חדשות

פחי מיחזור מקיבוץ צאלים למדינת וירג'יניה

חדשות8 בספטמבר 2019    2 דקות
0

מיזם הקלינטק UBQ חתם עם הרשות לניהול פסולת במרכז וירג'יניה על הסכם לאספקת פחים לשימוש אזרחי המדינה

פחי מיחזור מקיבוץ צאלים למדינת וירג'יניה
רווחים מהפסולת. מיזם הקלינטק UBQ | צילום: יח"צ

הזבל של אזרחי ישראל משמש ליצירת פחים לתושבי ארה"ב: ל"שבע" נמסר, שמיזם הקלינטק UBQ מצאלים חתם עם הרשות לניהול פסולת במרכז וירג'יניה על הסכם לאספקת פחי מיחזור שישמשו את אזרחי המדינה. הפחים הופקו בעצמם ממיחזור אשפה ביתית של אזרחי ישראל, בתהליך חדשני שאינו מצריך למיין את הפסולת כדי להפוך אותה למשאב מתחדש.

האנושות מייצרת יותר מ-2 מיליארד טונות של פסולת בכל שנה רובה מגיע למזבלות, בהן היא גורמת לחלחול רעלנים לאדמה לזיהום אוקיאנוסים ואוויר דרך פליטת גזים מזיקים. UBQ פיתחה חומר גלם המשמש כתחליף לפלסטיק, ומופק מאותה פסולת ביתית שנזרקה לצורך תעשיות שונות, ועלותו תחרותית לפלסטיק.

 

שימוש בטון חומר גלם המופק בטכנולוגיה של UBQ שקול לעצירת התכה של 35 מ"ר קרח ארקטי. בתהליך ההפקה, מצומצמת האשפה למרכיביה הטבעיים הבסיסיים ביותר ברמה כמעט מולקולרית, כאשר חלקיקים אלה מתחברים יחד לחומר הגלם החדש. כך מבוצע בעצם פירוק של תפזורת מגוונת, המכילה את כל מרכיבי הפסולת הביתית: שאריות מזון אורגניות, נייר ופלסטיק לא ממוינים, חיתולים מלוכלכים, קרטוני יוגורט משומשים וסוגי אשפה נוספים.

 

צילום: יח"צ

 

UBQ נוסדה ב-2012 בידי הרב יהודה פרל וטאטו ביג'יו שעלה לישראל מדרום אמריקה. החברה כבר עובדת עם חברות מהגדולות בעולם, חברות "עשה זאת בעצמך", יצרני רכב וחברות בנייה, המשלבות את חומר הגלם במוצריהן.

ביג'יו, מנכ"ל ומייסד משותף של UBQ: "כחברה, אנו חולמים על עולם בו הפסולת לעולם אינה מבוזבזת. אנחנו מקווים שתוך מספר שנים, כל אזרח ב-וירג'יניה יוכל להשליך אשפה לפח של UBQ, ולהשתמש בעוד מוצרים רבים העשויים ממיחזור הפסולת שאנו מבצעים".

צילום: יח"צ

 

סנטור המדינה טומי נורנט: "וירג'יניה תמיד גאה להיות פתוחה לחברות החדשניות ביותר המספקות הזדמנויות חדשות. ל-UBQ יש טכנולוגיה מהפכנית בעלת פוטנציאל לשנות את פניהן של כל כך הרבה תעשיות. אני גאה לראות את וירג'יניה בחזית הפיתרון הזה".

וקים היינס (מנכ"לית הרשות לניהול פסולת במרכז וירג'יניה) סיכמה: "אנו פועלים בכל יום כדי לספק את הפיתרונות הטובים ביותר לניהול אשפה ומיחזור עבור 1.5 מיליון הלקוחות שלנו במרכז וירג'יניה. השותפות שלנו עם UBQ היא הרחבה של מאמצינו למצוא דרך יצרנית להתמודד עם פסולת, ולשפר את הקהילה סביבנו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה