חדשות

47 מיליון שקלים: נגב אקולוגיה רכשה 49% מפארק דודאים

חדשות18 ביולי 2019    2 דקות
0

חברת נגב אקולוגיה רכשה 49% מהבעלות על פארק המחזור והחינוך הסביבתי דודאים. החברה הכלכלית מועצה אזורית בני שמעון תמשיך להפעיל את האתר יחד עם חברת נגב אקולוגיה, באמצעות הצוות המשולב הקיים

47 מיליון שקלים: נגב אקולוגיה רכשה 49% מפארק דודאים
מוטי דנן, אלי בן סימון, ניר זמיר, ערן שמרלק וניר בן דוד | צילום: צבי תקשורת

פארק המיחזור והחינוך הסביבתי "דודאים" שבנגב, שממיין ומטפל בפסולת מכל אזור הדרום, בשנה האחרונה מוביל את נושא קידום המודעות והשינוי המערכתי בנגב בנושא המיחזור ואיכות הסביבה. במהלך משותף של בני שמעון וחברת נגב אקולוגיה, אחרי עשרות שנים של הטמנה, עתיד לקום מפעל מיון ומחזור בפארק.

המפעל שיפעל בטכנולוגיה בינלאומית, אמור להיות פורץ דרך בתחום המחזור ו50% מהפסולת שתגיע לאתר דודאים תמוין ותמוחזר, כשמדובר בעלייה של עשרות אחוזים במחזור וזה כחלק מהרצון המשותף לשנות את מאזן הפסולת ולהגדיל את כמויות הפסולות המופנית למחזור.

חברת המחזור נגב אקולוגיה היא חברה דרומית מהחברות המובילות בתחום המחזור והטיפול בפסולת בארץ. החברה עוסקת בפיתוח ויישום פתרונות לשימור ושיפור איכות הסביבה, בעיקר על ידי הקטנת נפח הפסולת המופנית להטמנה והגדלת הכמויות המופנות למחזור. לחברה עשרה מתקני מחזור הפרוסים ברחבי הארץ, המטפלים במגוון רחב של סוגי פסולות.

דודאים | צילום: עינת מולכו

ניר בר דוד, מנכ"ל פארק המחזור והחינוך הסביבתי דודאים: "אני מברך על זכייתה של נגב אקולוגיה במכרז ומצפה להמשך פעילות ענפה ופורייה בשטח. נגב אקולוגיה מפעילה כיום, בשיתוף איתנו, את הפארק ולשמחתי נוכל לעלות רמה ולמקסם את הפעילות, תוך הצבת יעדים משמעותיים ובאינטרס לפיתוח, שגשוג ושמירה על הסביבה. בקרוב יקום אצלנו בדודאים מפעל המיון והמחזור הגדול הראשון בדרום, שיאפשר הגדלה משמעותית של אחוזי מחזור פסולת בכל הרשויות המפנות פסולת לפארק. מדובר על פרויקט בסדר גודל חסר תקדים באזור, שיהווה תרומה משמעותית למאבק למען איכות הסביבה ברמה העולמית ובפרט בישראל ובדרום".

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "שיתופי פעולה הם חלק מהדנ"א של בני שמעון, אנו מאמינים כי ביחד ניתן לעשות דברים גדולים וטובים יותר. בשנים האחרונות הצליחה המועצה לייצר הסכמים ופרויקטים משותפים עם הרשויות השכנות ועם גופים מכל הנגב. הצבנו לעצמנו להיות מובילים בתחום איכות הסביבה בדרום ובכלל, פארק דודאים הוא האופן שמטרה זו באה לידי ביטוי בשטח. מפעל המיון והמחזור שעתיד לקום בדודאים מביא עימו בשורה אמיתית לאזור ולמדינה".

ערן שמרלק, מנכ"ל חברת נגב אקולוגיה: "נגב אקולוגיה מפעילה את פארק המחזור דודאים מיום היווסדו בשיתוף עם הנהלת הפארק ומועצת בני שמעון. אני שמח ומברך על עליית המדרגה בשיתוף הפעולה. לכל השותפים חזון דומה, לשנות את מאזן הפסולת במדינת ישראל, לצמצם את נפח הפסולת המופנות להטמנה ולהגדיל את הכמויות המופנות למחזור. כאיש הדרום אני שמח שפארק המחזור דודאים יהיה פורץ דרך בתחום ואני מאמין שיחד נוכל להתקרב להגשמתו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה