חדשות

תרבות בבאר שבע למבוגרים ולגופים לא מקומיים בלבד?

חדשות13 ביוני 2019    4 דקות
0

ראש מינהל תרבות ומנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע יאיר נגיד, ספג לא מעט ביקורת בדיון הראשון של ועדת התרבות בעירייה...

תרבות בבאר שבע למבוגרים ולגופים לא מקומיים בלבד?
"עושים תרבות". במרכז, יאיר נגיד ואפרת זיו אספיס | צילום: ארכיון "שבע"

אם מישהו ציפה לעוד דיון משעמם בוועדת התרבות החדשה בעיריית באר שבע, אותה מובילה חברת מועצת העיר מסיעת "דרך חדשה" בראשות רוביק דנילוביץ', אפרת זיו אספיס, הגיע הדיון הראשון של הוועדה, לא מכבר, והוכיח שהציפייה ממש איננה במקומה…

חלקים גדולים ביותר באותה ישיבה עסקו במצב הלא ממש מזהיר של התרבות בבירת הנגב, כאשר את החיצים סופג גם ראש מינהל תרבות בחברת "כיוונים" ומנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה יאיר נגיד.

את המתקפה הדי לא צפויה בעניין פתח דווקא מנהל תחום תרבות ואמנות בעירייה אורי ינון, שטען: "נוצר מצב בשנים האחרונות שהרבה גופים מקומיים לא מקבלים במה; אם אין מישהו שיוצר את זה, מפספסים חשיפה מקומית של הרבה גופים. לא מספיק להביא רק מופעים מבחוץ. יש מידור של גופים מבאר שבע".

מנהלת מחלקת האירועים ברשות לילי קינן הוסיפה: "אחד הדברים שחסר זה משהו שמתכלל את כל מה שיש; מה שלא יודעים, אי אפשר להשתמש בזה. צריך לחשוב על דרך לאגור את המידע במקום אחד. אולי גם להביא רעיונות חדשות, ולנסות לממש אותם. דוגמה: לתת במה לגיל השלישי".

 

מנהל אגף לוגיסטיקה וחירום בעירייה עמית ריינגולד, המשיך באותו קו: "יש פוטנציאל גלום לא ממומש. המטרה היא לעשות מיפוי, זמינות של אנשים, להבין איזו אג'נדה יש לוועדה הזו, לדאוג לקדם את התרבות בקרב בני הנוער; אין שום סיבה שהנוער בבאר שבע לא יידע מה זה תרבות, ולא יידע איך לספוג אותה".

חבר הוועדה מיכה דוד אמר: "חשוב שנשכיל לאגד את כל הגופים יחד, ולהנגיש אותם לכל הקהילות; ליצור מעין אלפון של כל גופי התרבות בעיר מקטן עד גדול, לאגד אותם, ופשוט להפיץ בכל דרך", כדי "שיכירו ויידעו את ההיצע בעיר".

אפרת זיו-אספיס. מעניין מה יהיה בדיוני הוועדה הבאים בראשותה… | צילום: עידן הצילום

 

מנהל "מרכז הצעירים" נוריאל שבת ציין, ש"קפיצת מדרגה הכי גדולה זה אם תהיה הפרדה בין תרבות לאמנות מבחינת תקציב; שתיהן צריכות להתקיים, וצריך להעניק תקציב שיספיק לשתיהן", במטרה "שלא נצטרך לעשות ויתורים של אירועי תרבות טובים ומוצלחים". ושבת גילה: "פסטיבל הסרט הקצר אינו מתקיים עקב בעיית תקציב"…

חברת ועדת התרבות יהודית שטרית הדגישה, שחסר "תכלול של כל האירועים; אנשים לא יודעים מה קורה בעיר מבחינת תרבות. צריך שתהיה דרך לחבר את כולם בלי יוצא מן הכלל למה שקורה בעיר".

חבר הוועדה יניב סקירה טען שיש "לתת ערך מוסף, ולהדגיש את התרבות של העיר הזו, שכולם יוכלו לגשת לאירועי התרבות בעיר באופן שווה. צריך לחשוב איך משאירים את המשפחות והילדים כאן, לחשוב איך מעודדים את התרבות בדברים הקטנים. דוגמה: אפשרות ברקוד לחנייה".

"פוטנציאל גלום לא ממומש". מימין, עמית ריינגולד ואםפרת זיו אספיס | צילום: ארכיון "שבע"

חבר ועדת התרבות תמיר גינץ הוסיף: "צריך להפריד בין מה שעושה העירייה לבין מה שעושה חברת 'כיוונים'. צריך ליצור חזון של התפתחות מוסדות תרבות ביחד, וליצור שיתוף פעולה. חשוב לדאוג לגיל הצעיר שהם העתיד שלנו, ולהרגיש שיש מה לעשות בעיר הזו. כרגע, יש בקהל מבוגרים יותר מצעירים". יש "לחשוב על איזה רעיון ליזום הצעה של פסטיבל תרבות" בבירת הנגב "שבו נחשוף את כל אירועי התרבות של באר שבע ואת כל גופי התרבות של" בירת הנגב, "לחשוף לכל הקהילות ובאמצעות כך גם לדור הצעיר".

על המתקפה הדי לא פשוטה הזו השיב נגיד כך: "מינהל התרבות מאגד תחתיו 40 מוסדות תרבות שונים, מגוונים ואיכותיים, ומנסה לסנכרן ביניהם, ולעודד הוצאת פרויקטים לפועל. התרבות לא מתחלקת למקומי וארצי; אנחנו עושים תרבות. הוועדה צריכה בין השאר לדאוג להציב מטרות, והמטרות שלנו צריכות לכלול תרבות לכל המגזרים והגילאים ובין השאר שילוב של האמנות והתרבות המיוצרת בבאר שבע. יש להשקיע גם בחינוך לתרבות ובכך ליצור קהל רב יותר לאירועי תרבות. אני ממליץ להביא איש מקצוע לוועדה שנכין יחד איתו תוכנית תרבות, ונגיש אותה לראש העירייה כשלצידה תקציב מסודר. כך ניצור תפעול ברמה הגבוהה".

לסיום, הבטיחה יו"רית הוועדה זיו אספיס: "אכן כך יהיה; במפגש הבא תגיע מרצה אורחת שתרצה על איך בונים אסטרטגיה לתרבות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה