חדשות

רכב אוניברסיטאי זוכה

חדשות5 באוגוסט 2019    2 דקות
0

רכב מרוץ חשמלי תוצרת אוניברסיטת בן גוריון קיבל בתחרות בינלאומית באיטליה פרס מיוחד על נחישות יוצאת דופן

רכב אוניברסיטאי זוכה
"לא מתייאשים". פרס מיוחד לסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון | צילום: יח"צ

Driving the Future: נבחרת BGR מאוניברסיטת בן גוריון שהוציאה רכב מרוץ חשמלי לתחרות הסטודנטים פורמולה SAE שהתקיימה באחרונה באיטליה, זכתה בפרס מיוחד מאת חברת DRIV. ל"שבע" נמסר שהפרס הוענק לקבוצה שהתבלטה "בנחישות וברצון העז להצליח בכל מחיר, הרוח החיובית והתשוקה לסיים את התחרות בתוצאות הטובות ביותר".

לאחר שנתיים וחצי של עבודה קשה והתגברות על מכשולים מורכבים, הצליחה נבחרת הסטודנטים בהובלת אלון אשרמן ואלון שטריקר, לעמוד באתגר העצום של בניית רכב חשמלי אמין, ולהטיס אותו לתחרות היוקרתית. הרכב תוצרת האוניברסיטה היה הרכב החשמלי היחיד שייצג את מדינת ישראל.

מכונית המרוץ החשמלית היא אבולוציה של סדרת מכוניות שהתחילו להתחרות ב-2011 בתחרות הפורמולה סטודנט מטעם אוניברסיטת בן גוריןן. הרעיון העומד מאחורי הפרויקט הוא ניצול הידע ההנדסי שנרכש במהלך הלימודים כדי לבנות את מכוניות המרוץ השאפתניות ביותר שניתן להרכיב.

צילום: רן מאיר

צוות של כ-30 סטודנטים, רובם מהפקולטה למדעי ההנדסה, עמל במשך ימים ולילות  על תכנון ויצירת הרכב שהתחרה מול יותר מ-80 קבוצות ממגוון מוסדות אקדמיים מרחבי העולם. במסגרת תחרות הפורומולה SAE המאורגנת עבידי איגוד מהנדסי הרכב העולמי, מדומים הסטודנטים לחברות פיתוח וייצור רכב, ונדרשים לייצר אב טיפוס בהתאם למפרט דרישות תובעני הטומן בחובו הגבלות בטיחותיות והנדסיות, להציגו לחבר שופטים המורכב מגורמים בכירים בתעשיית הרכב העולמית וגם להוכיח את ביצועיו במסגרת נהיגה במספר מרוצים.

בקטגוריית רכב חשמלי במקצה הסטטי הבוחן את תהליך פיתוח כלל המערכות ברכב דורגה קבוצת BGR במקום ה-11 מתוך 26. לדברי הסטודנטים, "הישגי הקבוצה יוצאים מגדר הרגיל בכל חזיתות הפיתוח, אך בתחום האלמגי, תחום הנדסי מולטי דיסציפלינארי מורכב, ההצלחה הייתה חלקית, דבר שלא איפשר את מעבר מבחני הבטיחות".

בטקס הסיום של התחרות ניתן ל-BGR כאמור פרס מיוחד מאת DRIV, חברת רכב בינלאומית וספונסרית של התחרות. החברה המפעילה 29 מרכזי הנדסה ב-26 מדינות ברחבי תבל ביקשה להעניק את פרס "DRIVing the Future" לקבוצה שערכיה מתכתבים עם הערכים של עבודת צוות, יושרה ורצון לנצח ולהפוך את המחר לטוב יותר.

"הצלחה זו תשמש כאבן הדרך למוטיבציה ולאתגר הבא שלנו עד להשלמת תחרות מלאה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים", סיכמו הסטודנטים בסיפוק. "אנו גאים בכל אחת ואחד מחברי הצוות שהקדישו את הזמן, הידע והכישרון, והוכיחו עד כמה מופלאה ומעוררת השראה הרוח שלנו. אנחנו בטוחים שהניסיון והחוויה יוצאת הדופן לכל סטודנט בדרכו להיות מהנדס מוביל, תצעיד את האוניברסיטה והסטודנטים לפסגות חדשות. אנו לא מתייאשים, ונמצאים עם הפנים קדימה אל העתיד".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה