חדשות

אות ראש הנהגת "הצופים" לשבט מבני שמעון

חדשות13 באוגוסט 2019    4 דקות
0

שבטי "הצופים" של המועצה האזורית בני שמעון סיימו בהצלחה יתרה את מחנה הקיץ של תנועת הנוער

אות ראש הנהגת "הצופים" לשבט מבני שמעון
הישגים והצלחות. פעילות שבטי "הצופים" במחנה הקיץ | צילום: באדיבות מועצת בני שמעון

מחנה הקיץ השנתי של תנועת "הצופים" בדרום התקיים באחרונה ביער המגנים, בהשתתפות יותר מ-2,100 חניכים ומדריכים של 22 השבטים של הנהגת המחוז, כולל יותר מ-400 חניכים ומדריכים מ-5 שבטי "הצופים" של מועצת בני שמעון.

ל"שבע" נמסר שהמחנה הוא מפעל השיא השנתי של תנועת הנוער בדרום, והמדריכים מתכוננים אליו כ-3 חודשים מראש, מתחלקים לצוותי עבודה, מתכננים מבני ענק שעוברים אישורי מהנדס, וכותבים מערך פעילות עבור החניכים. השנה זכו בבני שמעון למחנה שכלל מגוון רב של הישגים והצלחות בכל אחד משבטי המועצה.

שבט "איתן" מקיבוץ משמר הנגב התבשר במהלך מפקד הסיום ההנהגתי על זכייתו באות ראש ההנהגה. תעודה זו הוענקה לשבט לא רק בשל המחנה המוצלח אליו יצאו כ-80 חניכי הקיבוץ ועוד 15 חניכי ג', אלא עקב התהליך החינוכי והרמה ההדרכתית לאורך השנה כולה. בנימוקי חלוקת האות ציין ראש הנהגת "הצופים" עופר בלומנשטיין, שבתוך 4 שנים בלבד מרגע ההקמה, הגיע השבט למצב בו השכבה הגבוהה שלו הינה עצמאית ומובילה אותו, תכני ההדרכה והצופיות הנלמדים ב"איתן" הם ברמה גבוהה גם ביחס לשבטים ותיקים ומפוארים בתנועה, והשבט מעורה בקהילה ומעורב מאוד באירועי התרבות והשגרה בקיבוץ. מחנה הקיץ היה המפעל הגדול האחרון בו השתתפו צוותי חוץ משבט "נופר" המלווים ומדריכים גדודים ב"איתן" מאז הקמת השבט, והחל מהשנה הבאה "איתן" יתנהל באופן עצמאי לחלוטין.

עבור שבט "צוק" שנוסד השנה במושב נבטים, היה זה מחנה הקיץ הראשון בתולדות השבט. חניכי כיתות ט' – י"ב ניצלו את ימי ההקמה לפני הגעת החניכים הקטנים כדי ללמוד ולהתנסות בבנייה מחנאית, והרימו מבנה מרשים בגובה 4 מטרים, שזכה גם לשבחים מפי מזכ"ל התנועה קלי כהן. המזכ"ל ביקר במיוחד את חניכי ומדריכי "צוק", השבט החדש בתנועה. במהלך ימי המחנה נהנו החניכים מביקורים תכופים של אחראית החינוך החברתי במושב מיכל אפקים ושל עדי לב (ראש השבט), שפינקו את הילדים באוכל, הנעימו את החוויה של מחנה ראשון בשטח, ועזרו לכולם לחוות מחנה משפחתי חמים.

חניכי שבט "אשל" מ-3 יישובי "יחדיו" בחרו להקים את המחנה שלהם תחת הכותרת "מרוקו". מבנה השער של החניכים עוצב בצורת מתחם מרוקאי מעוטר, הם עברו פעולות על ההיסטוריה המפוארת של העדה, ואפילו ערכו טקס חינה מסורתי. בנוסף ל-40 החניכים והמדריכים, הגיעו למחנה גם יותר מ-20 חניכי ג' שקפצו ליום ביקור, כהמשך לפרויקט גימלים נרחב ומוצלח שהתקיים בחודשים האחרונים, ונועד להגביר את החשיפה לפעילות "הצופים" ב-3 המושבים.

שבט "חצרים" בחר לערוך מחנה בנושא סיפורי התנ"ך, שנחשף בפני הקיבוץ כחלק מ"פסטיבוץ" שהתקיים חודש לפני המחנה. מבני הענק של השער והמחסן, שהתנוססו לגובה של 6 מטרים כל אחד, הוקמו בדמותם של שמשון הגיבור ותיבת נח. מבנה התורן הוקם בדמותו של משה המכה בסלע, ממנו יצא זרם מים כלפי החניכים. אל המחנה יצאו 97 חניכים ועוד 13 חניכי ג' שבאו לבקר, שעברו כולם לו"ז עמוס מלא בהדרכות והפעלות חינוכיות. לקראת סוף המחנה הגיעו הורי שכבת השמיניות לטקס פרידה מיוחד שנערך במחנה אל מול כל החניכים.

בשבט "נגב" מגבעות בר הגיעו למחנה הקיץ כ-70 חניכים, שהמשיכו את רצף ההדרכה וסגנון הפעילות המשפחתי של השבט, כפי שהתקיים לאורך כל השנה האחרונה בה השבט פעל לראשונה ללא מדריכי חוץ. לאורך כלל המחנה הורגשו התמיכה והליווי של קהילת גבעות בר, המחבקת את השבט כל השנה. השנה בנו החניכים 3 מבנים שונים בהשראת תוכנית הילדים "פיניאס ופרב": 3 דמויות בגובה 4 מטרים ורכבת הרים באורך 20 מטרים. לחניכי "נגב" הצטרפו 28 חניכי גימל שהשתתפו בחודשיים האחרונים בפרויקט גימלים, וצפויים להיכנס לשבט בתחילת שנת הפעילות הקרובה.

במהלך המחנה הגיעו לבקר את השבטים ראש מועצת בני שמעון ניר זמיר, ראש אגף החינוך אמיר ברזילי וכן צוות נרחב ממחלקת החינוך החברתי בהובלת עפרה שיר לביא. המבקרים התרשמו מרמת הבנייה, ההדרכה והפעילויות בכל השבטים, וציינו לטובה את שיתופי הפעולה במחנה והרוח הטובה והאחווה בין שבטי "הצופים" השונים במועצה.

קלי כהן, מזכ"ל תנועת "הצופים": "אנו מברכים על סיומם המוצלח של מחנות הקיץ לשנת התשע"ט של התנועה. בסך הכל יותר מ-60 אלף חניכים מרחבי הארץ בילו במחנות, נהנו וחזרו בבטחה הביתה; תודה גדולה לכל המבקרים ולאלה שסייעו במלאכה. מברך את כולם בחופש נעים ובטוח".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה