חדשות

לכלא: 3 הורשעו בפרשת מרמה כלפי הקמ"ג 

חדשות3 ביולי 2019    3 דקות
0

הותר לפרסום: בית המשפט המחוזי בבאר שבע הטיל עונשי מאסר וקנסות על הנאשמים, שהעיקרי שבהן גרם לכך שהקמ"ג תרכוש מוצרים ושירותים מחברות שבבעלותו

לכלא: 3 הורשעו בפרשת מרמה כלפי הקמ"ג 
היכל המשפט | צילום ארכיון: "שבע"

הותר לפרסום: שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יואל עדן הרשיע לא מכבר (בסוף אפריל השנה) 3 נאשמים ו-2 חברות בפרשת מרמה שבוצעה כלפי הקריה למחקר גרעיני (הקמ"ג) ומול גוף נוסף, בהיקף כולל של כ- 3.2 מיליון שקלים, זין בין 2011 ל-2014.

ל"שבע" נמסר, שהנאשמים הורשעו בעקבות הגשת כתב אישום שכלל עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון, כל אחד לפי חלקו. הפרשה נחקרה בידי יחידת החקירות במלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון), ואת התיק ניהל עו"ד בן עמי כהן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

הנאשם העיקרי, נאשם 1, שימש בעברו כיועץ חיצוני לקמ"ג, וסיפק לה שירותים ומוצרים באמצעות חברה בבעלותו. ב-2011, הוא גויס לשירות המדינה כמנהל תחום בקמ"ג. בתפקידו זה היה הנאשם מעורב באופן ישיר ועקיף מטעם הקמ"ג בקבלת שירותי כוח אדם ומוצרי רכש מ-2 חברות פרטיות שהיו בבעלותו, ושבהן היה בעל אינטרס כלכלי, תוך שהוא מבצע מעשי מרמה, ומסתיר את קשריו עם אותן חברות. בדרך זו, הוא גרם בהיותו עובד מדינה לכך שהמדינה תרכוש מהחברות איתן היה קשור מוצרים ושירותים.

בית המשפט קבע שבנוסף למרמה השיטתית פעל הנאשם העיקרי בניגוד עניינים מובהק, וחבש מספר כובעים בעת ובעונה אחת; כמנהל בקמ"ג היה מעורב מטעמה בפעילותן של החברות הפרטיות שנותרו בבעלותו, וכך קיבל מהן הנאשם שירותים, גייס עובדים והעסיקם, ופיקח ואישר את שעות העבודה שתשלומים בגינן הועברו לאותן חברות, כל זאת כאשר באותו הזמן הוא ניהל את אותן חברות יחד עם נאשמים אחרים, והפיק באמצעותן רווחים אישיים.

לגבי נאשם 3, שהיה בעלים במשותף עם הנאשם העיקרי ב-1 החברות (נאשמת 5), ואף ניהל אותה, נקבע שהמרמה בוצעה בשיתוף פעולה מלא, כלכלי וניהולי שלו, ובין היתר הוא היה שותף להחלטות בדבר קבלת והעברת כספים וחשבוניות והעסקת עובדים בקמ"ג. בית המשפט אף קבע שנסיבות ביצוע העבירות חמורות בין השאר בשל העובדה שהן בוצעו כלפי הקריה למחקר גרעיני, גוף ממשלתי ובעל חשיבות רבה.

בגזר הדין, שניתן ב-30.4 השנה, וכעת הותר לפרסום, הוטלו העונשים הבאים: על נאשם 1 נגזרו 30 חודשי מאסר וקנס בסך 100 אלף שקלים ומאסר על תנאי. על נאשם 3 הוטלו 18 חודשי מאסר וקנס של 75 אלף שקלים ומאסר על תנאי. ועל 2 החברות הנאשמות (4 ו-5) נגזרו קנס בסך 100 אלף שקלים כל אחת. כמו כן, הטיל בית המשפט חילוט על כספי החברות בסכום כולל של כ-250 אלף שקלים לפי חוק איסור הלבנת הון.

עניינה של נאשמת 2 הסתיים בהסדר טיעון בשלב מוקדם יותר, והיא הורשעה בסיוע לקבלת דבר במרמה. נקבע לגביה, שהיא סייעה לביצוע העבירות, בין היתר בכך שמניות הנאשם העיקרי ב-1 החברות (נאשמת 4) הועברו אליה בנאמנות לצורך יצירת מצב כוזב, לפיו הנאשם ניתק כל אינטרס כלכלי בחברה, וכן ביצעה מעשים נוספים שאיפשרו את המרמה המתוחכמת. בית המשפט גזר עליה עונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקלים.

על הכרעת הדין וגזר הדין הוגש ערעור לבית המשפט העליון מטעמם של הנאשמים 1, 3 ,4 ו-5.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה