חדשות

קריית הפסולת

חדשות8 בספטמבר 2019    2 דקות
0

עבריינים השליכו כמויות אשפה אדירות בשטח בו עתידה לקום קריית המודיעין של צה"ל בצומת ליקית

קריית הפסולת
אין בסיס, יש אשפה. אתר ההקמה של קריית המודיעין | צילום ווידיאו: יח"צ

אין ואקום: עברייני סביבה השליכו לא מכבר כמויות פסולת אדירות לשטח ההקמה העתידי של קריית המודיעין הצבאית בצומת ליקית. ל"שבע" נמסר, שההערכה היא שעשרות משאיות פורקות אשפה באתר באופן פיראטי בחודשים האחרונים, זאת כפי שחשפה באחרונה תנועת "רגבים".

 

הרשויות בנגב מתמודדות כבר שנים עם התופעה האיומה של השלכת פסולת במרחבים הפתוחים ובשדות החקלאיים באזור, ובשנתיים האחרונות הפכה התופעה למטרידה ותדירה במיוחד. במועצה האזורית בני שמעון ובפארק המחזור והחינוך הסביבתי "דודאים" נלחמים בתופעה; בשנים האחרונות הם מגייסים שותפים ברחבי הנגב למאבק וכמו כן את השותפים העיקריים באכיפת הנושא: המשרד להגנת הסביבה, משטרת ישראל ו"המשטרה הירוקה".

"אין דרך נקייה לתאר את זה, הנגב הפך לפח הזבל של המדינה", כועס עמיחי יוגב (רכז הפעילות של "רגבים" בנגב). "קבלנים שרוצים לחסוך את היטל ההטמנה לאתרי סילוק הפסולת, מגיעים לפה מכל רחבי הדרום, המרכז ואפילו מהצפון, משלמים סכום נמוך יחסית לעבריינים מקומיים שנותנים להם חסות ואישור כביכול, וזורקים ברחבי הנגב ערימות עצומות של אשפה, כולל פסולת מסוכנת".

ניר זמיר. "עבירה ברורה על החוק" | צילום: באדיבות מועצת בני שמעון

 

תנועת "רגבים", העוסקת בקידום מדיניות מקרקעין ציונית והגנת הסביבה, תיעדה באחרונה מצבורי פסולת חדשים באתר ליקית ליד לקייה. השלט המודיע על הקמת הבסיס נעקר והושלך, והמקום הפך לאתר מועדף להשלכת אשפה באופן פיראטי. "המצב הזה מתאפשר מאחר שבכל רחבי הדרום (מאשדוד ועד אילת) ישנם רק 5 פקחים של המשרד להגנת הסביבה", מוסיף יוגב. "כשאין מספיק כוח אדם, וכשאין ענישה מרתיעה, הדרום טובע באשפה".

ניר זמיר (ראש מועצת בני שמעון) מדגיש: "יש פה עבירה ברורה על החוק בצורה בוטה תוך פגיעה באיכות החיים של תושבי הדרום וגרימת נזק סביבתי עצום באמצעות זיהום המרחבים הפתוחים והשדות החקלאיים. לא נאפשר לקבלנים להשתמש במרחב הכפרי כפח האשפה שלהם. אנו מתכוונים לטפל ביד קשה בכל עבירה שכזו על החוק יחד עם 'המשטרה הירוקה' ומשטרת ישראל. לא נאפשר לפורעי חוק לעשות כל העולה על רוחם בנגב, ולהחריב את איכות חיינו".

ניר בר דוד. "פיגוע סביבתי" | צילום: באדיבות מועצת בני שמעון

וניר בר דוד (מנכ"ל "דודאים") מסכם: "שוב, פיגוע סביבתי במרחבי הנגב! פעם נוספת אנחנו עדים לתופעת השלכת פסולת בשטחים הפתוחים בנגב בידי עבריינים. מדובר על קבלנים וחברות בנייה פורעי חוק שבמקום לשלוח את האשפה שלהם לאתר מורשה בצורה חוקית, הם מזהמים את הסביבה, וזורקים את הפסולת במרחבים חקלאיים בנגב ללא תשלום. חלקם אף שורפים את האשפה בשטחים הללו, ומייצרים סכנת שריפה גדולה יותר וכמובן זיהום אוויר ברמה גבוהה מאוד. אנו תומכים ברשויות החוק המנסות להילחם בתופעה הזו, ולמגר אותה".

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה