חדשות

מועצת אל קסום לא תפתח את שנת הלימודים

חדשות21 באוגוסט 2019    2 דקות
0

כ-20 אלף ילדים יישארו בבתיהם ב-1 בספטמבר על רקע טענות ראש המועצה למבנים לא ראויים ותקציבי עתק שלא מועברים. משרד החינוך: אנו ב"דיונים אינטנסיביים" עם המועצה

מועצת אל קסום לא תפתח את שנת הלימודים
ללא מחשב, מעבדות ומיגוניות. בית הספר באלפורעה | צילום: מתן דוד לוי, באדיבות המועצה האזורית אל קסום

ראש המועצה האזורית אל קסום סלאמה אלאטרש הודיע הבוקר (רביעי) שהוא לא יפתח את שנת הלימודים התש"פ במועצה האזורית שבנגב המזרחי (המונה יותר מ-70 אלף תושבים), זאת על רקע משבר חריף עם משרד החינוך בנוגע לאופן תקצוב מוסדות החינוך הנמצאים בחסות אל קסום, וממוקמים בכפרים הלא מוכרים. ל"שבע" נמסר, שמשמעות הודעתו של אלאטרש היא שכ-20 אלף תלמידים יישארו בבית ב-1 בספטמבר, ויושבתו מלימודים.

המועצה (הממוקמת בין רהט למבואות ערד לאורך כביש 31, וכוללת תחת תחום שיפוטה 7 יישובים שהוכרו בידי המדינה: תראבין, אום בטין, אל סייד, סעווה, דריג'את, כוחלה ומכחול) נאלצה בשנים האחרונות להוציא מתקציבה סכום של כ-35 מיליון שקלים מדי שנה כדי להעניק שירותי חינוך הולמים לתלמידים שאינם תושביה. הכספים הועברו למימון מערך חינוך עבור תלמידים מהיישובים הלא מוכרים הפרוסים ממבואות ים המלח עד צומת אשל הנשיא. בשונה ממועצות אזוריות אחרות הנותנות שירותי חינוך ביישוביהן בלבד, משמשת מועצת אל קסום גם כזרוע ביצועית של משרד החינוך לאספקת שירותי חינוך לאוכלוסייה המתגוררת ביישובים לא מוסדרים מחוץ לתחום שיפוטה בשטח רשויות מקומיות אחרות או בשטח גלילי.

כבר לפני מספר חודשים (במאי האחרון) פנה אלאטרש למנכ"ל המשרד, והתריע על הבעיה. במכתבו פירט ראש המועצה מהם המשאבים הנדרשים ממשרד החינוך כך שאל קסום תוכל להמשיך להפעיל את מערך החינוך עבור המשרד, אך משרד החינוך בחר שלא להגיב לפנייה זו כמו גם לפניות נוספות שהגיעו בהמשך. במכתבים אלה דרשה מועצת אל קסום סכום של כ-20 מיליון שקלים לתפעול שוטף של מוסדות החינוך ועוד כ-15 מיליון שקלים לשיפוץ והקמת מבני חינוך, שכן היום לומדים התלמידים במבנים יבילים, רובם ישנים ואינם ראויים לאכלוס תלמידים, ללא כיתות מחשב, ללא מעבדות, וחמור מכך ללא מיגוניות, על אף שבשטח אחד ממתחמי החינוך המדוברים נפלה בעבר רקטה שנורתה מרצועת עזה.

 

"כעת", דורש אלאטרש, "המשרד צריך לקחת אחריות על הילדים הללו. משרד החינוך גרם למועצה להגיע לגירעון עמוק בשל היעדר התקצוב. לא אסתפק בהבטחות ריקות מתוכן. נציגי המשרד הגיעו אלינו השבוע ללא הצעות מעשיות, ולכן לצערי הודעתי להם שלא נפתח את השנה. עד שלא נתוקצב, הילדים הללו לא ילמדו".

תגובת משרד החינוך: "המשרד מחויב לכל תלמידי ישראל, ובכלל זה גם לתלמידי הפזורה הבדואית. בתוך כך, לאורך השנים מועברים למועצה תקציבי עתק לקיום שירותי חינוך מיטביים ושוויוניים. יתרה מכך, לאורך השנים הורחבו משמעותית התקציבים המועברים לרשות המקומית לכל מגוון הפעילויות החינוכיות, גם בחינוך הבלתי פורמלי. גורמי המקצוע, בשיתוף משרד הפנים, מצויים בדיונים אינטנסיביים יחד עם המועצה האזורית, למציאת הפיתרון הטוב והנכון ביותר לביסוס וקידום מערכת החינוך במועצה כולה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה