חדשות

ביטל את "השיטה"

חדשות10 ביולי 2019    2 דקות
0

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בבאר שבע מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, צמצם מאוד את משך השימוש החורג של אולם שמחות בעיר

ביטל את "השיטה"
טל אל על. "הפיכת הטבע לזמין ונגיש" | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

"השיטה לחדש שימוש חורג במשך שנים רבות אינה מקובלת", כך אמר באחרונה יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בבאר שבע מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, במהלך דיון בבקשה לאישור שימוש חורג מתוכנית לתקופה של 5 שנים.

הבקשה מטעם "בארוק שירותי אירוח בע"מ" המפעילה אולם שמחות מוכר באזור התעשייה קריית יהודית, עסקה בהמרת תעשייה ומלאכה למסחר (אולם אירועים "הבארוק"), ואל על התנגד לאשר השימוש החורג לזמן רב כל כך, בטענה שנעשתה תב"ע (תוכנית בניין עיר) באזור, ובעלי המתחם לא הכלילו את כל בתי העסק, כולל הבקשה הנדונה.

לדבריו, "האזור מלא 'אולמות', והשיטה לחדש שימוש חורג במשך שנים רבות אינה מקובלת. מבקש להגיע להסכם עם בעלי המתחם להסדרת תב"ע לכל העסקים באזור כולו, ולכן השימוש החורג מאושר לשנתיים בלבד למתן זמן לאישור תב"ע. יובהר שעקרונית אין התנגדות לשימוש של אולמות שמחה במתחם. אולם, יש להסדיר שימוש זה באופן קבוע בתב"ע, ולא דרך שימושים חורגים מפעם לפעם".

סגן ראש הרשות ומחזיק תיק האחזקה העירונית שמעון בוקר, לא הסכים עם עמיתו להנהלת העיר, וביקש לתת למבקשים 5 שנים שימוש חורג לפי בקשתם, ובזמן זה לאשר תב"ע למקום, זאת בטענה ש"בעלי העסק אינם אשמים".

שמעון בוקר. "בעלי העסק אינם אשמים" | צילום: פרטי

סגן ראש עירייה נוסף, מחזיק תיק הרווחה עופר כרדי, נקט באותה עמדה, והביע את דעתו שיש לתת זמן מקובל עד להסדרת התב"ע באזור. אולם, יו"ר ועדת המשנה התעקש: "שנתיים זה זמן סביר לאשר תב"ע. בעלי העסקים צריכים לדרוש מבעלי המתחם לקדם תב"ע במקום לטובתם האישית".

מהנדסת העיר האדריכלית תמר פוריה הוסיפה: "לא מעט עסקים באזור פועלים עם רישיונות עסק זמניים, ולכן צריך להגביל את זמן השימושים החורגים, ולהסדיר תב"ע כמה שיותר מהר".

לבסוף, עברה פה אחד הצעתו של אל על לאשר שימוש חורג למבקשת לשנתיים בלבד, במהלכן על בעלי המתחם לקדם תב"ע הכוללת את כל העסקים הפועלים באזור.

האדריכלית תמר פוריה. "צריך להגביל את זמן השימושים החורגים" | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה