חדשות

26 בתי ספר מצטיינים בנגב

חדשות22 באוגוסט 2019    3 דקות
0

משרד החינוך פרסם את רשימת 288 המוסדות בארץ בהם קודמו בשנת הלימודים התשע"ט הישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים. הגמול למורים הזוכים: עד 8,451 שקלים

26 בתי ספר מצטיינים בנגב
מקיף א' | צילום ארכיון: "שבע"

משרד החינוך פרסם באחרונה את רשימת 288 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה שהצטיינו בשנת הלימודים התשע"ט בתחומים הערכי, החברתי והלימודי. 26 מהמוסדות נמצאים בנגב.

הם כוללים את טכני חיל האוויר, מקיף א', מקיף ג', מקיף ו', מקיף טוביהו, מקיף עמל ע"ש נוימן (ז'), מקיף רבין, מקיף רגר, ישיבת אמי"ת ומקיף דתי אמי"ת בבאר שבע וכן את תיכון "אור מרגלית" ואת סמינר "בית יעקב החדש" בעיר מהמוסדות המוכרים בבירת הנגב. בפריפריה של באר שבע הצטיינו בתי הספר הבאים: "אקרא" ע"ש עאמר צאנע בלקיה, מקיף ע"ש גוטוירט בשדרות, מוסדות "בני עקיבא" באופקים, תיכון מקיף אורט בערד, מדרשת קמה ומקיף ע"ש ספיר בירוחם, המקיף הממלכתי השש שנתי בנתיבות, ישיבה תיכונית "בלבב שלם" בירוחם, "השלום" ע"ש יצחק רבין במצפה רמון, מקיף עומר ומקיף אלתקוא ברהט, וכן "מבואות הנגב" בקיבוץ שובל, מקיף אזורי מרחבים ו"אשל הנשיא" מהחינוך ההתיישבותי.

ל"שבע" נמסר, שבחירת המוסדות התקבלה על סמך חישוב שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה להישגי שנת הלימודים התשע"ח.

בהישגים הערכיים חברתיים נכללו המדדים: שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי או לאומי, מניעת נשירה של תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד ומידת הקירבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. חישוב המדדים נערך בהשוואה לקבוצת השווים ובתוך כל מגזר בנפרד. ואילו בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים: ההישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות חטיבת הביניים, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות, אחוז הזכאות לתעודת בגרות איכותית ומידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

לאור הישגיהם, יתוגמלו עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים בסכום כספי שינוע בין כ-3,169 לכ-8,451 שקלים, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

מנהלת האגף העל יסודי במשרד החינוך דסי בארי: "התגמול הדיפרנציאלי הוא אות לעבודה משותפת של חדרי המורים לשיפור המדדים הערכיים והלימודיים יחד. מנהיגי החינוך וצוותי המורים הוכיחו עשייה חינוכית בעלת משמעות תרומית ואפקטיביות בית ספרית מחוללות שינוי. הודות לעשייה החינוכית המפוארת של בתי הספר, אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר מוסדות חינוך המצטרפים למעגל הזוכים. אני מודה למנהלים ולצוותי החינוך, מברכת אותם על עמלם, ומאחלת להם המשך הצלחה".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב: "החינוך לערכים הוא אחד הנדבכים הגדולים והחשובים שמערכת החינוך מקדמת. העידוד לפעילות בתנועות נוער, ארגוני נוער, מעורבות בקהילה או קידום של מיזמים חברתיים מצמיחים מנהיגות צעירה, נוער מעורב ומשנה פני מציאות. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר נערות ונערים שלוקחים חלק פעיל בתוך החברה, מסייעים לילדים עם צרכים מיוחדים או לקשישים ולמשפחות נזקקות. כל זה לא יכול להתרחש ללא הרוח והעבודה החינוכית שמובילים יחד המנהלים והמורים. פרס החינוך מהווה הזדמנות לעצור ולומר להם תודה. אני מברך את הזוכים בפרס, ומאחל שיעמידו עוד שורה של אנשי חיל כמוהם".

שר החינוך הרב רפי פרץ: "עם כניסתי לתפקיד הצהרתי שאחד היעדים המרכזיים שאוביל במערכת החינוך הוא נושא הערכים; אני רואה בהם את היסוד שבונה חוסן של חברה. אני רואה בערכי השליחות והמנהיגות, אהבת האדם, התרומה לחברה ולמדינה ערכים מובילים. לאור זאת, הנחיתי שהנושא השנתי שילווה במערכת השנה יהיה בסימן הערבות ההדדית. למערכת החינוך יש תפקיד חשוב בעיצוב פני החברה, ואני רואה באנשי החינוך, מנהלים ומורים, את עמוד האש המוביל את המשימה החשובה הזו. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להודות למנהלים ולמורים שזכו בפרס; ההישגים שלהם ראויים לכל הוקרה והערכה. ישר כוח"!

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה