חדשות

באר שבע רושמת שיא בנתוני הזכאות לבגרות בעיר

חדשות18 ביולי 2019    דקה אחת
0

לראשונה בהיסטוריה של באר שבע, עוברת מערכת החינוך את רף 78% הזכאים לבגרות

באר שבע רושמת שיא בנתוני הזכאות לבגרות בעיר
מגמת העלייה נמשכת. תיכון בבאר שבע | צילום אילוסטרציה: ארכיון "שבע"

​מערכת החינוך של העיר באר שבע נמצאת בשנים האחרונות בתנופת עשייה וצמיחה תוך בנייתם של מודלים חינוכיים חדשניים הנלמדים ומיושמים בכל הארץ הן בהיבט הלימודי והן בהיבט הערכי. מחשיפת נתוני הישגי הבגרויות בישראל של משרד החינוך לשנת תשע"ח כפי שפורסם השבוע, עולה כי לראשונה בהיסטוריה של באר שבע, עוברת מערכת החינוך את רף 78% הזכאים לבגרות. מדובר בשיעור זכאות של 78.3% כולל החינוך המיוחד וב- 83.1% ללא החינוך המיוחד. לא מדובר על עליה חד פעמית אלא על מגמה יציבה ומובהקת. עלייה של 25% בזכאים לבגרות בעשור האחרון.

בנוסף העיר באר שבע יכולה להתגאות באחוז הנשירה מהנמוכים בישראל, 0.9 אחוז. ביטוי ממשי לכך שנלחמים על כל ילד. כמו כן, נרשמה עלייה במספר הלומדים 5 ו- 4 יחידות לימוד במתמטיקה ואנגלית.

חשוב לציין כי אחוז הזכאים לבגרות אינם חזות הכול. תלמידי העיר באר שבע בולטים גם באחוזי ההתנדבות והעשייה החברתית. בעיר באר שבע פועלת תכנית מערכתית לחינוך וקידום ההישגים במובנם הרחב, תכנית, המציבה רף גבוה של שאיפות למצוינות ולהצטיינות. תכנית זו כוללת בין היתר הגדלת שיעור הזכאות הכללי, הגדלת שיעור תעודות הבגרות האיכותיות, צמצום נשירה כל העת, קבלת והכלת ילדי החינוך המיוחד מהעיר והמטרופולין בכל מוסדות החינוך, עידוד הבגרות החברתית וערך הנתינה וקידום אקלים חינוכי מיטבי.

"מערכת החינוך בעיר מעודדת לסקרנות ולמידה, מערכת המאמינה בזכותם של כל תלמיד ותלמידה להזדמנות שווה, מערכת שתמשיך לעשות זאת במקצועיות ובאהבה. עקרונות אלו היו וימשיכו להיות נר לעשייה החינוכית בעיר", נמסר.

"חינוך ילדי העיר עומד בראש סדר העדיפויות העירוני על כן משקיעה העירייה ותמשיך להשקיע את כל המשאבים הנדרשים לצורך כך במסגרת כל האמצעים העומדים לרשותה. העיר באר שבע שמאמינה בכל מחנך ומחנכת ובכל ילד וילדה, תמשיך כל העת בקידום החזון העירוני, המחבר בין ידע, ערכים ומחויבות אישית וחברתית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה