דולר, הצטרפה לראשונה בהיסטוריה שלה אוניברסיטת בן גוריון לרשימה המכובדת של 50 האוניברסיטאות המובילות בעולם במדד היזמות.

ל"שבע" נמסר, שכך נקבע במדד PitchBook הנערך מדי שנה בידי חברת המידע העסקי. בכך נכללת אוניברסיטת בן גוריון (כאמור, בפעם הראשונה) בדירוג היוקרתי, לצד אוניברסיטאות עילית ידועות, כמו סטנפורד המובילה את הרשימה, MIT  וייל. לפי הדירוג של PitchBook, עלתה האוניברסיטה הדרומית ב-3 מקומות לעומת השנה שעברה, והיא ניצבת השנה במקום ה-49. בין החברות הגדולות שייסדו בוגרי אוניברסיטת בן גוריון מציין המדד את Exaware ,Innoviz Technologies JFrog ,Valens ו-Moovit. הנתונים מבוססים על מעקב אחר מייסדי חברות סטארט-אפ שהשלימו סבב גיוס ראשון בין ה-1 בינואר 2006 ל-31 באוגוסט 2019.

הישג זה הוא תוצאה של השקעה נרחבת מצד האוניברסיטה הדרומית בפיתוח הגישה היזמית בקרב הסטודנטים והעובדים שלה; הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר השיקה השנה תואר ראשון בניהול במגמת יזמות, ויתר הפקולטות עמלות במרץ על שילוב תכנים יזמיים לתוכניות האקדמיות שלהן. אוניברסיטת בן גוריון מתווה את הדרך לעשייה יזמית, בין היתר דרך הקמת מרכז היזמות החדש – Yazamut 360°. המרכז האוניברסיטאי שנוסד השנה, בעקבות זכייה במענק בסך 6 מיליון שקלים מהמועצה להשכלה גבוהה, מנהל פעילות ענפה שתשפיע בשנים הקרובות על העצמת האקו-סיסטם המתפתח של האוניברסיטה, הכולל גופים אקדמיים רבים ופעילויות המתמקדות בחדשנות.​​

אחד הפרויקטים הראשונים במסגרת זו הוא "קקטוס קפיטל": קרן השקעות לתמיכה כספית ביזמות סטודנטיאלית. הקרן הצעירה כבר הספיקה להכשיר 24 סטודנטים כאנליסטים בתחום ההשקעות, במסגרת הקורס הייחודי Fresh.ed, ואלה כבר קיימו את מחזור ההשקעות הראשון שלהם, והשקיעו ב-9 מיזמים סטודנטיאליים מבטיחים. פרויקט דגל נוסף, העתיד להתחיל בסמסטר הקרוב, הוא מועדון הידע "טאפאס": מנות ידע מגוונות לצד התואר. אפיק היזמות הוא רב תחומי ומרתק, וגם העוסקים בו צריכים להתמצא במגוון רחב של נושאים, ביניהם שיווק, כספים, משאבי אנוש, טכנולוגיה ועיצוב. מועדון ה"טאפאס" יערוך סדרת מפגשים במגוון נושאים שיקנו למשתתפיהם כלים להשתפר בלימודים ובקריירה שלהם.

ל-2020 מתכנן המרכז הקמה של 2 תוכניות האצה בתחומי היזמות הטכנולוגית וה-e-commerce. המאיצים יספקו מענה מעמיק לכלל היזמים בקמפוס, בליווי מנטורים מקצועיים, ייעוץ עסקי וטכנולוגי ועוד. במישור האקדמי, מקדמים "יזמות 360°", בשיתוף הפקולטה לניהול, תוכנית יזמות לסטודנטים מצטיינים. התוכנית שתכלול התנסות מעשית נרחבת, נועדה לתת ליזמים את הכלים והניסיון הדרושים להם בשביל להתקדם באפיק זה.

בראש מרכז היזמות האוניברסיטאי עומדים פרופ' כרמל סופר (חבר סגל מהמחלקות למדעי המוח וקוגניציה ותעשייה וניהול, שהיה יזם ואיש היי-טק במשך 25 שנה) ודנה גביש-פרידמן (מנהלת היזמות של המוסד). המרכז מספק לסטודנטים מגוון קורסים, מסלולים והתמחויות מעולם היזמות, אך גם הרבה מעבר (התנסויות, קהילה יזמית תוססת, תמיכה וכלים), ומייצר עבורם אירועים, כנסים, תחרויות ופלטפורמות נוספות, כל מה שסטודנטים צריכים כדי לצעוד את צעדיהם הראשונים בעולם היזמות. בימים אלה, מסתיים התכנון של מתחם יזמות מרהיב שישרת את קהילת הסטודנטים, הבוגרים וסגל האוניברסיטה, ויאפשר להם קבלת השראה ומקום לקידום ופיתוח המיזמים שלהם.

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה