חדשות

דנילוביץ' נגד "מחיר למשתכן"?

חדשות1 ביולי 2019    3 דקות
0

ראש עיריית באר שבע אמר בפגישה עם ראשי ארגון קבלני הנגב: "נבחן מחדש את המשך שיווק הפרויקטים של 'מחיר למשתכן' בעיר"

דנילוביץ' נגד "מחיר למשתכן"?

בישיבה שנערכה באחרונה בין ארגון קבלני הנגב לנציגי עיריית באר שבע הדגיש יו"ר ארגון הקבלנים אלי אביסרור, שהדרך להביא לפיתרון בשוק הדיור בדרום היא באמצעות החזרת מענקי המקום לזוגות צעירים בנגב: "הגיע הזמן לשינוי המדיניות בנוגע לאזור, ועל הממשלה לתת מענקי התיישבות לזוגות צעירים, ולחזק את שוק הדיור בנגב".

ל"שבע" נמסר, שהפגישה במשרדי העירייה התקיימה במעמד ראש הרשות רוביק דנילוביץ', ממלא מקומו ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, מנכ"לית העירייה אבישג אבטובי ובכירים נוספים, יחד עם הנהלת ארגון קבלני הנגב, ביניהם אביסרור, מ"מ היו"ר יוסי דלויה, מנכ"ל הארגון צביקה ליבנה וחברי הנהלה נוספים. בדיון שהתפתח העלו נציגי ארגון הקבלנים את הבעייתיות שיש במספר נושאים. אחד המרכזיים שבהם הוא הסכם הגג, לפיהם התחייבה הרשות לבנות כ-20 אלף יחידות דיור, כשהמשמעות היא הגדלת ההיצע פי 4 לעומת המצב שהיה לפני חתימת ההסכם וההכרח לוודא שיהיו רוכשים לדירות, כלומר להביא אוכלוסיות חדשות לנגב.

המצב כיום הוא של העדפת "מחיר למשתכן" במרכז הארץ, המקנה לרוכשים הטבה בגובה של עד כ-600 אלף שקלים, לעומת כ-150 אלף שקלים בלבד בדרום, עובדה הפוגעת בכדאיות רכישת נכס בכל הנגב. כדי שזוג צעיר יעבור מהמרכז לדרום, יש צורך להעניק לו הטבה כלכלית המתבטאת במענקי נגב. בישיבה הובאו דוגמאות רבות מהתקופה בה ניתנו מענקים אלו וכיצד הדבר השפיע לטובה על רוכשי הדירות. יו"ר הארגון אביסרור הסביר שקבלנים רבים חוששים כיום לגשת למכרזי "מחיר למשתכן", משום שלא בטוח שיהיו בהם רוכשים, והמשמעות היא שלעשרות מכרזים שפורסמו באחרונה לא ניגש אף קבלן. כמו כן, עלה עניין הטבות המס הקיימות ביישובים מסוימים בנגב, ומגיעים עד 18 אחוזים, אך אינם ניתנים לתושבי בירת הנגב. דבר זה יוצר הגירה שלילית מהעיר, ויש לעשות הכל כדי שגם תושבי באר שבע ייהנו מהטבה זו.

בתגובה אמר דנילוביץ', שהוא מקבל את עמדת ארגון הקבלנים בנושא. לדבריו כעת, לאחר מספר שנים של יישום הסכם הגג, עולה הצורך בהסכם משלים שיתבסס על הפקת הלקחים מהפעילות עד כה, ולכן בשלב זה הודיעה העירייה על עצירת השיווק של פרויקטים חדשים למגורים עד לבחינה מחודשת של פרויקט "מחיר למשתכן". ראש הרשות הציג את תהליך החתימה על הסכם הגג, שבמהלכו השקיעה העירייה מאמצים רבים בגיבוש תנאים אופטימליים עבור כל הגורמים הרלוונטיים, כחלק מהחזון לחיזוק בירת הנגב כעורק עירוני מרכזי בדרום. בעניין הטבות המס גם לתושבי באר שבע אמר דנילוביץ' שהוא כבר פנה בנושא למשרד האוצר, במטרה לבחון את צירוף בירת הנגב ליישובים המקבלים הטבות מס כמו היישובים הסמוכים לבאר שבע.

בנוסף, עלתה בישיבה סוגיית הבנייה הבלתי חוקית, בעיקר בתחום צמודי הקרקע (וילות); מנכ"ל הארגון צביקה ליבנה, ביקש לקיים הליך בקרה ופיקוח בשטח, כדי שכל מי שבונה יהיה קבלן רשום בלבד. הדבר חשוב ביותר כיום, בעיקר לנוכח תאונות העבודה הרבות המתרחשות, כאשר על הקבלנים הלא רשומים אין כל פיקוח. ליבנה ציין שקבלנים אלה עוברים על החוק, ושארגון הקבלנים מבקש לאכוף את החוק, במטרה לא לתת יד לעבריינים. ראש הרשות תמך בדברים, והנחה את הגורמים המקצועיים לטפל בתהליך, במטרה למנוע מגורמים בלתי מורשים לבנות.

אביסרור סיכם: "אני מברך את ההיענות של ראש העירייה ובכירי הרשות לבחינה מחודשת של פרויקט 'מחיר למשתכן' ושיתוף הפעולה עם ארגון קבלני הנגב. מדובר בשורת צעדים חשובים במיוחד במטרופולין כמו באר שבע. חוסר יציבות בענף הדיור בעיר משפיע על המרחב כולו, ויש לכך השפעות מרחיקות לכת בתחומים שונים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה