חדשות

שנה שנייה לכיתת המחוננים בבאר שבע

חדשות27 באוגוסט 2019    דקה אחת
0

ישיבת "בני עקיבא אהל שלמה" בבירת הנגב מתחילה את המחזור השני של הכיתה המיועדת לתלמידים מכל מחוז הדרום

שנה שנייה לכיתת המחוננים בבאר שבע
"בשורה לציבור הדתי". פעילות כיתת המחוננים בשנה שעברה | צילום: באדיבות מרכז ישיבות "בני עקיבא"

ישיבת "בני עקיבא אהל שלמה" בבאר שבע, בראשות הרב רחמים פיניש, ממשיכה זו השנה השנייה ברציפות את הפרויקט הייחודי שלה: כיתה למחוננים בבית ספר ממלכתי דתי. ל"שבע" נמסר, שהישיבה היא המוסד הממלכתי דתי היחיד המציע תוכן והעשרה לילדים מחוננים לפי תוכנית ייחודית בכל אזור הדרום.

הכיתה מורכבת מ-15 תלמידים המגיעים מבירת הנגב, אך גם מערים סמוכות כמו אופקים ונתיבות. לאחר שהם עוברים בהצלחה את המבחן של מכון "קרני" למחוננים, מצטרפים התלמידים כבר בשלב חטיבת הביניים לתוכנית בה הם לומדים קורסי העשרה בתחום הרפואה, ומתנדבים בבית ספר של ילדים בעלי פיגור ובעיות מוטוריות, כל זאת תחת פיקוח וליווי של מורים שעברו השתלמות ייעודית לכיתה זו.

"זו בשורה לציבור הדתי בכל אזור הדרום; לילדים יש את המקום שנותן מענה למה שהם כל כך זקוקים לו", אומר רכז המחוננים ב"אהל שלמה" והוגה הרעיון הרב יגאל בוטוש. הרב בוטוש מסביר על הפרויקט: "המטרה היא לתת את הערך המוסף לתלמידים מחוננים, ולפתוח להם אפיקים נוספים, שלא היו מקבלים במסגרת רגילה, כמו קורסי העשרה רבים ותחילת זמן בגרויות כבר בחטיבת הביניים".

על החידוש של כיתת מחוננים דווקא בבאר שבע נותן בוטוש קרדיט לתמיכה שקיבל מסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר וממשרד החינוך מחוז הדרום, שיחד איתם הצליחה הישיבה להפוך למוקד בלעדי לכיתת מחוננים בכל אזור הדרום כבר מגילאי חטיבת הביניים בשאיפה להמשיך ולהתפתח.

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה