חדשות

פטנט באר שבעי למציאת המרחב המוגן הקרוב ביותר

חדשות13 ביוני 2019    דקה אחת
0

תלמידות אולפנת אמי"ת אוריה (ע"ש דייקמן) פיתחו אפליקציה ייחודית "פרוטקט- הגעת למרחב מוגן"

פטנט באר שבעי למציאת המרחב המוגן הקרוב ביותר
התלמידות נגד הטילים. המפתחות בכנס המחוזי | צילום: באדיבות אמי"ת

הדר בנימין, נעה טל, ברקת קרעי ותהל אלבז, תלמידות כיתה ט' באולפנת אמי"ת אוריה (ע"ש דייקמן) בבאר שבע פיתחו, באחרונה, אפליקציה ייחודית המיועדת לסייע במציאת המרחב המוגן הקרוב ביותר, עם הישמע אזעקת התרעה על טילים.

ל"שבע" נמסר, שבמסגרת עבודת חקר במדעים עליה עבדו בליווי המנחה מרים ביטון, ד"ר ציונה אלקיים מנהלת מרכז אילן רמון וסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון, יצרו התלמידות את "פרוטקט- הגעת למרחב מוגן". בעקבות התמודדותן עם המצב הביטחוני וסבבי הלחימה הבלתי פוסקים, בחרו ה-3 לעצב אפליקציה, שכאמור אמורה לעזור בשעת חירום. באמצעות אותה אפליקציה, ניתן לקבל מידע מיידי על המרחב המוגן הקרוב ביותר למיקום ספציפי בעת האזעקה, וכך לאפשר מוגנות גבוהה ביותר גם במצבי לחץ. את הפיתוח הציגו התלמידות בכנס המחוזי של הפיקוח על לימודי המדעים במשרד החינוך, שנערך בפארק קרסו למדע בבירת הנגב, וזכו לציון לשבח על עבודתן.

ארז אוחיון, מנהל חטיבת הביניים באולפנה: "בעבודתן הוכיחו התלמידות, שניתן לשלב מצוינות מדעית וטכנולוגית עם חשיבה על הזולת ושאיפה לסייע לתושבי הדרום בהתמודדות עם המצב הביטחוני, מולו אנו עומדים כבר שנים רבות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה