חדשות

אפליקציית הניווט הישראלית Navin מיפתה מקלטים ומרחבים מוגנים בבאר שבע

חדשות12 בנובמבר 2019    דקה אחת
0

מבקרים בקניונים אולי מכירים את כל מיקומי החנויות בעל פה, אך אינם יודעים היכן נמצא המרחב המוגן

אפליקציית הניווט הישראלית Navin מיפתה מקלטים ומרחבים מוגנים בבאר שבע
לדעת איפה נמצא המרחב המוגן. מיפוי של המקלט קניון "הנגב" | צילום: יח"צ

אפליקציית הניווט הישראלית Navin, המתמחה במיפוי פנימי של מבנים גדולים, העלתה באחרונה למפותיה מקלטים ומרחבים מוגנים ברחבי העיר באר שבע. ל"שבע" נמסר, שייחודה של האפליקציה הוא פעילותה בהצלחה גם בחללים פנימיים שבהם ה-GPS משתבש. לכן אפליקציות ניווט אחרות אינן מצליחות לזהות את מיקום המשתמש בתוך המבנה, ולהציע ניווט מדויק.

המיפוי הביטחוני נחוץ מאחר שמבקרים במבנים יודעים בעל פה את מיקומי החנויות בקניון או כיתות באוניברסיטאות, אך רובם אינו יודע היכן ממוקמים המרחבים המוגנים ומה המסלול המוביל אליהם.

המיפוי בבירת הנגב כולל שורה של מבנים מרכזיים כולל ה"גרנד קניון", קניון "עזריאלי הנגב", קמפוס אוניברסיטת בן גוריון ומקלטים ברחבי העיר. הפרויקט מורחב כעת למקומות נוספים בארץ, ביניהם אוניברסיטת תל אביב.

עם הכניסה לאפליקציית Navin, היא מזהה את המיקום המדויק של המשתמש בתוך המבנה כולל קומה, וניתן באמצעותה לנווט בזמן שגרה לחנויות, מחלקות בבתי חולים, פקולטות באוניברסיטה, חדרי שירותים ומקומות רבים נוספים. מסלול ההליכה הנדרש מפורט (גם שימוש במדרגות נעות או רגילות וכו'). האפליקציה מתעדכנת כל העת, בין השאר באמצעות עדכונים שמעלים המשתמשים.

שי רונן (מנכ"ל אפליקציית Navin) ממליץ "לתושבים לא להמתין חלילה לתרחיש אמת, אלא ללמוד להכיר מראש את המקומות הבטוחים במבנים בהם הם שוהים, במיוחד בתקופה של הסלמה ביטחונית. כפי שאנחנו יודעים מה כל אחד עושה בביתו במקרה של אזעקה, כך כדאי לפעול במקומות ציבוריים. אנו מזמינים את המשתמשים להוסיף לאפליקציה מקלטים ומרחבים מוגנים במבנים אותם הם פוקדים. כדי לקבל את המיקום הקרוב, יש להקליד מקלט או מרחב מוגן בשורת החיפוש".

Navin נוסדה בידי רונן (נווט קרב ב-16F), ליאור רונן (מהנדס מחשבים ומומחה בגלי רדיו) והיזם גידי ברק, ופועלת כיום בישראל ובקליפורניה. האפליקציה ניתנת להורדה ללא תשלום מחנות האפליקציות "גוגל פליי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה