חדשות

התלמידים מתעדים את סיפורי הסבים

חדשות8 ביולי 2019    דקה אחת
0

תלמידי מקיף אמי"ת בבאר שבע סיכמו את פרויקט התיעוד הייחודי "ילדי המלחמה"

התלמידים מתעדים את סיפורי הסבים
"הערכה עמוקה כלפי אלו שנלחמו בנאצים". טקס סיום הפרויקט | צילום: מיכאל קליטייניק

ילדים מתעדים את דור המלחמה: בטקס מיוחד סיכמו באחרונה תלמידי מקיף אמי"ת באר שבע (ע"ש ווסרמן) את פרויקט התיעוד הייחודי "ילדי המלחמה", להנצחת סיפוריהם של בני משפחותיהם עולים מבריה"מ לשעבר, שלקחו חלק בלוחמה נגד הנאצים, ושרדו את הכיבוש בימי המלחמה.

ל"שבע" נמסר, שהתיעוד נערך במסגרת פעילות עמותת "עתיד במדבר" (בשיתוף "יד ושם", קרן ג'נסיס וקרן EVZ הגרמנית), הפועלת לחיזוק המרקם החברתי בנגב. במהלך קיום "ילדי המלחמה", נחשפו תלמידי אמי"ת בבירת הנגב למידע רב שנאסף ותועד אודות גבורה יהודית בבריה"מ בזמן מלחמת העולם ה-2. לאחר היכרות עם הנושא, שיתפו התלמידים את בני משפחותיהם במלאכת התיעוד, והעלו על הכתב סיפורי גבורה ותעצומות נפש בקרב בני המשפחות בבריה"מ מהמלחמה ועד ימינו, בשירות בני המשפחה בצה"ל.

לבסוף, הם הציגו באירוע בפני כל תלמידי בית החינוך את עבודות התיעוד שביצעו, ואירחו את הווטרנים בני עירם לפעילות משותפת של למידה וחיבור. את הפרויקט הובילה אירנה קודמן (מובילת תוכניות לתלמידים דוברי רוסית ב"עתיד במדבר"), בשיתוף המורות לרוסית באמי"ת גלינה יומין וטטיאנה סופרפין.

קודמן: "בזכות שיתוף הפעולה עם מנהל חטיבת הביניים במקיף חגי בנסון וצוות ההוראה של בית החינוך, הצליח הפרויקט מעל המשוער. אני שמחה על החיבור שנוצר עם התלמידים הנבונים של בית החינוך, שלמדו פרק חשוב על תולדות עמם ומשפחתם, ומקווה להמשך למידה משותפת".

בנסון: "התהליך כולו הוסיף נדבך חשוב בבניין הזהות האישית של התלמידים. הפרויקט המיוחד פתח בפניהם צוהר להיסטוריה המשפחתית והלאומית, והעשיר את ידיעותיהם לגבי התקופה אותה תיעדו, לצד הערכה עמוקה כלפי אלו שנלחמו בנאצים ועוזריהם בגבורה וחירוף נפש".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה