חדשות

ממשיכים לעקר ולסרס חתולי רחוב

חדשות7 ביולי 2019    דקה אחת
0

מאות חתולים עוקרו וסורסו בחודשים האחרונים בידי עיריית באר שבע

ממשיכים לעקר ולסרס חתולי רחוב
גם למען בריאות החתולים. המבצע העירוני | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

במבצע שנערך בחודשים האחרונים עוקרו או סורסו מאות חתולי רחוב בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שהמבצע של העירייה יימשך גם בחודשים הקרובים, ויכלול גם מתן טיפולים רפואיים לחתולים פגועים שינותחו.

מדי שנה, מעקרת ומסרסת הרשות מאות חתולי רחוב באמצעות תקציב בהיקף של מאות אלפי שקלים. בשנים האחרונות, עוקרו וסורסו יותר מ-15 אלף חתולים, זאת במטרה לשמור על בריאותם של תושבי העיר, למען איכות החיים בבירת הנגב, לשיפור בריאות ורווחת החתולים בעיר וכמענה מיידי למניעת התרבות בלתי מבוקרת בקרב חתולי הרחוב.

לפי שיטה זו, המקובלת והמומלצת בידי הגורמים המקצועיים בארץ ובעולם, לוכדים חתולים בצורה הומאנית וללא כאב (לפי נהלי משרד החקלאות), ואלו מובלים למרפאות בהן מבצעים בהם סירוס או עיקור, מחסנים בחיסון כלבת ולאחר השגחה משחררים את חתולי הרחוב חזרה לשטח המחייה שלהם. כל חתול שעבר טיפול מסומן באמצעות קיטום חלק קטן מאוזנו השמאלית, כדי למנוע ניתוחים מחודשים על חתולים שכבר עוקרו או סורסו. עיקור וסירוס חשובים לבריאות חתול הרחוב, מונעים מחלות, ומשפרים את איכות חייו. הפרויקט נעשה באמצעות זכיינית בשיתוף המחלקה הווטרינרית בעירייה ובשיתוף פעולה פורה עם אוהבי בעלי החיים בבירת הנגב.

הרשות קוראת לתושבים להמשיך לדווח למוקד 106 על אזורי ריכוז של חתולים, כך שהלוכדים שלה יגיעו גם אליהם. מאכילים של חתולי רחוב המעוניינים להביא חתולים לניתוח באופן עצמאי, מוזמנים גם הם לפנות ל-106 לצורך הגשת בקשה להסדרת מיקום ההאכלה שלהם, ולאחריה הדבר יתאפשר.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה