חדשות

באר שבע הצדיעה למייסדיה וותיקיה

חדשות9 ביולי 2019    2 דקות
0

בערב נוסטלגי בסימן הקשר הבינ-דורי, שהתקיים ב"מרכז המורים"

באר שבע הצדיעה למייסדיה וותיקיה
"הדור הצעיר משתוקק ונרגש". חלק ממשתתפי האירוע | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

ערב הצדעה חגיגי למייסדי וותיקי באר שבע התקיים באחרונה במרכז מורים בעיר. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת האירוע הוקרנו סרטים המתעדים 9 מייסדים וותיקים (גאולה דישון, שרה חסון, יצחק טאיטו, ויאולה טראק, חיים כהן, בלפור קיוויתי, שולה רוזנהיים, חסיה שוורץ ותיאודור שנברג) מתחומי חיים שונים, שהכינו במהלך השנה החולפת בני נוער מתיכונים בבירת הנגב בסיוע מרכז המצוינות העירוני למנהיגות ומעורבות חברתית בעיר וצוות התקשורת מהמרכז הטכנולוגי. התיעוד נשמר באתר הקשר הרב דורי ובארכיון טוביהו.

ערב ההוקרה התקיים בנוכחות משתתפים רבים ובמעמד מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר, יו"ר ועדת ההיגוי למיזם הנחלת מורשת מייסדי העיר חברת המועצה עו"ד מינה קלמן-חדד, רכזת הפרויקט לנוער בבירת הנגב מטעם חברת "כיוונים" שוש לוי, מנהלת תוכנית הקשר הרב דורי בישראל עופרה ישראלי, יו"ר ארגון רא"ם שושנה אגא'ג'אני ואישי ציבור נוספים.

כידוע, במטרה למנוע את אובדן סיפוריהם האישיים של המייסדים ושל ותיקי העיר, התאגדו בניהם של מייסדי באר שבע ששורשיהם בבירת הנגב (שרה חסון, יוסף מוסטקי ודודו גרינשפן) יחד עם הרשות, "כיוונים", רא"ם, אוניברסיטת בן גוריון ארכיון הנגב ע"ש דוד טוביהו ותוכנית הקשר הרב דורי, וביחד פועלים לאיסוף חומרים מימיה הראשונים של העיר שלאחר מלחמת השחרור, לצורך שימור מורשת המייסדים. איסוף החומרים בשנים האחרונות נעשה כאמור בידי תלמידים בעזרת מרכז המצוינות העירוני למנהיגות ומעורבות חברתית (מחלקת נוער עירונית).

ד"ר זוהר: "כל אחד ממייסדי העיר הביא עימו את הלהט הייחודי, הצבע המקורי והחלומות האישיים, שיחד התחברו לעיר בעלת מסורת, קידמה, התפתחות ופריצות דרך. אנו מאמינים שהדור הצעיר שילמד ממעשי בוני העיר ומייסדיה יוכל לחוש את הרוח המיוחדת, זו המניעה לתרומה, לנתינה ולעשייה מתוך תחושת שליחות, תשוקה ואהבה".

עו"ד קלמן-חדד: "כל שנה מרגש מחדש לראות את הדור הצעיר משתוקק ונרגש מהמפגשים עם דור המייסדים וותיקי העיר. למידת העבר תוך שילוב דור העתיד, מערכת החינוך ותלמידי התיכון במיזם המתעד את פעילותם החלוצית של מייסדי העיר ומחזק את הקשר הבינ-דורי חשובה ומרגשת מאין כמוה. העירייה עם הפנים לעתיד, מוקירה ומעריכה את מייסדיה וותיקיה ותרומתם החשובה לעיצוב דמותה של העיר".

לוי: "נוצר קשר מרגש בין התלמידים המראיינים לוותיקי ומייסדי העיר; התלמידים למדו להכיר את עברה של העיר ממקור ראשון, עברה של המדינה ועברו של עם ישראל. החיבור לעבר מחבר את הנוער לשרשרת הדורות, ומחדד להם את ההבנה שהם חלק מחוליה, ועליהם להמשיך הלאה בעשייה למען הכלל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה